جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مراحل، شرایط و مدارک ثبت تغییرات شرکت در ارومیه

نکات کلیدی در ثبت تغییرات شرکت در ارومیه

وقتی صحبت از ثبت تغییرات شرکت در ارومیه می کنیم می بایست به نکات و موارد متعددی در این زمینه نیز بپردازیم. مثلاً موضوع تغییرات چیست ؟ یا شرکت دارای چه تعداد سهامدار است یا اینکه میزان سهام هر یک از اعضاء چقدر است ؟ پاسخ به هر یک از این موارد به تعیین سرونوشت تغییرات شرکت تاثیر گزار است. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت ثبت تغییرات شرکت طی چه تشریفاتی انجام می شود. چه موضوعاتی را می توان به عنوان تغییرات شرکت انجام داد. برای ثبت تغییرات شرکت نیاز به ارائه چه اسناد و مدارکی دارید. تمامی این موارد را می توانید در این مطلب مطالعه نمایید.

ثبت تغییرات شرکت در ارومیه

برای ثبت تغییرات شرکت لازم است ابتدا مجمع عمومی تشکیل شود و تصویب تغییرات در این مجمع انجام شود. رئیس جلسه یا منشی جلسه باید صورتجلسه ای که در آن موارد زیر عنوان شده باشد تنظیم کند تا این صورتجلسه به امضاء اعضاء برسد.

  • نوع مجمع برگزار کننده که شامل مجمع عمومی عادی یا فوق العاده یا جلسه هیئت مدیره است را عنوان کنید.
  • اطلاعات شرکت از قبیل نوع آن نام و شماره ثبت و شناسه ملی شرکت را باید در صورتجلسه ذکر کنید.
  • تاریخ و ساعت جلسه و همچنین مکان برگزاری جلسه نیز عنوان می شود.
  • موضوع جلسه که همان موضوع تغییرات است باید در صورتجلسه قید شود.
  • اعضاء حاضر در جلسه با مشخصات هویتی و نیز میزان سهام و در صورت داشتن سمت نوع سمت نیز باید در صورتجلسه قید شود.
  • تغییراتی که در مجمع تصویب شده اند اگر در صلاحیت مجمع هستند طی دستور جلسات مشخص نمایید.

ثبت تغییرات شرکت در ارومیه

شرایط و مدارک اصلی برای ثبت تغییرات شرکت در ارومیه

شرایط عمومی برای ثبت تغییرات حداقل حضور دو سوم اعضاء می باشد. هر یک از اعضاء بر اساس سهامی که در شرکت دارد حق رای دارد در شرکت های سهامی حق رای بر اساس اکثریت سهامی است و در شرکت های با مسئولیت محدود حداقل دارندگان 75 درصد از سهم الشرکه می باشد.

با داشتن شرایط اولیه می توانید ثبت تغییرات را انجام دهید. در صورتی که یک یا چند نفر از اعضاء در شرکت غائب باشند باید روزنامه دعوت مجمع منتشر شود تا مجمع با اکثریت عددی انجام شود.

مدارک مورد نظر برای ثبت تغییرات شرکت شامل آگهی ثبت، آگهی آخرین تغییرات، دو نسخه صورتجلسه مجمع می باشد همچنین در زمان ثبت سامانه ای باید برگه پذیرش نهایی را دریاف کنید. تمامی مدارک در پاکت پستی نخصوص تغییرات به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارومیه پست می شوند.

مراحل اینترنتی ثبت تغییرات شرکت در ارومیه

  1. تشکیل مجمع و تصویب تغییرات مربوطه
  2. ثبت صورتجلسه تغییرات در سامانه ثبت شرکت های ارومیه
  3. پست مدارک به اداره ثبت شرکت ها
  4. پیگیری پرونده از طریق سایت ثبت شرکت ها
  5. دریافت آگهی ثبت تغییرات شرکت
  6. انتشار آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

مراحل اینترنتی ثبت تغییرات شرکت در ارومیه

تغییرات شرکت های سهامی خاص در ارومیه

شرکت سهامی خاص در موارد مختلفی می توانند تغییرات خود را به ثبت برساند برای این کار لازم است ابتدا مجمع عمومی را برگزار نماید. تقریباً قواعد مربوط به برگزاری مجمع برای تمام اشخاص حقوقی به یک صورت است. اما در شرکت سهامی خاص اکثریت عددی به همراه اکثریت سهامی می توانند نسبت به تغییرات شرکت اقدام کنند. شرکت سهامی خاص هر ساله موظف است بازرسان خود را تمدید کند هر دو سال نیز این تغییرات برای هیئت مدیره باید تمدید شود تا بتواند سایر تغییراتی که می خواهد را در شرکت اعمال کند.

تغییرات شرکت های با مسئولیت محدود در ارومیه

اگر در بین شرکت ها بخواهید شرکتی ثبت کنید که اختبار تمام امور به دست شرکاء باشد قاعدتاً انتخاب شرکت با مسئولیت محدود است. در شرکت با مسئولیت محدود اگر تعداد شرکاء حداقل قانونی باید تغییرات باید با تمام اعضاء شرکت انجام شود حتی اگر شرکت تک مدیریتی به ثبت رسیده باشد در صورتی که اعضاء بیش از دو نفر باسد می توان با حد نصاب دو سوم شرکاء دارنده 75 درصد از سهم الشرکه شرکت نیز می توانند برای ثبت تغییرات اقدام کنند.

تغییرات موسسات غیر تجاری در ارومیه

تمامی قواعد مربوط به ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در خصوص موسسات غیر تجاری نیز اجرا می شود. در مواردی که موسسه دارای مجوز است تایید سازمان ارائه کننده مجوز نیز باید در پای برگه صورتجلسه قید شود.

هزینه ثبت تغییرات شرکت در ارومیه

تعرفه های ثبتی در اداره ثبت بنا بر موضوعات مختلف تغییرات متفاوت است همچنین با توجه به خدماتی که مورد نیاز شما می باشد این هزینه برآورد خواهد شد. مجتمع ثبتی نوول ثبت تلاش دارد تا حداقل حق الوکاله خدمات خود را به شما عزیزان ارائه دهد.

زمان ثبت تغییرات شرکت در ارومیه

همان طور که می دانید در مراجع دولتی هیچ گونه زمان بندی خاصی برای ارائه خدمات تعریف نشده است اما بر اساس تعدد پرونده هایی که مجتمع حقوقی و ثبتی نوول به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری داشته است حداکثر ظرف 14 روز نتیجه پرونده ها به متقاضی ابلاغ می شود.

کلیه خدمات مربوط به اشخاص حقوقی از جمله امور ثبت تغییرات و سایر خدمات مورد نظر را با نازل ترین قیمت و کمترین زمان از ما در گروه حقوقی ثبت نوول دریافت کنید. مشاوره های تخصصی در ثبت نوول کاملاً رایگان خواهد بود و می توانید اینده کاری خود را در زیر سایه متخصصین این امر پیش ببرید و نگرانی را از خود دور کنید.

Rate this post
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها