جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای تخصصی ثبت شرکت در کرج

راهنمای تخصصی ثبت شرکت در کرج

کارشناسان حقوقی در دنیای تجاری شهر کرج امروز یکی از اموری که باید هرچه سریع تر به آن پرداخته شود را ثبت شرکت در کرج می دانند زیرا با انجام این امر می توان از سوء استفاده ها جلوگیری کرد و آینده کاری مطمئنی را رقم زد. در ادامه به تشریح مواردی در زمینه ثبت شرکت در این شهر و نحوه ثبت آن می پردازیم.

چگونگی ثبت شرکت در کرج

اداره ثبت شرکت های استان البرز در ابتدای خیابان مطهری مستقر می باشد. سایر شهرستان های استان برای ثبت شرکت در کرج باید تقاضای ثبت شرکت و نیز مدارک را برای بررسی به این اداره ارسال نمایند.

اما چگونگی ثبت شرکت و ثبت انواع شرکت های تجاری در کرج و همچنین مزایای ثبت شرکت در کرج برخی از موضوعات اصلی هستند که متقاضی ثبت شرکت در کرج بدون داشتن این اطلاعات اصولاً ثبت شرکت موفقی نخواهند داشت. 

همان طور که می دانید شرکت دارای شخصیت حقوقی است که ایجاد این شخصیت حقوقی بخش مهمی بستگی به دانش افرادی دارد که روند ثبت شرکت شما را در کرج انجام می دهند.

چنانچه اطلاعات شخصی که روند ثبت شرکت را انجام می دهد پایین باشد یا تجربه محدودی در این زمینه داشته باشد. روند ثبت شرکت شما در کرج چندان موفق پیش نخواهد رفت.

بنابراین بهتر است قبل از دریافت هر نوع مشاوره ای برای ثبت شرکت اندکی اطلاعات در خصوص شرکت ها داشته باشید تا در صورت مغایرت اطلاعات کارشناسی که به شما مشاوره ارائه می دهد بهترین مشاوران را برای ثبت شرکت خود پیدا کنید.

ثبت انواع شرکت در کرج

شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند که در اداره ثبت شرکت های کرج تنها دو نوع از این شرکت ها آمار بیشترین ثبت را دارند البته سایر شرکت های تجاری نیز ثبت می شوند اما به دلیل متقاضی بالای این دو نوع شرکت توضیحات بیشتری را در خصوص آنها ارائه می دهیم و برای دریافت اطلاعات بیشتر شرکت های دیگر می توانید به مشاوران ثبتی نوول وصل شوید.

ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

این شرکت ها برای ثبت باید 3 عضو هیئت مدیره که سهامدار شرکت نیز باشند لازم دارد. 2 عضو بازرس نیز در این شرکت ها وجود دارد. برای ثبت شرکت سهامی خاص 35% از سرمایه باید در حسابی شرکت قبل از ثبت بلوکه شود. ثبت شرکت سهامی خاص جزء شرکت های بازرگانی می باشند و در تمام زمینه های تجاری می توانند فعالیت داشته باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

شرکت های با مسئولیت محدود ساده تر از شرکت های سهامی خاص می باشند و برای ثبت باید 2 عضو به میزان سرمایه و موضوع مشخص می توانند در خواست ثبت این شرکت را بدهند. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در فعالیت های تازه تاسیس که دارندگان سهام میی خواهند مسئولیت کمتری داشته باشند پیشنهاد می شود. 

چگونگی ثبت شرکت در کرج

مزایای ثبت شرکت در کرج

  • وقتی شرکتی ثبت می کنید می توانید از کلیه مزایای مربوط به شرکت استفاده کنید. یکی از این مزایا استفاده از تسهیلات بانکی می باشد.
  • از دیگر مزایای ثبت شرکت این است که می توانید در هر نوع مناقصه و مزایده ای که با موضوع فعالیت شرکت تان در ارتباط است شرکت کنید.
  • خیلی از شرکت هایی که ثبت می شوند به این دلیل است که بتوانند از مزایای ثبت شرکت استفاده کنند از این رو هدف تأسیس برخی شرکت ها تنها داشتن شخصیت حقوقی مستقل از شرکاء است و همین موضوع مسئولیت شرکاء را کمتر از شرکت می کند.
  • با ثبت شرکت اسناد و اوراق رسمی برای شراکت شما صادر می شود و شرکاء نمی توانند خلاف آنچه که در اساسنامه عنوان شده است را ادعا کنند.

شرایط ثبت شرکت در کرج 

در ابتدا باید مقدمات ثبت را فراهم کنید، اینکه کدام یک از شرکت های تجاری را می خواهید ثبت کنید، در ابتدا باید یکی از شرکت های تعریف شده در قانون تجارت را انتخاب نمایید، بعد از مشخص شدن نوع شرکت تجاری باید حداقل های قانونی آن را رعایت کنید مانند حداقل اعضاء و حداقل سرمایه تعیین شده در قانون مثلاً برای شرکت های سهامی باید حداقل 5 نفر که 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس شرکت هستند را اعلام نمایید. اعضاء شرکت باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • اعضاء شرکت نباید سوء پشینه کیفری داشته باشند.
  • اعضاء شرکت نباید استخدام رسمی دولت باشند.
  • افراد زیر 18 سال نباید در شرکت تجاری دارای سمت قانونی باشند.
  • مدیر عامل شرکت تجاری نباید هم زمان در شرکت دیگری مدیر عامل باشد.

در ادامه سمت اعضاء باید مشخص شود و همچنین سرمایه و میزان سهام یا سهم الشرکه هر عضو باید به طور دقیق تعیین شود.

در خصوص سرمایه شرکت در این مرحله از ثبت شرکت مبلغ سرمایه باید مشخص شود، مبلغ سرمایه ممکن است وجه نقد یا غیر نقد باشد، در صورتی که سرمایه جزء موارد غیر نقد باشد، کارشناس دادگستری باید گزارش قیمت گذاری اموال را ارائه نماید.

از مواردی که قبل از اقدامات ثبتی در سامانه باید تعیین نمایید موضوع فعالیت شرکت و اسامی انتخابی شرکت می باشد.

مراحل ثبت شرکت در کرج

برای ثبت شرکت تجاری باید یک سری مدارک ارائه شود که ابن مدارک باید قبل از ثبت حتماً تکمیل شود.

  1. لیست مدارک شناسایی اعضاء شرکت
  2. لیست شماره های تماس به نام اعضاء شرکت
  3. در صورتی که موضوع شرکت نیازمند دریافت مجوز باشد باید نامه مجوز قبل از ثبت دریافت شود.
  4. ارائه اساسنامه، شرکت نامه، اظهار نامه/ تقاضا نامه، صورت جلسات هیئت مدیره و موسسین
  5. دو برگه از پذیرش نهایی

بعد از طی مراحل  فوق الذکر باید به سامانه اداره ثبت شرکت ها https://sherkat.ssaa.ir وارد شوید، در این سامانه سر برگ های متعددی وجود دارد که اولین سربرگ آن تأسیس شخصیت حقوقی می باشد، با کلیک بر روی این گزینه مراحل متعددی وجود دارد که در هر گام باید اطلاعات تعیین شده را وارد نمایید در ثبت سامانه اطلاعات مربوط به حوزه ثبتی، اطلاعات اعضاء، 5 اسم انتخابی برای شرکت، موضوع فعالیت شرکت، تعیین روزنامه رسمی و متن اساسنامه و اوراق ثبتی شرکت باید همگی در درخواست سامانه ای وارد شود.

در مراحل ثبت شرکت در کرج حدود چند روز کارشناسان اداره ثبت شرکت ها اسم انتخابی اعضاء و موضوع شرکت و نیز سایر اطلاعات را بررسی می کنند و در صورت تایید اسم و موضوع، اسم انتخابی را مشخص می کنند.

در ادامه باید مدارک ثبتی شرکت به همراه پذیرش نهایی به اداره ثبت شرکت ها پست شود و در صورت تکمیل بودن همه مدارک شرکت ظرف 14 روز کاری به ثبت می رسد. پیشنویس آگهی ثبت در سامانه ای که ثبت درخواست شرکت را انجام داده اید قرار می گیرد با دریافت پی دی اف آگهی تأسیس مدیر عامل یا وکیل قانونی باید به اداره ثبت شرکت ها جهت دریافت اوراق و اسناد ثبتی شرکت حداکثر ظرف مدت یک ماه مراجعه نماید.

مجتمع ثبتی و حقوقی نوول در حداقل زمان و کمترین هزینه صفر تا صد مراحل ثبت شرکت در کرج را توسط تیم حقوقی مجرب و وکلای با تجربه انجام می دهد. هم اکنون می توانید مشاوره رایگان ثبت شرکت کرج را دریافت نمایید.

مراحل ثبت شرکت در کرج

هزینه ثبت شرکت در کرج

قیمت ثبت شرکت به موارد متعددی بستگی دارد به طور کلی برای ثبت برند هزینه ثبت، هزینه روزنامه و حق الوکاله وکیل و پست به همراه هزینه حق تمبر از جمله هزینه هایی است که باید پرداخت شود اما متفاوت بودن هزینه ها به دلیل موارد زیر می باشد.

هزینه حق ثبت: حق ثبت هزینه ای است که در مقابل ثبت شرکت و خدمات ارائه شده اداره ثبت شرکت ها به شرکت ها تعلق می گیرد برخی شرکت ها به دلیل شرایط آسان در ثبت هزینه حق الثبت پایین تر نسبت به شرکت هایی که روند ثبت سخت تری دارند دریافت می شود، مثلاً شرکت سهامی خاص هزینه ثبت بالاتری را نسبت به ثبت شرکت با مسئولیت محدود پرداخت می نماید.

تعرفه روزنامه: شرکت بعد از ثبت و صدور آگهی ثبت باید این آگهی را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار منتشر نماید، فاکتور های متعددی در خصوص روزنامه های ثبت شرکت وجود دارد. مثلاً روزنامه های کثیر الانتشار بر اساس پرفروش یا کم فروش بودن هزینه پایین یا بالا دریافت می کنند و روزنامه رسمی نیز دارای تعرفه دولتی است که بر اساس حجم مطالب هزینه روزنامه تعیین می شود، هر چقدر موضوع شرکت و اطلاعات شرکت تان بیشتر باشد هزینه روزنامه ها نیز افزایش خواهند داشت.

هزینه حق تمبر: هزینه حق تمبر هزینه ای است که شرکت ها بر اساس میزان سرمایه باید به دولت پرداخت نمایند که علی الاصول نیم در هزار می باشد.

حق الوکاله: حق الوکاله نیز در مجتمع ثبتی و حقوقی نوول با حداقل میزان و تعرفه های دولتی دریافت می شود.

هزینه پست: هزینه پست نیز بر اساس تعرفه پست به روز محاسبه می شود که هزینه پاکت و پست اوراق را باید به اداره پست پرداخت کنید.

مدت زمان ثبت شرکت در کرج

مدت زمان ثبت شرکت بر حسب حوضه های ثبتی مختلف متعدد می باشد و این زمان بر اساس شرایط زمانی متغییر است از این رو اداره ثبت شرکت های استان البرز که در اداره ثبت مرکزی شهرستان مستقر است بین محدوده زمانی 10 الی 14 روز روند ثبت شرکت را طی می کند.

زمان 10 الی 14 روزه ثبت شرکت در کرج شامل زمان تایید نام که در بین محدوده زمانی 2 الی 4 روز می باشد و 10 روز باقی مانده از زمان پست اوراق به اداره ثبت شرکت های کرج محاسبه می شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کرج

شرکت ها دارای اوراق و اسناد رسمی هستند که این اوراق باید ابتدا توسط خود اعضاء شرکت تنظیم شود و بعد از تایید اداره ثبت شرکت ها قالب اوراق شرکت تجاری رسمی می باشد. از این رو مدارکی که برای ثبت شرکت ها باید ارائه شود عبارت است از:

  • دو نسخه از اظهار نامه یا تقاضا نامه شرکت که به امضاء اعضاء شرکت رسیده باشد.
  • دو نسخه از اساسنامه و شرکت نامه که باید این اسناد هم به امضاء اعضاء شرکت برسد.
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و صورت جلسه هیئت مدیره که هر دو باید به امضاء اعضاء شرکت برسند. هیئت مدیره انتخابی نیز با امضاء صورت جلسه در واقع قبول سمت قانونی را انجام می دهند.
  • مدارک شناسایی اعضاء شرکت
  • در صورت لزوم باید وکالت نامه و مجوز فعالیت شرکت و نیز برگه بانکی برای سرمایه از مدارک مربوط به ثبت شرکت می باشند.

سایر مدارک ثبت شرکت در کرج

مدارک اعضاء: اعضاء شرکت اگر اشخاص حقیقی ایرانی هستند باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند و اشخاص حقیقی خارجی باید ترجمه پاسپورت را به همراه کد فراگیر برای ثبت ارائه دهند.

شرکت ها و اشخاص حقوقی نیز می توانند اعضاء شرکت باشند که در این حالت باید مدارک نماینده به همراه مدارک ثبتی به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.

مجوز: شرکت های تجاری در حالت عادی نیاز به مجوز ندارند به جز شرکت های سهامی عام و تعاونی ها اما سایر شرکت ها تنها در صورت قرار دادن موضوع مجوزی نیازمند ارائه مجوز از ارگان ذی صلاح بر حسب نوع موضوع می باشند که در این شرکت ها همه مدارک در سه نسخه ارائه می شوند.

وکالت نامه: اگر برای ثبت شرکت وکیل قانونی داشته باشید برای پیگیری پرونده ثبت شرکت لازم است وکالت نامه نیز تنظیم شود و به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.

رسید بانکی: برخی شرکت ها قبل از ثبت باید بخشی از سرمایه خود را در حساب شرکت بلوکه نمایند که در این شرکت ها ارائه گواهی بانک مبنی بر تسلیم سرمایه مورد نظر به بانک الزامی است شرکت های ی مانند شرکت های سهامی و تعاونی از این قبیل شرکت ها هستند.

برگه پذیرش نهایی: همه شرکت ها باید در سامانه ثبت شرکت ها درخواست اولیه را ثبت کنند که در نهایت بعد از ثبت نهایی برگه پذیرش نهایی را دریافت می کنند.

شماره تماس به نام: همه اعضاء شرکت باید یک شماره موبایل به نام ارائه دهند.

اساسنامه در مدارک ثبت شرکت در کرج

اساسنامه جزء مدارکی است که همه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی باید تنظیم نمایند در اساسنامه، اسم، موضوع شرکت، اعضاء و شرکاء، سهامداران و غیره شرکت در اساسنامه مشخص می شود، آدرس شرکت، و وظایف مجمع عمومی فوق العاده و تمامی مقررات و قواعد شرکت در اساسنامه شرکت عنوان می شود.

سند شرکت نامه در مدارک ثبت شرکت در کرج

در برخی از شرکت ها مانند؛ شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت های تضامنی، شرکت های نسبی شرکت نامه تنظیم می شود، شرکت نامه شامل اطلاعات مربوط به شرکت می باشد که در دو نسخه باید تنظیم شود و اعضاء شرکت زیر این اسناد را امضاء می کنند.

در شرکت نامه نام شرکت و نوع آن، موضوع فعالیت، مرکز اصلی شرکت، اسامی شرکاء و موسسین و شماره شناسنامه و محل آن، مبدأ تشکیل شرکت و مدت آن، سرمایه شرکت اعم از نقد و غیر نقد، میدان سهم الشرکه هر یک از شرکاء اطلاعاتی است که در شرکت نامه شرکت عنوان می شود.

اظهارنامه یا تقاضانامه در مدارک ثبت شرکت در کرج

اظهار نامه یکی از اوراق بهادار و اسناد رسمی شرکت هایی مانند شرکت های سهامی می باشد که بر اساس ماده 7 لایحه اصلاحی قانون تجارت توسط موسسین شرکت تنظیم می شود و به امضاء اعضاء شرکت می رسد، اما در شرکت هایی مانند؛ شرکت با مسئولیت محدود تقاضانامه تنظیم می شود که از نظر ماهیتی همانند اظهار نامه می باشد.

لازم به ذکر است که در اظهار نامه شرکت ها خلاصه اطلاعات شرکت به همراه لیست آخرین سهامداران در آن درج می شود از این رو هرگاه شرکت سهامی بخواهد تغییرات افزایش سرمایه داشته باشد باید اظهار نامه نیز ارسال نمایند.

اظهارنامه و تقاضانامه باید در دو نسخه تهیه شوند و به امضاء اعضاء شرکت برسند و سپس همراه سایر اوراق به اداره ثبت شرکت ها تسلیم گردد، یکی از این نسخه ها در اداره ثبت شرکت ها بایگانی می شود و نسخه دیگر با ممهور شدن به مهر اداره ثبت شرکت ها به موسسین شرکت تحویل داده می شود و جزء اسناد و اوراق رسمی شرکت است که باید در حفظ آن بکوشید.

صورت جلسات ثبت شرکت در کرج

برای ثبت شرکت تجاری همه شرکت ها موظف به تنظیم دو صورت جلسه می باشند که یکی صورت جلسه مجمع عمومی موسسین می باشد که در طول فعالیت شرکت ها تنها یک بار تشکیل می شود و در آن اعضاء موسس شرکت اقدام به ثبت شرکت تجاری می کنند.

صورت جلسه هیئت مدیره در تمام شرکت ها در زمان ثبت شرکت باید تنظیم شود و در آن اعضاء هیئت مدیره شرکت تجاری مشخص می شود، در این صورت جلسه دارنده حق امضاء و اختیارات و حدود وظایف دارنده حق امضاء شرکت نیز مشخص می شود.

هر دو صورت جلسه به امضاء اعضاء شرکت می رسد و در دو نسخه همانند سایر اوراق شرکت به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود.

توجه داشته باشید این محدوده زمانی برای کسانی است که به سیستم ثبت شرکت ها آشنایی دارند و درخواست ثبت شرکت آنها دچار ایراد نقص نمی شود ولی اشخاصی که خود راساً اقدام به ثبت شرکت می کنند به علت عدم آشنایی به سیستم ثبت شرکت ها ممکن است روند طولانی تری را طی کنند.

مجتمع ثبتی و حقوقی نوول با همکاری تیم وکلا و کارشناسان با تجربه اقدام به ثبت شرکت در کرج می کنند. مشاوره های مجموعه ثبتی نوول برای تمامی خدمات کاملاً رایگان می باشد. حتماً از مشاوره های رایگان ما استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها