صفحه نخست » اخبار و مقالات » ثبت برند در سمنان

ثبت برند در سمنان

ثبت برند در سمنان

ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا به مطالبی درباره ثبت برند در سمنان بپردازیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه ثبت نوول در ارتباط باشید.

ثبت برند در سمنان

استان سمنان با مرکزیت سمنان یکی از شهرهای بزرگ ایران می باشد، هر روزه تعداد تقاضای ثبت برند در سمنان رو به افزایش می باشد مجموعه ثبت نوول نیز هر روزه پاسخگوی سوالات زیادی برای ثبت برند  سمنان می باشد که همین امر سبب شد تا ما این مقاله را که بر اساس جدید ترین قواعد ثبت برند تدوین شده در دسترس عموم قرار دهیم. همراه ما باشید.

انتخاب اسم برند در سمنان

اسم برند باید تابع قواعد زیر باشد

  • برند تان نباید توسط اشخاص دیگر پیش از این به ثبت رسیده باشد.
  • برند فارسی باید از اسم خاص انتخاب شود و مشابه برند های ثبت شده دیگر نباشد.
  • اسامی عام به تنهایی قابل ثبت نیستند.
  • صفت ها به عنوان برند قابل ثبت نخواهند بود. مثل ترش/ شیرین/ با نمک.
  • اسم محصولات برای ثبت طبقه همان محصولات قابل ثبت نیستند. مثل برنج برای طبقه برنج.
  • شما نمی توانید اسامی مشهور را به عنوان برند ثبت کنید.
  • همچنین اسامی مقدس نیز به عنوان برند قابل ثبت نیستند.
  • اسم شهر ها و کشور ها و یا به طور کلی اسم مکان قابل ثبت برای برند نخواهد بود.
  • لوگو شما نباید الهام گرفته یا شبیه یا عین آرم ها و نماد های نظامی و بین المللی و پرچم کشور ها باشد.
  • شما نمی توانید اسم کامل یا مخفف اسامی ارگان ها را به عنوان اسم برند درخواست دهید.

مدارک ثبت برند در سمنان

مدارک اشخاص حقیقی:

  • جواز کسب یا جواز تأسیس.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی.
  • کارت بازرگانی در صورت نیاز.
  • گواهی امضاء.
  • شماره تلفن به نام.

مدارک اشخاص حقوقی:

  • پروانه بهرهبرداری یا جواز تأسیس.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل.
  • آگهی تأسیس شرکت.
  • آگهی آخرین تغییرات شرکت (در صورت داشتن)
  • کارت بازرگانی در صورت نیاز.
  • گواهی امضاء مدیر عامل.

نکته: برای ثبت برند تخصصی در سمنان اگر پرونده تان توسط وکیل پیگیری می شود ارائه اصل وکالت نامه نیز لازم می باشد.

برندسازی تخصصی

ثبت برند در سمنان

آیا ثبت برند در سمنان مالیات دارد؟

این سوال شاید یک کلمه باشد که آن هم خیر است، اما شما بعد از ثبت برند این برند را برای محصول یا ارائه خدمات خاصی استفاده می کنید که به طور غیر مستقیم این برند بر کسب در آمد شما تاثیر گذار می باشد که از این رو این در آمد در چرخه اقتصادی جامعه تأثیر گذار می باشد که در نهایت مالیات از کسب سود مجموعه شما پرداخت می شود اما به طور مستقیم ثبت برند مالیاتی در بر ندارد.

هزینه ثبت برند در سمنان

هزینه ثبت برند در سمنان بسته به عوامل متعددی دارد، زیرا ممکن است متقاضی ثبت شخص حقیقی یا حقوقی باشند که روند ثبت برای اشخاص حقوقی پیچیدگی خود را دارد، علاوه بر این ممکن است مدارک ثبت برند شما کامل نباید که نیاز است ابتدا تکمیل مدارک صورت گیرد که تکمیل آن نیز هزینه بردار است، علاوه بر این 45 طبقه برای ثبت برند وجود دارد که متقاضی در انتخاب آن مختار است اما هر چه تعداد طبقات ثبت برند بیشتر باشد، هزینه ثبت برند نیز بیشتر است.

ثبت برند در سمنان برای اتباع خارجی

اتباع خارجی دو راه برای ثبت برند در سمنان دارند، شرکت ها یا اشخاص حقیقی خارجی نیز می توانند برند محصولات شان را در ایران به ثبت برسانند، تنها باید توجه داشته باشند اولاً برند شان باید مطابق قواعد ثبت برند ایران باشد و ثانیاً می توانند از یکی از راه های زیر اقدام به ثبت برند در ایران کنند.

راه اول ثبت برند سمنان برای اتباع خارجی: اقدام از طریق پروتکل بین المللی مادرید، ایران به دلیل عضویت داشتن در پروتکل مادرید، هم می تواند ثبت برند متقاضیان ایرانی در کشور های دیگر را داشته باشد و هم متقاضیانی که کشور آنها نیز عضو این پروتکل باشد ثبت برند در ایران را داشته باشند، ولی ابتدا باید برند آنها در کشور مبدأ به ثبت برسد تا بتوانند سپس اقدام به ثبت برند در ایران کنند.

راه دوم برای ثبت برند در سمنان برای اتباع خارجی: اتباع خارجی باید در کشور خود پاسپورت شان را به فارسی ترجمه کنند و سپس مدارک را به کنسولگری ایران در کشور خود ارائه دهند، کنسولگری نیز مدارک را به وزارت خارجه ایران تحویل می دهد، وزارت خارجه ایران پاسپورت را برای مهر به قوه قضاییه تحویل می دهد، قوه قضاییه نیز با مهر پاسپورت مدارک را به متقاضی تحویل می نماید تا مجدد اقدام به ثبت برند همچون افراد ایرانی داشته باشند.

مراحل ثبت برند در سمنان

  1. اظهار نامه ثبت : این اظهار نامه در سامانه ثبت مالکیت معنوی تکمیل می شود، که در آن مشخصات شخصی که قصد ثبت برند را دارد، مدارک ثبت برند، مستندات ثبت برند، خود برند مورد تقاضا که بعد از تکمیل فرم اظهار نامه با تأیید نهایی شماره پذیرش برند صادر می شود که در صف رسیدگی کارشناسان قرار می گیرد و کارشناسان ثبت علامت تجاری طی سی روز با بررسی برند تان یا درخواست پذیرش ثبت را ابلاغ می کنند و یا اینکه پرونده ثبت شما را رد می کنند .
  2. در این صورت هم دو راه وجود دارد یا پیگیری ثبت ممکن نیست. که باید اظهار نامه ثبت برند دیگری تکمیل کنید و یا اینکه می توانید اعتراض به نظر کارشناس کنید، صورت سومی نیز وجود دارد که پرونده ثبت کامل نباشد که در این صورت ابلاغ نقص با دلایل مستندات صادر می شود، که ظرف سی روز باید نقص پرونده را رفع نمایید.
  3. روزنامه نوبت اول: باید حداکثر ظرف سی روز اقدام به پرداخت هزینه روزنامه نوبت اول نماید، که این روزنامه اطلاعیه تأیید درخواست ثبت برند می باشد.
  4. شماره ثبت: بعد از مدت قانونی انتشار روزنامه نوبت اول باید هزینه ثبت برند پرداخت شود تا شماره ثبت برند که به منزله ثبت نهایی برند می باشد صادر گردد.
  5. روزنامه نوبت دوم: این روزنامه به منزله انتشار اطلاعیه ثبت برند می باشد که طی یک هفته از صدور شماره ثبت منتشر می شود.
  6. تشکیل پرونده: مالک برند یا وکیل قانونی وی با اصل مدارک ثبت باید به اداره مالکیت صنعتی به واحد ثبت علامت تجاری مراجعه کنند تا تشکیل پرونده ثبت برند را انجام دهند و گواهی نامه برند صادر گردد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *