جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کارت بازرگانی

اخذ کارت بازرگانی

با اخذ کارت بازرگانی مزایایی را برای خود به ارمغان می آورید لذا می توانید با کارشناسان ما در مجتمع ثبتی نوول تماس بگیرید و در ادامه متن که به توضیح اخذ کارت بازرگانی پرداختیم را بخوانید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

کارت بازرگانی چیست ؟

براساس مصوبات و قوانین گمرکی در کشور، کارت بازرگانی جوازی است که بر طبق آن دارنده کارت می تواند به فعالیت در زمینه صادرات و واردات کالا ها و تجارت بین المللی بپردازد.

از اقدامات قبل از اخذ کارت بازرگانی باید به انجام امورات ثبت شرکت ها اشاره کرد. ثبت شرکت ها در اداره ثبت اسناد و املاک کشور انجام می پذیرد و باید یا از طریق موسسین و یا از راه اخذ وکیل برای انجام امور حقوقی شرکت انجام گیرد.

صدور کارت بازرگانی و نیز تمدید آن برای یک فعالیت اقتصادی منوط به ارائه مدارک و قبول شرایط اخذ آن می باشد. جهت آسان شدن امور اقتصادی و نیز صدور کارت بازرگانی باید به اتاق بازرگانی در تهران مراجعه و با انجام فرآیند های مربوط به صدور کارت بازرگانی و قبول ضوابط و شرایط اخذ کارت از سوی فعالان اقتصادی انجام می پذیرد.

کارت بازرگانی چیست ؟

سامانه یک پارچه کارت بازرگانی

راهنمایی های لازم در خصوص اخذ کارت بازرگانی هوشمند را می توانید از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی دریافت کنید که تنها برای این امر باید به سایت اینترنتی پورتال خدمات الکترونیکی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مراجعه کرده و با بهره مندی از این سامانه در راستای بهره مندی از خدمات این پیشخوان می توانید نسبت به ثبت درخواست امور تجاری خود به مانند: صدور کارت، تمدید کارت، تغییر در کارت بازرگانی، انتقال و الحاق کارت، دریافت المثنی کارت و یا تغییر نوع کارت عضویت در اتاق بازرگانی خود اقدام نمایید.

سامانه کارت بازرگانی

هر بازرگانی باید در صورت نیاز به راهنمایی در مورد مدارک و شرایط مورد نیاز، با اتاق بازرگانی به صورت تخصصی مربوطه و در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه مسائل فنی با مرکز پشتیبانی سامانه کارت بازرگانی تماس حاصل فرمایید یا از طریق کارشناسان و وکلای حقوقی ایلیا این امر را پیگیری کنید.

گرفتن کارت بازرگانی

صدور کارت عضویت اتاق بازرگانی موکول به آن است که اصولاَ بازرگان موسسه خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده تجاری داشته باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. در مورد شرکت های تجاری کارت بازرگانی به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود. در صورت تمایل به اخذ کارت بازرگانی باید به سامانه کارت بازرگانی مراجعه و با ارائه مدارک ملزم به ثبت در اتاق بازرگانی اقدام به گرفتن کارت بازرگانی کنید.

نحوه گرفتن ثبت شرکت بازرگانی

بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می نمایند باید طبق فرم های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند.

صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله متقابله است، یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی بدهد.

کارت بازرگانی را می توان بر اساس قوانین گمرک کشور مبدا، در قالب مجوزی برای دارنده آن (اعم از شخص حقیقی و حقوقی) می‌توان اقدامات تجاری در عرصه واردات و صادرات کالا را به سرانجام رسانند.

این کارت توسط شعبات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در تهران یا تمامی شهرستان‌ها به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند صادر می‌گردد. ارائه کارت بازرگانی دارای شروط خاص است که هر کدام از بازرگانان می توانند با ثبت شرکت بازرگانی در اداره ثبت شرکت ها آن را دریافت کنند،

هر کدام از بازرگانانی که تقاضای اخذ کارت بازرگانی می‌نمایند، باید طبق فرم‌های مختص برای کارت بازرگانی و چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی مربوطه اطلاعات را مختص به تجارت خود ارائه دهند و قبل از ارائه آن از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی به این ارگان معرفی شوند.

مزایای کارت بازرگانی

  • واردات از مناطق آزاد
  • صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی
  • صدور ویزای تجاری
  • صدور گواهی مبدا
  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • ارتباط با تجار خارجی
  • مبادله اطلاعات تجاری در سطح جهان
  • شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی
  • مبادرت به امر صادرات و واردات کالا بصورت تجاری
  • مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
  • ثبت سفارش و ترخیص کالا
ثبت نام کارت بازرگانی
ثبت نام کارت بازرگانی

ثبت نام کارت بازرگانی

بر اساس تعریفی که گمرک از کارت بازرگانی ارائه کرده ، مجوزی است که مالک آن ولو اینکه شخصی حقیقی باشد و چه شخصیتی حقوقی، این توانایی را دارد که با داشتن آن می توان اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا انجام شود.

تمامی این تجارت ها و انجام امور بازرگانی از جمله: ثبت سفارش، ترخیص کالاها، واردات از مناطق آزاد تجاری، انجام حق العمل‌ کاری در گمرکات و نیز صادرات کالاهای مجاز برای تجارت انجام می پذیرد.

بسیاری از افراد متقاضی برای انجام فعالیت های بازرگانی می توانند از راه ثبت نام کارت بازرگانی سازمان های مرتبط با وزارت بازرگانی اقدام کرده و کسب و کار را رونق بخشند،در صورتی که از روش ها و نحوه عملکرد این کارت وجواطلاعی ندارید، بهتر است بدانید اخذ کارت بازرگانی با تمام مزیت‌هایش این توانایی را دارد که برای مالک آن دردسرساز هم باشد.

برای درک این موضوع به اخباری که چند روز قبل منتشر شده مبنی بر اجاره دادن کارت بازرگانی که منجر به قاچاق کالاها شده باید اشاره کنیم، این در صورتی ات که عده ای از صادر کنندگان برای فرار مالیاتی و گمرکی اقدام به اجاره کارت بازرگانی دیگر افراد می کنند که خود لطمه بزرگی به کسب و کارها وارد می کند.

شرایط گرفتن کارت بازرگانی

برای درخواست کارت بازرگانی به 2 صورت حقیقی و حقوقی قابل می توان اقدام کرد که هر کدام از آن ها به صورت مجزا دارای خصوصیات و شروط خاص به خود بوده که قبل از هر اقدامی نیاز به اجرایی شدن آنها خواهد بود در ادامه به تفکیک به این شروط می پردازیم. انواع کارت بازرگانی قابل اخذ به شرح زیر می باشد.

الف)اشخاص حقیقی:

  • داشتن حداقل 21 سال تمام
  • داشتن سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی به تایید دو نفر از دارندگان کارت بازرگانی یا ارائه مدارک دانشگاهی یا داشتن مجوز تولید از یکی از وزارتخانه های تولیدی
  • داشتن محل کسب متناسب با رشته فعالیت اعم از ملکی یا استیجاری
  • داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت برای آقایان
  • داشتن حساب جاری در یکی از شعب بانک های داخلی
  • نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی
  • نداشتن محکومیت موثر کیفری
  • عدم ورشکستگی به تقصیر و تقلب

اشخاص حقیقی غیر ایرانی

  • داشتن کلیه شرایط مقرر فوق الذکر به استثنای برگ پایان خدمت نظام وظیفه
  • داشتن پروانه کار و اقامت معتبر
  • عمل
  • متقابل کشور متبوع آن ها در مورد ایرانیان مقیم آن کشور

ب)اشخاص حقوقی

  • مدیران شرکت های تعاونی و شرکت های دولتی و شرکت های موضوع قانون حفاظت صنایع مشمول محدودیت نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی نمی باشند.
  • مدیران عامل و رئیسان هیئت مدیره شرکت ها باید دارای پروانه کار و اقامت معتبر بوده و سابقه ی محکومیت موثر کیفری نداشته باشد.
  • مدیران شرکت های دولتی و شرکت های متعلق به نهادهای انقلابی و شرکت های قانون حفاظت صنایع که حکم مدیریت آنان توسط سازمان های دولتی صادر شده باشد از ارائه گواهی نداشتن محکومیت کیفری معافند.

مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی

  • اصل و فتوکپی کارت ملی
  • کپی و اصل اساسنامه ی شرکت
  • اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع ماده ی 186 قانون مالیات های مستقیم؛ مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی
  • اصل اظهارنامه ی ثبت نام در دفاتر بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها(با امضای مدیر عامل یا رئیس هیات مدیره)
  • ارائه کپی و اصل اظهارنامه ی ثبت شرکت های سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد.(شرکت های سهامی عام و خاص)
  • ارائه کپی و اصل تقاضانامه ی ثبت شرکت های داخلی و شرکت های رسمی که ممهور به مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد. (شرکت های با مسئولیت محدود)
  • کپی و اصل روزنامه ی رسمی در مورد تاسیس و کلیه ی تغییرات شرکت که در موضوع شرکت صادرات و واردات قید شده باشد.
  • اصل و فتوکپی کارت پایان خدمت
  • اصل و فتوکپی مدرک تحصیلی
  • اصل و فتوکپی سند مالکیت ششدانگ (در صورت اجاره بودن محل،اجاره نامه ی کد دار می بایست بنام شرکت و در سربرگ شورای اصناف و پرینت کد رهگیری و منطبق با بند 1-1-4 دستورالعمل صدور و تمدید کارت بازرگانی متناسب با رشته  فعالیت و کسب و کار تجاری باشد)

اخذ کارت بازرگانی در کرج

برای اخذ کارت بازرگانی در کرج و انجام امورات و نحوه اخذ آن تنها کافی است با شماره تماس های مجتمع ثبتی نوول تماس گرفته و با مشاوران این موسسه جهت انجام امور ثبت شرکت ها و در ادامه جهت انجام امورات و فعالیت های اقتصادی و بین المللی خود در ارتباط باشید.

 

استعلام کارت بازرگانی

بر اساس ماده 186 مندرج در قانون مالیات های مستقیم کشور و اشخاص حقیقی و حقوقی: « اقدام به اخذ، صدور یا تمدید کارت بازرگانی و دیگر مجوزها به مانند : پروانه کسب اشخاص حقیقی و حقوقی باید از سوی مراجع صلاحیتدار انجام شوند که این موضوع بسته به تسلیم گواهی ها از سوی ارگان های مربوطه و اداره مالیاتی به منظور پرداخت یا برآورد بدهی مالیاتی افراد می ‌باشد  که در صورت عدم رعایت این حکم مسئولان می توانند برای پرداخت‌ مالیات هااز بخش هایی که قانون تعیین کرده که با استعلام کارت بازرگانی از طریق سامانه اتاق بازرگانی می توان میزان فعالیت ها و بدهی های افراد را مشخص کرد.

تمدید کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در زمان مشخص داراری انقضا است که باید از سوی دارندگان آن اقدام به تمدید کارت بازرگانی انجام شود، بهتر است بدانید این کارت به صورت حقیقی و حققی قابل ارائه است و صدور آن به منزله فعالیت تجاری برای بازرگانان و شرکت های خارجی وابسته به معامله متقابله است، تمدید کارت بازرگانی در نوبت اول و دوم در هر بار به مدت یک ساله انجام می شود.

در ادامه فعالیت، تمدید کارت بازرگانی پس از گذر سه دوره یک ساله ابتدایی، با مدت انقضای دو یا سه سال امکان پذیر بوده و ارائه می باشد.

تمدید کارت بازرگانی پس از پایان اعتبار سالانه در اعتبار اولیه با مدت زمان اعتبار حداکثر تا پنج سال امکان پذیر می باشد.

هزینه تمدید کارت بازرگانی

هزینه های مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی براساس مصوبات قوانین تجارت به شرح زیر می باشد.

  • پرداخت مبلغ 44هزار تومان جهت صدور و تمدید کارت عضویت در اتاق بازرگانی
  • پرداخت مبلغ 50هزار ومان برای ابطال تمبر جهت تمدید کارت بازرگانی
  • مبلغ 10/000 تومان جهت باطل کردن صدور کارت عضویت
  • هم چنین پرداخت مبلغ 200 هزار تومان جهت کارت بازرگانی صدوری

گرفتن کارت بازرگانی چقدر طول میکشد

در صورتی که متقاضیان صدور کارت بازرگانی به صورت مستمر پیگیری های لازم را انجام دهند، پس از انجام اقدامات ثبت نام در سایت مرتبط با اتاق بازرگانی به صورت اینترنتی، استعلام از وزارت دارایی در حدود یک ماه زمان خواهد برد، زمان صدور کارت بازرگانی پس از ارائه مدارک و نیز با گذراندن دوره های آموزشی اتاق بازرگانی که وابسته به مدرک تحصیلی فرد متقاضی در بازه زمانی 2 ساعته تا یک هفته زمان می برد. همچنین صدور و یا تمدید کارت‌های بازرگانی تا 48 ساعت زمان لازم دارد.

برای اطلاع از تمامی مبالغ و تعرفه های ثبت و اخذ کارت بازرگانی جهت انجام فعالیت های اقتصادی با شماره های مجتمع ثبتی نوول تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها