جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نکات کلیدی جهت ثبت نام در بهین یاب

ورود به بهین یاب

قبل از اینکه به بررسی نکات کلیدی در ثبت نام و دریافت خدمات مرتبط با بهین یاب بپردازیم توضیحی در خصوص این سامانه دولتی خواهیم داد. سایت بهین یاب با ارائه خدمات مرتبط با وزارت صنعت، معدن، تجارت ایجاد شده است. متقاضیان برای اطلاع از اخبار گوناگون وزارت صمت و اطلاعیه ها و هم چنین ثبت نام ها و درخواست های مختلف می توانند از طریق این سایت اقدام نمایند. وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت در هر استان دارای یک اداره است اما ابتدا تمامی درخواست ها در سایت بهین یاب ثبت می شود. در ادامه مجتمع ثبتی نوول راهنمای شما در تمامی مراحل ثبتی خواهد بود.

ورود به بهین یاب

برای ورود به این سایت می توانید در مرورگر خود بهین یاب یا آدرس اینترنتی behinyab.ir را جستجو نمایید. بعد از ورود به سامانه اصلی می توانید جستجو خود را آغاز کنید. از جمله مواردی که می توانید جستجو کنید اطلاعیه ها و آیین نامه های وزارت صمت است.

جدا از این می توانید برای اخذ کارت بازرگانی، برای دریافت جواز تاسیس و پروانه بهره برداری نیز در این سامانه ثبت نام نمایید. همچنین می توانید درخواست تسهیلات مختلف را در این سامانه قرار دهید.

از این رو اشخاص حقیقی و حقوقی با ایجاد حساب کاربری و دریافت رمز و نام کاربری می توانند درخواست هایی خود را در این سامانه ثبت نمایند تا نسبت به آن رسیدگی انجام شود.

ورود به بهین یاب

 درخواست کد ISIC در بهین یاب

کد ISIC یک کد بین المللی برای طبقه بندی و دسته بندی صنایع مختلف است. در واقع بر اساس استاندارد بین المللی مطابق با نوع قعالیت اقتصادی طبقه بندی صورت گرفته شده است تا محصولات قابل شناسایی باشند. از این رو کشور ها بر اساس محصولات عنوان شده در این فهرست می توانند تعداد محصولاتی را نیز خود اضافه کنند.

از این رو اگر محصولی در این دسته بندی وجود نداشته باشد باید کد ISIC دریافت شود. بنابراین فعالان اقتصادی در صورت مشاهده کالا جدید باید کد ISIC را درخواست دهند تا به لیست مربوطه اضافه شود.

رسیدگی و پیگیری در بهین یاب

همان طور که شما درخواست خود را در این سامانه به صورت غیر حضوری ثبت دمی کنید. رسیدگی نیز به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد. برای پیگیری به حساب کاربری خود مراجعه کنید و پرونده های دردست اجرا را پیگیری نمایید. البته یک شماره پیگیری نیز در زمان ثبت نام ارائه می شود. اگر به سامانه بهین یاب وارد نیستید برای اینکه در مدت زمان کوتاهی پرونده شما به نتیجه برسد بهتر است با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند همکاری نمایید.

خدمات بهین یاب شامل چه بخش هایی می شود ؟

این درگاه شامل 9 بخش است که هر یک از این بخش ها برای خدمات مختص خود تعیین شده اند که به شرح زیر می باشند.

  • سرمایه گذاری
  • محصولات
  • فناوری
  • منابع انسانی
  • تجارت خارجی
  • تامین مالی
  • بنگاه ها
  • جریان کالا
  • انرژی

طریقه ثبت نام در سایت بهین یاب

طریقه ثبت نام در سایت بهین یاب

برای ثبت نام در سایت بهین یاب لازم است بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی اطلاعات هویتی یا ثبتی را وارد نمایید. اشخاص برای اخذ جواز تاسیس و سایر مجوز های مربوط به وزارت صمت لازم است به بهین یاب مراجعه کنند. بعد از ورود به سامانه بهین یاب در قسمت تب های سایت وارد خدمات شوید. در این قسمت تولید کالا را انتخاب کنید و بر اساس کالای تولیدی یکی از موارد را انتخاب نمایید مثلاً اگر فعالیت شما در زمینه صنعتی گزینه صنعتی را انتخاب کنید.

بعد از آن صدور جواز تاسیس را تعیین کنید واقدام به دریافت این مجوز نمایید. متقاضیان می توانند بر اساس خدماتی که می خواهند دیافت کنند ثبت نام های دیگر را نیز انجام دهند. در واقع ثبت نام در سایت بهین یاب به منزله اخذ مجوز نیست بلکه باید بررسی ها در این خصوص انجام شود و پرونده فیزیکی شما تشکیل شود و بعد از طی چند مرحله می توانید مجوز دریافت کنید.

یکی دیگر از مهمترین خدمات سایت بهین یاب بررسی اولیه برای صدور کارت بازرگانی است. براای این منظور لازم است ثبت نام در مرحله تجاری انجام شود و بعد از ثبت اطلاعات و بررسی در صورت تایید ادامه روند در اتاق بازرگانی پیگیری می شود. بنابراین می توان گفت فعالیت در بهین یاب گسترده بوده و شامل موارد متعددی می شود.

ثبت نام پروانه بهره برداری در بهین یاب

زمانی می توانید در بهین یاب اقدام به ثبت نام برای پروانه بهره برداری را داشته باشید. که اولاً جواز تاسیس دریافت کرده باشید. ثانیاً باید طرح توجیهی مبنی بر اخذ پوانه بهره برداری ارائه دهید. بنابراین می توانید درخواست صدور پروانه بهره برداری را بدهید. البته درخواست باید مورد بررسی قرار گیرد تا بازرسی های مربوطه انجام شود و در نهایت نسبت به درخواست مورد نظر پروانه بهره برداری صادر شود.

بنابراین زمانی که درخواست های الکترونیکی ثبت می شود متقاضی می بایست از طریق دبیر خانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صمت در استان مورد تقاضا درخواست مورد نظر خود را پیگیری کنند. پروانه بهره برداری دارای 5 سال اعتبار است و حق اعتبار این پروانه قابل واگذاری است. در این پروانه بر اساس میزان ظرفیت سنجی محل مورد نظر می توانید تولید و بهره برداری داشته باشید.

ثبت نام کارت بازرگانی در بهین یاب

کارت بازرگانی مجوزی برای صادرات و واردات کالا برای تجار حقیقی و حقوقی است. از این رو برای ترخیص کالا از گمرک داشتن کارت بازرگانی الزامی است. این کارت در واقع توسط اتاق بازرگانی صادر می شود و هر استان نیز دارای اتاق بازرگانی مستقل است که تابع قواعد کلی هستند.

پیش از این صفر تا صد روند در این سازمان انجام می شد اما اکنون برای اخذ کارت بازرگانی ابتدا باید درخواست خود را در سامانه بهین یاب ثبت کنید و در صورت تایید این سازمان اتاق بازرگانی در ادامه روند صدور کارت بازرگانی را انجام می دهد.

بنابراین لازم است ابتدا درخواست در سامانه بهین یاب ثبت شود و پس از تایید آن سپس اتاق بازرگانی به بررسی و صدور کارت بازرگانی بپردازد.

ثبت نام جواز تاسیس در بهین یاب

مجوز تاسیس برای راه اندازی واحد تجاری یا صنعتی یا معدنی دریافت می شود. متقاضی می بایست ابتدا درخواست اخذ جواز تاسیس را در بهین یاب ثبت نماید. بعد از رسیدگی و تایید می تواند تشکیل پرونده دهد و جواز تاسیس خود را دریافت کند.

مجوز تاسیس دارای اعتبار یک ساله بوده اما بعد از این مدت قابل تمدید می باشد. همچنین امتیاز این مجوز قابل واگذاری نیز می باشد. مجوز تاسیس وزارت صمت باید در بهین یاب ثبت شود.

کلام نهایی: هر آنچه که عنوان شد بخش مهمی از خدمات سامانه ای می باشد که شما می توانید به صورت غیر حضوری از کارشناسان ثبتی نوول ثبت دریافت کنید. مشاوره های اخذ کارت بازرگانی، پروانه بهره برداری و جواز تاسیس و حتی تنظیم طرح توجیهی به صورت تخصصی توسط بهترین وکلاء و مشاوران ما صورت می گیرد.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها