جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

شرایط صدور جواز کسب در کرج

شرایط صدور جواز کسب در کرج

اگر می خواهید کسب و کاری را در کرج تاسیس کنید قبل از هر چیز باید به فکر اخذ جواز باشید. از آنجایی که عدم داشتن جواز مدام کسب و کار شما را تهدید می کند و هر زمان ممکن است نهاد های رسیدگی کننده اخطاریه پلمپ واحد صنفی شما را صادر کنند یا ممکن است هم اکنون که محتوای شرایط صدور جواز کسب در کرج را می خوانید با چنین چالشی رو به رو شده باشید. اما لازم نیست نگران باشید کارشناسان ما در مجتمع ثبتی نوول در کنار شما هستند، در کمتر از دو هفته می توانید به کمک ما جواز کسب در کرج دریافت کنید.

جواز کسب در کرج

کرج امکانات لازم برای راه اندازی هر نوع واحد صنفی را دارد. از این رو صدور جواز کسب با توجه به موضوع کسب و کار در صلاحیت اتحادیه خاصی است. جواز کسب در کرج یا به صورت موقت یا به صورت دائم صادر خواهد شد. در ابتدای امر برای همه متقاضیان جواز موقت صادر می شود تا در صورت تداوم فعالیت واحد صنفی برای شخص جواز دائم صادر شود. جواز موقت یک ساله بوده و جواز دائم پنج ساله می باشد.

برای دریافت جواز کسب کرج باید در سامانه درگاه ملی مجوز ها درخواست خود را تکمیل کنید و بعد از بررسی و گذراندن دوره هایی خاص می توانید در ابتدا مجوز موقت را دریافت کنید.

اخذ جواز کسب یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانید برای توسعه و رشد کسب و کارتان انجام دهید؛ زیرا می توانید از امتیاز های بی شمار جواز کسب استفاده کنید. مثلاً می توانید با جواز کسب در کرج ثبت برند انجام دهید یا اینکه می توانید در شهرک های صنعتی برای توسعه کسب و کارتان زمین خریداری کنید آن هم تنها با پرداخت 30 درصد مبلغ که از ارزش واقعی ملک پایین تر است و ما بقی را به صورت اقساطی پرداخت کنید.

شروط اخذ پروانه کسب در کرج

  • داشتن حداقل سن قانونی
  • داشتن تابعیت ایرانی یا پاسپورد یا مجوز کار برای اشخاص خارجی
  • جواز کسب برای ملک هایی با موقعیت تجاری یا اداری صادر می شود و حتماً باید سندی دال بر مالکیت شما وجود داشته باشد.
  • متقاضی باید فاقد هر گونه سوء پیشینه کیفری در زمان دریافت جواز باشد.
  • داشتن مدرک فن و حرفه ای برای جواز کسب فنی الزامی است.
  • داشتن کارت معافیت یا پایان خدمت سربازی برای آقایان ضروری است.
  • اخذ جواز کسب برای خانم ها در مشاغل فنی و خاصی که به عنوان مشاغل مردانه محسوب می شوند در صورتی برای خانم ها صادر می شود که یک آقا را به عنوان مباشر انتخاب کنند.
  • داشتن کد اقتصادی برای تشکیل پرونده اخذ جواز کسب در کرج الزامی است.

مدارک لازم برای دریافت جواز کسب در کرج

اشخاص در زمان تشکیل پرونده برای جواز کسب در کرج در سامانه درگاه ملی مجوز ها باید کسب و کار خود را وارد کنند بعد از انتخاب کسب و کار مورد نظر به شما عنوان می شود که چه مدارکی باید تهیه نمایید.

اشخاص حقیقی ایرانی کارت ملی و اشخاص حقیقی غیر ایرانی مجوز کار یا پاسپورت خود را باید ارائه دهند. ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت، موقعیت تجاری یا اداری ملک، کد اقتصادی به نام، گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه، کارت پایان خدمت برای آقایان از مدارک لازم برای اخذ جواز کسب می باشد.

مراحل دریافت جواز کسب در کرج
مراحل دریافت جواز کسب در کرج

مراحل دریافت جواز کسب در کرج

همان طور که می دانید کسب و کار های آزاد بر اساس موضوع فعالیتی که دارند زیر نظر اتحادیه خاص خود هستند. به طور کلی برای هر صنفی اتحادیه مخصوصی وجود دارد که اشخاص برای دریافت جواز کسب در کرج لازم است از طریق سامانه اینترنتی مربوطه ثبت نام اولیه و تشکیل پرونده را انجام دهید.

بعد از ثبت درخواست در اتحادیه مربوطه رسیدی بابت ثبت درخواست ارائه می شود که این رسید جهت اخذ پروانه کسب باید ارائه شود. در مرحله بازرس اتحادیه به واحد صنفی جهت بازدید مراجعه خواهد کرد و بررسی ها و مشاهدات خود را به هیئت مدیره اتحادیه تحت عنوان گزارش بازرسی ارائه خواهد داد.

درخواست متقاضی و گزارش کارشناس در جلسه هیئت مدیره اتحادیه نقد و بررسی خواهد شد. بعد از بررسی های انجام شده حداکثر طی 15 روز کاری نتیجه جلسه هیئت مدیره به متقاضی ابلاغ می شود.

متقاضی موظف است کلاس های اصناف را شرکت کند و آزمون مربوط به اصناف را پاس کند. تا در نهایت بعد از پرداخت حق عضویت در اتحادیه و هزینه صدور جواز بتواند جواز کسب در کرج را از اتحادیه مورد نظر دریافت کند.

هزینه جواز کسب در کرج

یکی از مهمترین موارد بخش هزینه های دولتی و سازمانی جواز کسب است. نرخ های صدور جواز کسب در کرج نیز همانند سایر شهرستان هاست و دارای نرخ کلی می باشد. در ابتدای امر بر اساس تعرفه سازمان پست باید هزینه پست پرداخت شود.

هزینه های مربوط به کلاس و آزمون و حق عضویت اتحادیه و هزینه صدور برگه جواز از جمله هزینه هایی است که بابت جواز باید پرداخت شود. تعرفه ها بر اساس نرخ های مصوب دولتی محاسبه خواهد شد. تنها در صورت داشتن وکیل هزینه وکیل نیز اضافه خواهد شد. اما برای تعیین تعرفه هزینه جواز کسب در کرج در سال 1403 حتماً با کارشناسان و متخصصان ما در مجتمع ثبتی نوول تماس بگیرید.

مدت زمان اعتبار جواز کسب در کرج

زمان اعتبار جواز کسب برای پروانه کسب موقت 1 سال بوده و برای پروانه کسب دائم 5 سال می باشد، که این مدت زمان قابل تمدید است. مدت زمان اعتبار جواز کسب در کرج برای افرادی که اولین سال اخذ جواز است به صورت موقت یعنی یک ساله بوده و بعد از یک سال نیز می توانید برای تمدید آن اقدام کنید که این مدت زمان به 5 سال تبدیل خواهد شد.

کلام آخر: در خصوص جواز کسب فرایند جدیدی توسط دبیر خانه هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور تنظیم شده است که به صورت غیر حضوری و اینترنتی ثبت نام انجام شود. اگر از شرایط ثبت نام در این سامانه اطلاعی ندارید قبل از هر چیزی مشاوره اخذ جواز کسب در کرج را از مشاوران و وکلاء مجتمع ثبتی نوول دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها