شرایط انتخاب اعضا هیئت مدیره شرکت سهامی
در شرکتهای سهامی باید اعضای هیئت مدیره را با شرایطی انتخاب کرد که در این مقاله می توانید مطالعه نمایید
باتوجه به قوانین مصوبه کلیه شرکتهایی که ثبت می شوند باید دارای دفاتر پلمپ باشند . در اداره ثبت شرکتها پلمپ دفاتر انجام می شود . در نتیجه از اقدامات بعد از ثبت شرکت پلمپ دفاتر تجاری می باشد .
شرکتهای تجاری در جهت اظهارات هزینه ها و درآمدهای خود نیاز به دفاتر پلمپ دارند . که این موضوع در ماده 6 قانون تجارت برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی تصویب شده است .
هر تاجری به استثناء کسبه جزء مکلف است 4 قسم دفتر داشته باشد :
دفاتر پلمپ به صورت دفتر کل و روزنامه می باشند که بر حسب کارکرد 50-100-150برگی می باشند.
کلیه شرکتهای فعال حتی در صورتی که فعالیتی ندارند باید در جهت مشخص کردن عملکرد مالی خود دفاتر پلمپ را تکمیل نمایند . در صورتی که مدیران شرکت در تکمیل این دفاتر کوتاهی نمایند باعث علی رأس شدن شرکت نیز می شوند.
الزامی است که تاجر در هنگام تکمیل این دفاتر کلیه اموال و دارایی ها از جمله منقول و غیر منقول و دیون مطالبات سال گذشته خود را با تمام جزئیات در دفتر ثبت و امضا نماید.
دفتر دارایی مورد استفاده قرار نمی گیرد و تاجران معمولا بجای آن از ترازنامه و یا بیلان استفاده می کنند .
در تعریف ترازنامه باید بدین صورت بیان کرد که خلاصه ای از نتیجه های حسابهای دفتر مل و یا دفتر دارایی می باشد که به شکل جدول مانده حساب شرکت و یا موسسه را نشان می دهد . که در زمان بررسی مشخص می شود که شرکت در مدت فعالیت به سوددهی رسیده است و یا ضرر کرده است .
دفتر روزنامه ، دفتری است که در ان کلیه هزینه های سودو زیان به صورت روزانه درج می شود .
به دفتر که در ان ریز هزینه های دفتر روزنامه به صورت هفتگی وارد شود دفتر کل می گویند .
نکته : دفاتر قانونی مورد تایید سازمان امور مالیاتی، دفاتری هستند که مطابق مقررات مواد ۱۱و ۱۲ قانون تجارت مصوب سال ۱۳۱۱ در اداره ثبت اسناد و دفتر مشاغل از طرف ادارات امور اقتصادی و دارایی پلمپ گردد.
در ابتدا برای ثبت درخواست و ثبت دفاتر پلمپ مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت ها به نشانی اینترنتی www.irsherkat.ssaa.ir و ورود به بخش ثبت پلمپ دفاتر تجاری شرکت ها می باشد . شما به دو صورت می توانید اقدامات ثبت پلمپ دفاتر را انجام دهید . در روش اول موسسین شرکتها با در دست داشتن و ارائه مدارک مورد نظر به سایت مراجعه کرده و مراحل پیچیده ثبت دفاتر را انجام می دهند . در روش دوم با مراجعه به موسسه متخصص ثبتی و حقوقی و در اختیار گذاشتن مدارک و مجوزهای لازم به کارشناسان ثبتی خیال خود را از صحیح و به موقع انجام شدن امور آسوده خواهید کرد و تنها با یکبار مراجعه به موسسه کارهای ثبت دفاتر را به سرانجام خواهید رساند .
بعد از مراجعه به سایت اداره ثبت و ورود به ثبت دفاتر تجاری باید تمام اطلاعذات خواسته شده در مورد متقاضی ثبت دفاتر در سایت بارگزاری شود . در قسمت ثبت دفاتر نوع شخصیت را شخصیت حقوقی انتخاب کرده و تمامی اطلاعات مربوط به متقاضیان ثبت را واردکرده . با وارد کردن اطلاعات صحیح در سامانه ثبت پیامک هایی در خصوص انجام هریک از مراحل ثبتی برای شما ارسال خواهد شد . در این زمان باید اطلاعات خواسته شده در زمینه شروع و تکمیل سال های مالی را وارد کنید . این اطلاعات باید دقیق و برپایه روز وو ماه و سال مالی موردنظر باشد . این نکته را در نظر بگیرید که زمان پایان سال مالی بر اساس ثبت شخص حقوقی و نیز درخواست زمان پلمپ در نظر گرفته نمی شود .
سپس با پر کردن فیلد مخصوص به آدرس معین شده برای دریافت دفاتر پلمپ که باید اطلاعات کامل و صحیح نشانی شرکت باشد درج شود . دفاتر پلمپ شده به آدرس واردش ده ارسال می شود پس باید در زمان درج آن دقت کافی را داشت .
در مرحله بعد اطلاعات شخصیت حقوقی را مشاهده کرده و در صورت صحت آن ها تایید مدارک را وارد کرده در غیراین صورت باید برای اصلاح آن به واحد ثبتی مراجعه کنید.
در مرحله بعدی بر طبق اطلاعاتی که متقاضی وارد کرده شماره پیگیری به متقای ارائه می شود
سپس سمت هر فرد را در شرکت از فهرست انتخاب کرده و اطلاعات اعضای هیئت مدیره را در سایت وارد میکنید .
در مراحل بعد اسامی اعضای هیئت مدیره شامل نام و نام خانوادگی و تمامی مدارک شناسایی اعضا را وارد کرده و به مرحله بعدی مراجعه می کنید .
در مرحله بعدی ثبت پلمپ دفاتر اعضای هیئت مدیره را در شرکت مشخص کرده و سمت هرکدام از اعضا و مسئولیت محدود و یا نامحدود آن ها را در شرکت مشخص کرده و حق امضا داران را نیز در شرکت مشخص میکنید.
در ادامه بخشی وجود دارد که شامل دفتر مورد تقاضای شخص حقوقی می باشد که در آن باید نوع دفاتر پلمپ از دفاتر روزنامه کل و روزنامه و تعداد برگ های آن و جلد آن دفتر را مشخص کرده و اطلاعات درج شده را ذخیره می کنید .
در مرحله بعد باید مدارک و اظهارنامه های پلمپ دفاتر مورد تایید در سایت را با زدن دکمه تایید مشخص کنید .
پس از تکمیل اطلاعات در خصوص ثبت پلمپ دفاتر باید اصل مدارک و اظهارنامه را به اداره ثبت ارسال کرده تا اداره پست دفاتر را به آدرسی که از قبل در سایت وارد کرده اید ارسال کند .
با دریافت شماره پیگیری پلمپ دفاتر با وارد کردن اطلاعات و زمان تحویل مدارک به پست را قید کرده وپذیرش نهایی را کلیک کرده و به مرحله بعدی می روید.
پس از ارسال مدارک مورد نیاز برای ثبت دفاتر ، بازرسان آن ها را بررسی کرده و در صورت تایید مدارک از سوی آن ها گزارش تایید پرداخت وجه دفاتر صادر خواهد شد . متقاضیان باید وجه مربوطه را به صورت اینترنتی در سایت پرداخت کنند.
پس از تاسیس و ثبت شرکت، از اولین اقداماتی که باید انجام گیرد، پلمپ دفاتر است. پلمپ دفاتر توسط مرجع ثبت شرکتها انجام میشود. به این صورت که تمام صفحات شماره گذاری میشود و شماره ثبت شرکت در آن وارد شده و مهر اداره ثبت شرکتها در آن درج میشود. بطوری که امکان دست بردن در آن صفحات و جابجایی وجود نداشته باشد.
در پایان هر سال مالی هم شرکت باید دفاتر را به اداره مالیات تحویل دهد. حتی اگر فعالیتی نداشته و تمام صفحات دفتر سفید باشد. سوالی که مطرح میشود این است که اگر شرکت عدم فعالیت خود را ثبت کند باز هم پلمپ دفاتر اجباری است؟ در پاسخ باید گفت که پلمب در هر صورت اجباری است، حتی اگر شرکت فعالیت نداشته باشد و یا عدم فعالیت خود را ثبت کرده باشد.
حالا که با پلمپ دفاتر آشنا شدید، خوب است ببینیم تجار باید در پر کردن دفاتر چه قواعدی را رعایت کنند:
امروزه موضوع ثبت و تغییرات در شرکتها و نیز رسیدگی به دفاتر پلمپ تجاری مسائل مهمی در انجام امورات شرکت ها به شمار می آید . اگر شما متقاضی ثبت شرکت ها در کرج و تهران و یا در شهرهای دیگر کشور هستید و تمایل به اخذ دفاتر پلمپ برای رسیدگی به امورات مالیاتی خود با موسسه ارزان ثبت در ارتباط باشید و امورات ثبتی و حقوقی خود را به کارشناسان مجرب ارزان ثبت واگذار کنید تا در کم ترین زمان امورات ثبتی حقوقی شما با پشتوانه به تخصص کارشناسان ثبتی انجام پذیرد . این موسسه هم چنین با برآورد هزینه های ثبت شرکت و پلمپ دفاتر شما را در راه پرداخت و برآورد تمامی هزینه های ثبتی راهنمایی خواهد کرد . پس بی معطلی با شماره های موسسه تماس بگیرید .
شعبه کرج : 02632137
شعبه تهران : 02126655119
راه های ارتباطی با مشاوران ثبتی ارزان ثبت و پیشبرد امور به صورت تخصصی
نتیجه دقیقی پیدا نشد . جهت نمایش پیشنهادات اینجا کلیک کنید
مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید
در شرکتهای سهامی باید اعضای هیئت مدیره را با شرایطی انتخاب کرد که در این مقاله می توانید مطالعه نمایید
یکی از رکن های مهم و اساسی هر شرکت سهامی مجمع عمومی می باشد و ازاجتماع مالکان سهام شرکت تشکیل می گردد.
در روند ثبت تغییر نشانی شرکت ها مراحلی را باید طی کرد که اینجا به آنها اشاره حواهیم کرد.پیش از نقد وبررسی چگونگی تغییرات نشانی شرکت ها، ابتدا باید با اصل موضوع آشنا باشیم. با ما همراه باشید اطلاعات بدست آورید .
بازرس قانونی در شرکت کیست ؟ - بر اساس قانون بازرس وظایفی را بر عهده دارد که البته این ماموریتها متنوع می باشد . در واقع اصلی ترین مأموریتی که یک بازرس دارد بررسی نمودن حسابها می باشد
ثبت تغییرات شرکت ها به صورت اینترنتی در سامانه اداره ثبت شرکت ها و با ارائه صورتجلسه و مدارک مورد نیاز امکان پذیر می باشد.در این مقاله به مطالعه مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت بپردازید.
در خصوص شرایط انتخاب بازرس قانونی به منظور شرکت های سهامی خاص قانون تجارت شروط خصوصی را به منظور کارگزار این مقام پیش بینی ننموده است و تنها اساسنامه قادر می باشد محدودیتی را در این خصوص قائل نمایند.
مجمع عمومی عادی به منظور انتخاب و برکناری مدیران و بازرسان و تصویب گزارش های مالی تشکیل می شود.
هر شرکتی بایستی نامی مخصوص به خود داشته باشد، نام شرکت شاخصه ای می باشد که ماهیت او را معلوم می کند و سبب شناخته شدن و تشخیص آن از دیگر شرکت ها می شود.
اولین وظیفه مجمع عمومی موسس، رسیدگی به گزارش مذکور و تصویب آن خواهد بود. گزارش موسسین باید حداقل پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی موسس در محلی که در آگهی دعوت مجمع تعیین شده است؛ برای کسب اطلاع پذیره نویسان سهام آماده باشد.
هر شرکت سهامی به وسیله ی تعدادی از اشخاص صاحب سهم (سهام دار) اداره می شود که هیئت مدیره نامیده می شود در این مقاله به شرایط انتخاب هیئت مدیره شرکت سهامی خاص پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید.
پاسخ دادن به :
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد