جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تنظیم صورتجلسه تغییرات

تنظیم صورتجلسه تغییرات
ابتدا به تعریفی از صورتجلسه می پردازیم بدین صورت که برای تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت ها این مورد متشکل از کلیه مواردی است که در جلسات و گفتگوها در جهت تغییرات شرکت نیز تصمیم گیری می شود و در قالب صورتجلسه به تصویب می رسد.

راهنمای تنظیم صورتجلسه تغییرات

زمانی که صورتجلسه تنظیم می شود به این معنی است که جلسه دارای رسمیت می باشد. محتوای صورتجلسات می تواند هر شکل از تغییرات شرکت باشد. مثل تغییر نام، تغییر آدرس، تغییر موضوع، انتقال سهام، افزایش و کاهش سرمایه و انحلال شرکت نوشته می شود. پس از تنظیم صورتجلسه در اداره ثبت شرکتها، ثبت تغییرات شرکت صورت می گیرد.

برای تنظیم صورتجلسات مربوط به تغییرات شرکت لازم است اول نوع جلسه را ذکر کنید. جلساتی که برای تنظیم صورتجلسه تغییرات تشکیل می شود بر اساس نوع جلسه و موضوعات مربوط به اساسنامه توسط دارندگان سهام یا سهم الشرکه باید انجام شود.

بنابراین بعد از عنوان نوع مجمع باید اطلاعات ثبتی شرکت و اسامی شرکاء در آن ذکر شود. همه صورتجلسات ثبتی باید دارای تاریخ و زمان دقیق تنظیم صورتجلسه باشند. تغییرات مربوطه اگر در صلاحیت یک مجمع شد می توان طی چند دستور جلسه در  یک صورتجلسه تنظیم شود. همه شرکاء حاضر در جلسه باید صورتجلسه را امضاء کنند.

راهنمای تنظیم صورتجلسه تغییرات

چگونگی ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت

  • جهت ثبت شرکت اطلاعات کامل شود.
  • شناسه ملی شرکت وارد شود و چنانچه شناسه ملی نداشته باشند شماره ثبت وارد شود و نوع شرکت نیز انتخاب شود. (سهامی خاص، با مسئولیت محدود و غیره)
  • نوع صورت‌جلسه (مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی و غیره) مشخص شود. با توجه به اینکه شرکت از چه نوع می باشد نوع صورت‌جلسه نیز تغییر خواهد کرد.
  •  آیا شرکت با اکثریت افراد تشکیل شده است یا با همه اعضا توسط نصاب جلسه تعیین شود.
  • برای مواقع خاص نام و نام خانوادگی و شماره ملی و شماره همراه درخواست کننده برای اطلاع‌ رسانی وارد شود.
  • سمت درخواست کننده وارد شود. (اصیل یا وکیل)
  • تاریخ جلسه ای که برگزار شده وارد شود.
  • ساعت شروع و خاتمه جلساتی که برگزارشده با رعایت تقدم و تأخر ساعات تشکیل جلسات وارد گردد.
  • با کلیک بر روی پذیرش موقتی شماره دسترسی ۱۹ رقمی اخذ شود.
  • نام و نام خانوادگی و سمت افرادی که دفتر را امضا کرده اند مشخص شود.
  • از میان گزینه‌های موجود از فهرست نوع تصمیم یکی انتخاب شود و بر روی کلید افزون تصمیم جلسه کلیک شود.
  • نام‌های درخواستی مشخص شود. (بیش از ۵ اسم نباید باشد.)
  • اعضایی که در جلسه حضور داشتند. (سهامدار و غیره) مشخص شود.
  • مشخصات شخص وارد شود.
  • شماره ملی اشخاص ایرانی وارد شود و شماره گذرنامه اشخاص غیر ایرانی ثبت شود.
  • چنانچه شخصث حقوقی باشد نام، شماره ملی و شماره ثبت وارد شود.

راهنمای تنظیم صورتجلسه تغییرات

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسه

مدارک لازم جهت تغییرات شرکت ها و ثبت صورتجلسات شرکت به قرار ذیل است :

  • اصل و کپی از تمامی مدارک ثبتی شرکت ارائه شود. ( شامل آگهی تاسیس )
  • از آخربن آگهی تغییرات رونوشت تهیه شود.
  • اصل شناسنامه یکی از سهامداران ( ترجیحاَ مدیر عامل شرکت ) ارائه گردد.
  • از کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید به بعد یک کپی برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی ارائه شود.
  • اصل مهر شرکت
  • در مورد شرکت هایی که چنانچه یک سال از تاریخ ثبت شرکت آنها گذشته باشد، کپی شناسنامه و کپی کارت ملی همه اعضا و سهامداران باید الزاما ارائه شود.
  • در مورد تغییرات ورود اعضای جدید به شرکت، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت مورد لزوم است.
  • برگه دارایی در صورت نقل و انتقال سهام ارائه شود.
  • جهت تبدیل نوع شرکت، اوراق جدید الزاما باید امضا شود.
  • جهت انحلال شرکت، خروج از شرکت و یا کاهش سهم سهامداران یا اعضا، باید با حضورشان در اداره ثبت شرکت ها وکالتنامه امضا شود و اثر انگشتشان گرفته شود.

ثبت تغییرات در شرکت ها امری تخصصی می باشد که باید با مراجعه به اداره ثبت انجام گیرد . اگر نیاز به مشاوره تخصصی مجتمع حقوقی نوول ثبت در کرج و سایر شهرهای کشور ایران دارید تنها با یک تماس می توانید امور ثبت شرکت و تغییرات را به سرانجام برسانید .

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها