جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در کرج به صورت کاملاً تخصصی  

ثبت اختراع در کرج به صورت کاملاً تخصصی

اختراع یکی از مهمترین دستاورد های بشر در طول تاریخ می باشد. هرگاه نبوغ و نو آوری یک انسان باعث خلق پدیده جدیدی شود در واقع اختراع ایجاد می شود. یکی از مهمترین مناطقی که مخترعان زیادی در آن وجود دارد استان البرز است از این رو در این مطلب به ثبت اختراع در کرج می پردازیم. درست است که هر کس پدیده جدیدی خلق کند مخترع است اما از آنجایی که در جهان امروز قوانین نقش مهمی دارند از نظر دولت ها تنها کسانی که اختراعی برای ثبت دارند مخترع محسوب می شوند.

چگونه می توان ثبت اختراع در کرج داشت ؟

برای ثبت اختراع در کرج باید از طریق سایت مالکیت صنعتی اقدام نمایید. اداره مالکیت صنعتی در استان تهران مستقر است اما برای دریافت خدمات این سازمان نیاز نیست به صورت حضوری مراجعه کنید. ابتدا باید در سایت اداره مالکیت صنعتی عضو شوید و سپس اظهارنامه ثبت اختراع را تنظیم کنید.

ثبت اختراع در کرج نیاز به تنظیم ادعا نامه و توصیف نامه اختراع دارد. ادعا نامه و توصیف نامه اختراع را مخترع باید بر اساس قواعد تعیین شده سازمان مالکیت صنعتی انجام دهد. توجه داشته باشید قبل از اقدام به ثبت اختراع حتماً از کارشناسان متخصص در این زمینه راهنمایی دریافت کنید. زیرا عدم ثبت اختراع تبعات غیر تجاری را به دنبال دارد.

انواع اختراعات قابل ثبت

اختراعات در زمینه های گوناگوئنی وجود دارند و در صنایع مختلف همیشه افرادی هستند که اقدام به نو آوری و خلق ایده های جدید می کنند. اما نمی توان گفت که همه نو آوری ها یا خلق ایده های جدید برای اختراع امکان پذیر است شما زمانی می توانید اختراعی را ثبت کنید که اولاً اختراع برای راحتی زندگی بشر و پیشرفت آن مفید باشد و ثانیاً تغییرات فنی در وسیله ای که ساخته شده است وجود داشته باشد.

البته باید قوانین ثبت اختراع نیز برای اختراع ساخته شده صدق کند یعنی اختراع در کشور خارجی ثبت نشده باشد. به طور کلی اختراع زمانی قابل ثبت است که اظهارنامه الترونیکی آن به اداره مالکیت صنعتی ارسال شود و در صورت تایید اختراع ثبت شود.

نکات مربوط به ثبت اختراع در کرج

  • توجه داشته باشید اختراع نباید قبلاً ایجاد شده باشد یا ثبت شده باشد.
  • اختراع باید از نظر فنی با نمونه های خارجی متفاوت باشد.
  • ثبت اختراع باید با نمونه متفاوت باشد.
  • اختراع نباید کپی از اختراعات خارجی باشد.
  • باید به نفع نسل بشر باشد.

مراحل ثبت اختراع در کرج

مراحل ثبت اختراع در کرج

اختراع بر اساس مراحل زیر می تواند گواهی نامه ثبت اختراع دریافت کند.

ساخت حساب کاربری: ابتدا باید در سایت مالکیت صنعتی حساب کاربری ایجاد کنید. با اطلاعات ثبتی و هویتی می توان حساب کاربری ایجاد کنید.

اظهارنامه ثبت اختراع: درخواست های مالکیت صنعتی به تنظیم اظهارنامه امکان پذیر است. اظهارنامه ثبت اختراع باید اطلاعات هویتی و ثبتی متقاضی، مدارک ثبت اختراع، ادعا نامه ثبت اختراع و توصیف نامه ثبت اختراع را تنظیم کنید.

بررسی کارشناس: کارشناس اداره ثبت اختراع بر اساس موارد ثبت شده و قواعد و مقررات مربوطه بررسی ثبت اختراع را انجام می دهد. کارشناسی اختراع در سه مرحله انجام می شود. ابتدا توسط کارشناس از نظر قواعد عمومی اختراع و کپی نبودن اختراع بررسی انجام می شود. سپس یک کارشناس تخصصی در زمینه مورد نظر اختراع را بررسی می کند و در نهایت رئیس اداره ثبت مالکیت صنعتی اختراع را تایید می کند و تاییدیه ثبت اختراع به متقاضی ابلاغ می شود.

ابلاغیه کارشناسی: نتیجه بررسی کارشناس به کارتابل مخترع ارسال می شود. ابلاغیه ممکن است مبنی بر ثبت یا رد یا نقص پرونده باشد. در صورت تایید باید روزنامه ثبت اختراع منتشر شود و در صورت رد درخواست رد خواهد شد. در صورت نقص پرونده تا حداکثر یک ماه باید رفع نقص انجام دهید.

مراحل ثبتی: بعد از پرداخت هزینه روزنامه با ارائه اصل مدارک به اداره مالکیت صنعتی می توانید گواهی نامه ثبت اختراع را دریافت کنید.

مدارک لازم برای ثبت اختراع در کرج

مخترع باید مدارک شناسایی خود را به همراه ادعا نامه و توصیف نامه اختراع و تصاویر اختراع در اداره ثبت شرکت ها ارائه دهید. در زمان ثبت اظهارنامه باید اسکن مدارک در اظهارنامه ارائه شود و اصل مدارک نیز به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارسال شود.

ثبت اختراع اشخاص حقوقی در کرج

اشخاص حقوقی نیز می توانند اقدام به ثبت اختراع کنند از این رو می بایست ابتدا اظهارنامه ثبت اختراع را برای اشخاص حقوقی دریافت کنند.

در این صورت اطلاعات مخترع نیز باید در درخواست وارد شود و مالک اختراع شرکت محسوب می شود. بنابراین شرکت فرد نیست تا بتواند خلاقیت در ساخت اختراع داشته باشد اما می تواند مالکیت اختراع را داشته باشد و به نوعی سرمایه گزار اختراع محسوب می شود.

هزینه ثبت اختراع در کرج

ثبت اختراع نیز همانند سایر خدمات ثبتی هزینه بردار می باشد. مخترع باید بر اساس میزان سال اعتبار اختراع و نسبت به نوع اختراع هزینه های اختراع را پرداخت می کنند. هزینه حق ثبت، هزینه روزنامه و هزینه کارشناسی و ثبت اظهارنامه از هزینه های مربوطه در ثبت اختراع محسوب می شود.

زمان ثبت اختراع در کرج

هر گاه بخواهید اختراعی ثبت کنید باید اظهارنامه آن را در سایت اداره مالکیت صنعتی تنظیم کنید و ثبت نمایید. زمان کارشناسی اظهارنامه ثبت اختراع در کرج 35 الی 45 روز طول خواهد کشید. لازم است بدانید بعد از تایید اختراع نیز اگر تمامی مراحل را بدون وقفه انجام دهید طی یک ما گواهی نامه ثبت اختراع را دریافت خواهید کرد.

در پایان: از اینکه با مجموعه حقوقی و تخصصی ثبت نوول همراه بودید کمال تشکر را داریم هم اکنون می توانید با کارشناسان ثبت اختراع نوول تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها