جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت طرح صنعتی در تهران به صورت تخصصی و فوری

نحوه ثبت طرح صنعتی در تهران

هر فعال اقتصادی که طرحی خاص را در تهران ارائه می کند به جهت ورود به بازار تقاضا و عرضه باید ثبت طرح صنعتی در تهران را انجام داده که بهتر است این کار را با مشاوره کارشناسان ثبتی انجام دهید. در ادامه به نکات مهمی در زمینه ثبت طرح صنعتی می پردازیم.

نحوه ثبت طرح صنعتی در تهران

ثبت طرح صنعتی در اداره مالکیت صنعتی انجام می شود. اداره مالکیت صنعتی تنها اداره حمایت از مالکیت معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی است که در استان تهران مستقر می باشد.

متقاضیان ثبت طرح صنعتی از سراسر ایران می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان در قسمت طرح صنعتی اظهار نامه طرح صنعتی را با ایجاد کارتابل در این سازمان درخواست دهد. بعد از ارسال درخواست و بررسی کارشناسان نتیجه ثبت یا عدم ثبت طرح صنعتی در تهران با دلایل و مستندات اعلام خواهد شد.

طرح صنعتی چیست ؟

خیلی از مردم از اصطلاح طرحی صنعتی و ثبت چنین طرح هایی در ایران بی خبر هستند. طرح صنعتی در واقع شکل ظاهری یک محصول است که با خلاقیت رنگ و اشکال و خطوط ایجاد می شود.

در بسیاری از کشور ها تولید کننده گان محصولات مختلف وقتی طرح جدیدی به بازار ارائه می دهند قبل از هر چیزی آن را به ثبت می رسانند. این ثبت باعث می شود هیچ کس نتواند مشابه طرح شما را به بازار ارائه دهد.

از این رو باید حتماً قبل از اینکه طرحی در بازار افشاء شود آن را به ثبت برسانید. یکی از مجموعه های ثبت طرح صنعتی که خدمات ثبت طرح صنعتی در تهران انجام می دهد مجتمع حقوقی نوول است.

این مجموعه با همکاری وکلاء و کارشناسان ثبتی خدمات مربوط به ثبت امور حقوقی را با حداقل هزینه و سریع ترین زمان انجام می دهد. همچنین دریافت مشاوره رایگان ثبت طرح را برای همه عزیزان فراهم نموده است.

نحوه ثبت طرح صنعتی در تهران

مزایای ثبت طرح صنعتی در تهران

با ثبت طرح صنعتی حقوق قانونی به شما داده می شود که در جهت منافع شما می باشد. بعد از ثبت طرح صنعتی هیچ کی در هیچ کجای ایران نمی تواند از طرح شما بدون اجازه شما کپی برداری کند.

این همان انحصاری است که به موجب ثبت طرح صنعتی به دست آورده اید. البته می توانید اجازه استفاده از طرح را خود شما با دریافت مبلغی انجام دهید.

دومین امتیازی که ثبت طرح برای طراح دارد انتقال و فروش طرح است. حتی اگر خود شما نیز نخواهید تولید عمده طرح را داشته باشید می توانید امتیاز انحصاری خود را انتقال دهید.

دریافت گواهی ثبت طرح صنعتی استان تهران

بعد از تایید مرحله ثبت طرح در نهایت باید تصدیق یا گواهی نامه مبنی بر ثبت طرح صنعتی به شما ارائه شود که در این گواهی مدت اعتبار طرح که 5 سال می باشد به همراه اسم مالک طرح و خود ویژگی و توضیحاتی در خصوص طرح صنعتی ارائه شده است.

مدت اعتبار طرح صنعتی تا دو بار نیز قابل تمدید می باشد. که از زمان انقضاء تاریخ اعتبار تا 6 ماه فرصت تمدید اعتبار طرح را دارید که با پرداخت هزینه های تمدید مجدداً 5 سال دیگر نیز اعتبار انحصاری بودن طرح به نام مالک و طراح طرح تمدید خواهد شد.

هزینه ثبت طرح صنعتی در تهران

ثبت طرح صنعتی نیز همانند سایر خدمات ثبتی در ایران دارای هزینه های دولتی است. برای ثبت یک طرح هزینه هایی که پرداخت می شود عبارت است از هزینه اظهار نامه ثبت طرح، هزینه حق ثبت و هزینه روزنامه مربوط به آن که تمام این موارد بسته به نوع طرح و تعداد طبقات و غیره دارد.

اما اگر می خواهید روند ثبت طرح صنعتی شما در تهران از طریق موسسات خصوصی انجام شود علاوه بر هزینه های فوق هزینه حق الوکاله وکیل و دستمزد کارشناس ثبتی را نیز باید پرداخت نمایید. که اصولا این هزینه ها بر اساس اعتبار موسسات و نیز حرفه ای بودن آن ها متفاوت می باشد.

درخواست حق تقدم ثبت طرح صنعتی در تهران

طبق ماده ۷۴ آیین نامه ثبت اختراعات و غیره در صورتی که متقاضی طبق ماده ۹ قانون ثبت اختراعات و غیره، درخواست حق تقدم کرده باشد، هنگام تقاضای ثبت طرح صنعتی در تهران باید در خواست خود را که حاکی از این حق باشد، به مرجع ثبت تسلیم نماید.

این درخواست باید مشتمل بر نکات زیر باشد:

  • تاریخ و شماره اظهارنامه اصلی؛
  • طبقه بندی بین المللی مرتبط با اظهارنامه اصلی؛
  • کشور یا کشورهایی که اظهارنامه اصلی در آنجا تسلیم شده است و چنانچه اظهارنامه منطقه ای یا بین المللی مبنای حق تقدم باشد، ذكر مأخذ آن.

در صورتی که متقاضی مدعی دو یا چند اظهارنامه پیشین باشد، مدت حق تقدم از زمان مقدم ترین آنها محاسبه می شود. (ماده ۷۵ آیین نامه)
مدت زمان حق تقدم در ثبت طرح صنعتی، ۶ ماه از تاريخ تسليم اظهارنامه اصلی خواهد بود.

در این مورد روز تسلیم جزء مدت محسوب نخواهد شد و اگر آخرین روز مصادف با روز تعطیل باشد، این مدت تا آخرین ساعت اولین روز اداری بعد از روز تعطیل محاسبه خواهد شد (ماده ۷۶ آیین نامه)

روش ثبت طرح صنعتی در تهران

ثبت طرح صنعتی در اداره مالکیت صنعتی استان تهران انجام می شود. اداره مالکیت صنعتی تنها اداره حمایت از مالکیت معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی است که در استان تهران مستقر می باشد.

متقاضیان ثبت طرح صنعتی از سراسر ایران می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان در قسمت طرح صنعتی اظهار نامه طرح صنعتی را با ایجاد کارتابل در این سازمان درخواست دهد. بعد از ارسال درخواست و بررسی کارشناسان نتیجه ثبت یا عدم ثبت طرح صنعتی در تهران را  با دلایل و مستندات اعلام خواهد شد.

مراحل ثبت طرح صنعتی در تهران

مراحل ثبت طرح صنعتی به این شکل می باشد که ابتدا باید توصیف نامه ای را برای طرح صنعتی تهیه کنید و چنانچه نقشه، طرح، خصوصیات یا فرمولی برای ساخت آن وجود دارد، باید در توصیف نامه ذکر شود.

سپس باید ضمن مراجعه به سایت اداره مالکیت صنعتی برای ثبت اظهارنامه طرح صنعتی خود اقدام کنید و به این اداره اظهار کنید شما مالک یک طرح صنعتی هستید و مشخصات خود و طرح صنعتی تان را وارد اظهارنامه نمایید.

سپس لازم است که مدارکی که تهیه کرده اید را در سایت بارگذاری کنید  و منتظر تایید اظهارنامه خود بمانید. اگر اظهارنامه تایید شود باید اصل مدارک را هم به اداره مالکیت ارسال کرد و اگر مجدد تاییدیه را از طریق سایت یا پیامک دریافت کردید.

حال نوبت به چاپ آگهی ثبت طرح صنعتی در تهران در روزنامه رسمی می باشد. البته در هریک از مراحل قبلی چنانچه به جای تاییدیه با ابلاغ رد مواجه شدید، باید طبق آنچه در ابلاغ آمده است عمل کنید و ایرادات را رفع نمایید.

پس از روزنامه رسمی چنانچه اعتراضی به ثبت طرح صنعتی وارد نشود. می توانید با مراجعه حضوری گواهی ثبت طرح صنعتی در تهران را به نام خود یا شرکت خود دریافت کنید.

یعی طرح صنعتی را می توانید به نام خود یا شرکت خود ثبت کنید .که به اولی طرح صنعتی حقیقی و دومی را طرح صنعتی حقوقی می نامند که تنها مدارک لازم برای این دو کمی با هم متفاوت است.

مدارک ثبت طرح صنعتی در تهران

الف- اشخاص حقیقی

  1. مدارک شناسایی.
  2. توصیف نامه طرح صنعتی.
  3. نمونه ای از طرح.

ب- اشخاص حقوقی

  1. مدارک ثبتی شرکت
  2. مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت.
  3. توصیف نامه طرح صنعتی.
  4. نمونه ای از طرح.

مدت زمان ثبت طرح صنعتی

برای تایید اظهارنامه ثبت طرح صنعتی 35-40 روز باید منتظر بررسی کارشناسی ماند و سپس باید سایر مراحل طی شود که در مجموع 3-4 ماه زمان بر می باشد .

برای ثبت طرح صنعتی در تهران می توانید با خیالی آسوده تمامی امور را به کارشناسان حقوقی نوول ثبت سپرده تا آن ها تا رسیدن به اهدافتان همراه شما باشند . همچنین مجتمع حقوقی نوول ثبت با بیش از 12 سال خدمات شایسته در زمینه انجام امور حقوقی بهترین و سریع ترین روش برای انجام امورتان خواهد بود. پس بدون تعلل همین الان با شماره های موسسه تماس گرفته تا از مشاوره رایگان وکلای حقوقی بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها