جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

استعلام کد اقتصادی

استعلام کد اقتصادی شرکت

استعلام کد اقتصادی چگونه انجام می شود؟ آیا تنها افرادی که فعالیت تجاری دارند می توانند آن را اخذ کنند؟ در جواب این سوالات باید بگوییم داشتن اطلاعات هر چه بیشتر در زمینه اخذ کد اقتصادی صفر تا صد امور حقوقی را برای شما تسهیل می بخشد که مجتمع ثبتی نوول در این زمینه راهنمای جامع خواهد بود. با استعلام از مراجع قانونی می توانید خود را به بهترین نحو به مشتریان اثبات کنید. در متن زیر مسائل و روش های کارا برای استعلام کد اقتصادی به شما عزیزان ارائه می شود.

استعلام کد اقتصادی

کداقتصادی یک شناسه 12 رقمی است که به فعالان اقتصادی تعلق می گیرد. از این رو بهتر است برای قانونمند شدن امور ثبتی خود هر چه زودتر استعلام کداقتصادی را داشته باشید.

با قوانین جدید ساماندهی مالیاتی در سراسر کشور داشتن کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی و حقوقی یک الزام محسوب می شود. همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده کد اقتصادی باید همکاری و تعاملات مالی خود را با اشخاص دارنده کد اقتصادی داشته باشند تا فاکتور های رسمی در این زمینه برای آنها صادر شود. از این رو استعلام کد اقتصادی به سادگی قابل انجام می باشد.

در گذشته برای هر مودی مالیاتی کد 12 رقمی مالیاتی صادر می شد اما امروزه اشخاص حقیقی با شماره ملی و اشخاص حقوقی با شناسه ملی کد اقتصادی دریافت می کنند یعنی کد اقتصادی اشخاص حقیقی کد ملی و اشخاص حقوقی شناسه ملی می باشد.

استعلام کد اقتصادی و شناسه ملی

همان طور که اشاره کردیم برای استعلام شخص حقیقی یا حقوقی باید شماره ملی این اشخاص را داشته باشید. بدون کد امکان استعلام کد اقتصادی وجود ندارد. شناسه ملی اشخاص حقوقی قابل استعلام است. می توانید در سایت شناسه ملی شرکت ها اسم شرکت را وارد کنید و اطلاعات شماره ثبت و شناسه ملی دریافت کنید.

استعلام شناسه ملی در سایت اداره مالیات دریافت می شود شما باید کد اقتصادی را در قسمت مشخص شده وارد کنید تا نتیجه جستجو را مشاهده کنید. در صورتی که کد مربوطه صحیح باشد و کد اقتصادی دریافت شده باشد نتیجه جستجو تایید کد اقتصادی است.

استعلام کد اقتصادی اشخاص حقیقی هم از همین طریق انجام می شود. کد اقتصادی برای عملکرد شرکت و قرارداد های آن کاربرد دارد. با کد اقتصادی فاکتور های رسمی صادر شده از سوی شرکت های مختلف قابل پیگیری می باشد.

اما برای اینکه بدانید یک شرکت واقعا دارای کد اقتصادی است بهترین روش استعلام به روشی است که در بالا بدان اشاره کردیم؛ زیرا تمامی شرکت ها موظف هستند کد اقتصادی دریافت کنند. از این رو با استعلام کد اقتصادی با شناسه ملی جلب اعتماد در معامله صورت گرفته ایجاد می شود.

استعلام کد اقتصادی تکسا

هر شخص حقیقی و حقوقی که دارای یک واحد اقتصادی یا تجاری است ملزم به دریافت کد اقتصادی است. اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعال سازی کد اقتصادی که همان شناسه ملی یا شماره ملی آنها است باید ثبت نام مالیاتی را در اداره مالیات انجام دهند. کد تکسا در گذشته صادر می شد و یک کد 12 رقمی بود که امروزه به دلایل متعددی چنین کدی صادر نمی شود.

استعلام کد اقتصادی شرکت
استعلام کد اقتصادی شرکت

استعلام کد اقتصادی شرکت

شرکت ها نوعی از شخصیت حقوقی هستند که به موجب قانون تجارت طی انجام تشریفاتی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت می رسند. تمامی شرکت ها با شناسه ملی که منحصر به فرد برای هر شرکت است شناخته می شوند. شناسه ملی یک کد ده رقمی است که به نوعی کد ملی شرکت است.

سازمان مالیات با اداره ثبت شرکت ها در این موضوع توافقاتی انجام داده اند تا تمام شرکت ها و موسسات ثبت شده شناسه ملی خود را به عنوان کد اقتصادی فعال کنند. اگر شرکت تجاری ظرف دو ماه از ثبت اقدام به فعال کردن کد اقتصادی شرکت نکند سازمان مالیاتی بعد از مدتی وضعیت شرکت را در سامانه شناسه ملی غیر فعالی مالیاتی اعلام خواهد کرد.

از این رو برای استعلام کد اقتصادی شرکت ها وارد سایت شناسه ملی شوید و در سایت شناسه ملی نام، شماره ثبت، شناسه ملی و یا هر اطلاعات ثبتی که از شرکت در اختیار دارید را مشاهده کنید.

در صورتی که شناسه ملی شرکت را در اختیار ندارید از همین طریق می توانید شناسه ملی شرکت را نیز مشاهده کنید. اگر وضعیت شرکت غیر فعال مالیاتی باشد در قسمت مربوطه قابل مشاهده خواهد بود. در غیر این صورت گزینه فعال را مشاهده می کنید که در قسمت پیرینت شناسه ملی می توانید جزئیات بیشتری از شرکت را مشاهده کنید.

سپس به سایت استعلام کد اقتصادی وارد شوید و در قسمت مشخص شده کد اقتصادی شرکت یا همان شناسه ملی شرکت را وارد کنید در نهایت اداره مالیات نتیجه بررسی را در سایت به شما نشان خواهد داد.

نحوه دریافت کد اقتصادی

اگر هنوز خود شما نیز کد اقتصادی حقیقی یا حقوقی را دریافت نکرده اید شانس همکاری با خیلی از شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی را ندارید. کد اقتصادی شرکت این روزها یک نیاز اصلی و اساسی است.

سازمان مالیاتی کشور جهت ساماندهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت اینترنتی امکان دریافت کد اقتصادی و استعلام کد اقتصادی با شناسه ملی را برای اشخاص فراهم کرده است. از این رو بعد از ورود به سایت ثبت شرکت ها در قسمت ثبت نام ابتدا حساب کاربری در این سامانه ایجاد کنید.

سپس فرم ثبت نام اولیه اداره مالیات را تکمیل کنید در این فرم اطلاعات خواسته شده باید وارد شود. بعد از پیش ثبت نام مالیاتی مدارک لازم که شامل مدارک ثبتی و شناسایی مدیران به همراه مدارک ملی اعم از اجاره نامه یا سند مالکیت به همراه مهر و سر رسید شرکت و نیز تاییدیه کد پستی به اداره مالیات ارائه می شود.

مامور مالیاتی بعد از بررسی اطلاعات و صحت آنها نام کاربری و رمز عبور مودی را فعال خواهد کرد. سپس باید در سایت اداره مالیات مجدداً وارد شوید و ثبت نام مالیاتی را تکمیل کنید.

ثبت نام مالیاتی باید به مرحله 45 برسد و در نهایت اطلاعات وارد شده تایید و ثبت شود.

سامانه استعلام کد اقتصادی اشخاص حقوقی کشور

سازمان مالیات کشور طرح جدید مالیاتی را طی چند سال اخیر ارائه کرده است که بیشتر مشاغل مشمول پرداخت ارزش افزوده مالیاتی هستند ارزش افزوده بر روی کالا یا خدمات مورد نظر به میزان 9 درصد یا بیشتر تعیین می شوند.

ارزش افزوده از مشتری دریافت و مستقیماً به دولت پرداخت می شود. از آنجایی که ممکن است در زمان همکاری با مجموعه ای ارزش افزوده از شما دریافت شود می توانید از سایت اداره مالیات استعلام ارزش افزوده را دریافت کنید. کد مالیاتی مورد نظر را که وارد کنید نتیجه قابل مشاهده می باشد. در صورت داشتن ارزش افزوده وضعیت ارزش افزوده در سایت فعال خواهد بود.

به منظور بررسی کد اقتصادی و انجام استعلامات لازم مجتمع حقوقی و ثبتی نوول در اختیار شما خواهد بود تا در کم ترین زمان نکات تخصصی را ارائه دهیم و به اهدافتان نزدیک شوید.

3/5 - (4 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها