لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

کد اقتصادی چیست ؟


به صورت کلی در گونه های مختلفی شرکت ها به ثبت می رسند که مطابق قانون تجارت مصوبه دارای 7 نوع می باشند ، اما بیشترین آمار به منظور درخواست ثبت شرکت در گونه هایی اعم از شرکت های سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، تعاونی ها و موسسه ها صورت می گیرد.به منظور ثبت هر کدام یک از این شرکت ها به مدارک و موارد مربوط به آن ها نیازمند می باشد که به صوت کامل و جامع در مقاله های دیگر سایت به توضیح و تشریح آن ها پرداختیم اما تمامی این گونه های ثبت شرکت ها در یک چیز به یکدیگر شباهت دارند و آن هم دریافت کد اقتصادی می باشد.

هر شرکت و یا موسسه ای بعد از آن که به ثبت رسید از تاریخ ثبت آن به مدت 2 ماه فرصت دارد که به منظور تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی خود مبادرت کند.

اخذ کد اقتصادی

به منظور نحوه دریافت کد اقتصادی لازم می باشد نخست توصیح کوتاهی درباره کد اقتصادی ارائه نماییم مقصود از کد اقتصادی شناسه 12 رقمی می باشد که به منظور شناسایی و شناخته شدن شرکت در واحد مالیاتی مربوط به خود از آن استعمال می گردد. به منظور دریافت برگه کد اقتصادی لازم می باشد که نخست به منظور شرکت مورد نظر در واحد مالیاتی که آدرس شرکت به آن مربوط می شود پرونده مالیاتی تشکیل داد.

مزایای اخذ کد اقتصادی

  1. با دربرداشتن کد اقتصادی می توان از رقابتهای ناسالم جلوگیری نمود.
  2. با در اختیار داشتن کد اقتصادی زمینه برای حمایت از فعالان اقتصادی فراهم می گردد.
  3. اخذ مجوز برای انجام امور بازرگانی و دریافت کارت بازرگانی است با داشتن کد اقتصادی امکان پذیر می شود.
  4.  ارائه کد اقتصادی جدید و تعهد مبنی بر ارائه این کد پس از صدور،از مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده ی صدور کارت بازرگانی،می باشد.
  5. در برداشتن کد اقتصادی برای اموری اعم از تولید، مونتاژ، واردات و صادرات، توزیع کالا و کالاهای خدماتی توسط اشخاص حقوقی الزامی است.
  6.  اشخاص حقیقی که به امور واردات و صادرات و توزیع کالا و.. مشغول می باشند و دارای پروانه کسب و کار هستند و یا دارای محل فعالیت تجاری می باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی می باشند.
  7. برای انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی الزامی می باشد.
  8. از مزایای دیگر کد اقتصادی کسب مجوز برای فعالیت های تجاری و پرداخت حقوق حقه دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابت ها و تلاش های ناسالم می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد اقتصادی

مدارک مورد نیاز به منظور تشکیل پرونده مالیاتی در هر واحد مالیاتی متمایز می باشد اما مهم ترین آن ها به شرح ذیل می باشد:

  1. تمامی مدارک ثبت شرکت اعم از اساسنامه شرکت نامه، تقاضانامه و..... ارائه گردد.
  2. رونوشت برابر اصل تمامی مدارک شناسایی اعضای شرکت ارائه گردد.
  3. گواهی امضاء از صاحبان امضاء شرکت ارائه گردد.
  4. مهر شرکت ارائه گردد.
  5. اجاره نامه ی رسمی و دربردارنده کد رهگیری از آدرس شرکت و به نام شرکت ارائه گردد.

این 5 مورد از مهم ترین و با اهمیت ترین مدارک به منظور تشکیل پرونده مالیاتی شرکت محسوب می شوند ،بعد از تشکیل پرونده بایستی نسبت به پرداخت دو در هزار سرمایه ثبت شرکت و ارائه فیش بانکی  به پرداخت نمودن مبلغ مورد نظر مبادرت نمود، پس از کامل کردن این مدارک به سرممیزی شرکت ،برگه کد اقتصادی تحویل شخص صاحب امضاء شرکت و یا وکیل شرکت می گردد.

برگه کد اقتصادی که  ارائه شده  است دربردارنده کد اقتصادی 12 رقمی شرکت ،شماره پرونده شماره کلاسه پرونده ، شماره واحد مالیاتی و دیگر اطلاعات مربوط به پرونده مالیاتی شرکت می باشد.

در رابطه با  کد اقتصادی شرکت ها بایست بیان کرد که این کد 12 رقمی ثابت و بدون تغییر می باشد و برخلاف شماره ثبت شرکت ها که در صورت تغییر محل به واحد ثبتی دیگر تغییر می کند قابل تغییر دادن نمی باشد.

گواهی ارزش افزوده

به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده شرکت بایستی حتما شرکت دربردارنده کد اقتصادی 12 رقمی باشد این کد اقتصادی به روش سامانه اینترنتی سازمان امور دارایی و کد اقتصادی قابل دریافت می باشد اما نکته قابل اوجه این می باشد که به منظور دریافت کد اقتصادی 16 رقمی به کد اقتصادی 12 رقمی شرکت نیاز می باشد.

پس در نتیجه به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده ی شرکت بایستی  حتما شرکت دربردارنده  کد اقتصادی 12 رقمی باشد و در صورت دربرداشتن کد اقتصادی 12 و 16 رقمی می توان به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده مبادرت نمود ،این کار نیازمند ثبت نام اینترنتی است که خود دربردارنده  دو مرحله  تهیه و تسلیم مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده می باشد.

ثبت نام اینترنتی ارزش افزوده شرکت دربردارنده 2 مرحله است،اولین مرحله پیش ثبت نام می باشد و در صورتی که اطلاعات صحیح ،گذر واژه و نام کاربری ابلاغ شده باشد به آدرس شرکت ارسال می شود،با دربر داشتن این گذرواژه و نام کاربری می توان مرحله دوم ثبت نام را شروع کرد ،مرحله دوم که خودش دربردارنده  13 مرحله است  به کامل کردن  نیاز دارد که  بعد  از کامل کردن و تایید نهایی این مرحله ها  می توان نسبت به تحویل فیزیکی مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده مبادرت نمود.

مدارک مورد نیاز به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده علاوه بر مدارک هایی که به منظور کد اقتصادی نیاز می باشد.

بایستی قراردادی فی مابین شرکت و شرکتی که می بایست 9 درصد ارزش افزوده از آن دریافت شود هم ارائه گردد ،بعد از آن که این قرارداد ارائه گردید و 9 درصد ارزش افزوده ی مربوط به آن واریز گردید و فیش بانکی ارائه شد گواهی ارزش افزوده ی شرکت صادر می شود.

در صورت روبرو شدن شد با هر سوال و مسئله ای می توانید با موسسه ارزان ثبت تماس بگیرید و ضمن مشاوره رایگان از تجربیات مشاوران و کارشناسان خبره و کاردان ما نیز بهره مند شوید.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

مدارک لازم برای ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

مدارک لازم برای ثبت شرکت های مختلط غیرسهامی - مدارک لازم برای ثبت شرکت های مختلط سهامی - به موجب ماده ی 162 قانون تجارت«شرکت مختلط سهامی شرکتی است که در تحت اسم مخصوص بین یک عده شرکاء سهامی و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می شود». این شرکت در حقیقت به منزله ی ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت سهامی است

نحوه ثبت الکترونیکی شرکت توسط متقاضی ثبت شرکتها

مراحل نحوه ثبت الکترونیکی شرکت توسط متقاضی ثبت شرکتها - در راستای سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر به کارگیری فناوری های نوین و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به متقاضیان و همگام با تحولات صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و الکترونیکی شدن فرایند ثبت ، اخیراَ با هدف حذف

شخصیت حقوقی شرکتها

شخصیت حقوقی شرکتها - شرکت های تجاری از یک ویژگی مهم برخوردارند و آن داشتن «شخصیت حقوقی است در حالی که شرکت های مدنی، شخصیت حقوقی ندارند. قانون تجارت ایران، برای شرکت های تجاری، شخصیت حقوقی قائل شده است (ماده ۵۸۳)

تعریف شرکت مختلط غیرسهامی

تعریف شرکت مختلط غیرسهامی - طبق ماده ۱۴۱ قانون تجارت، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوصی، بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود شریک

ثبت شرکت طراحی گرافیک

شرکتهای طراحی گرافیک را می توانید به دو صورت قالب رایج شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رساند -کلیه مراحل و شرایط و مشاوره های تخصصی و رایگان مجتمع ارزان ثبت در حوزه ثبت شرکت ( مراحل ثبت شرکت و تنظیم صورتجلسات شرکتها ) خدمات نام و علائم تجاری ( برند ) و انتخاب نام و اسم شرکت در اداره

تعریف شرکت مختلط سهامی

تعریف شرکت مختلط سهامی و مدیریت شرکت مختلط سهامی - طبق ماده ۱۶۲ قانون تجارت، شرکت مختلط سهامی شرکتی است که در تحت اسم مخصوصی بین یک نفر شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشكيل می شود.شرکای سهامی، کسانی هستند که سرمایه آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القيمه در آمده و مسئولیت آنها تا میزان

ثبت شرکت گردشگری

ثبت شرکت گردشگری - گردشگری دارای فعالیتی چند جانبه می باشد و از آن جایی که در مرحله های مختلف آن از مبدا تا مقصد، خدماتی گوناگون تقاضا و ارائه می شود از دیدگاه جغرافیایی هم پیچیده می باشد

وظایف و اختیارات هیئت مدیره در شرکت تعاونی

وظایف و اختیارات هیئت مدیره در شرکت تعاونی -طبق ماده ۳۶ اصلاحی قانون تعاون، اداره امور تعاونی طبق اساسنامه بر عهده هیئت مدیره ای مرکب از حداقل سه، پنج یا هفت نفر عضو اصلی و دو یا سه یا چهار نفر عضو علی البدل می باشد که از بین اعضا برای مدت سه سال انتخاب می شوند، ولی برای تعاونی های بزرگ در مقابل

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای آن که شرکت با مسئولیت محدود تشکیل شود به حداقل دو شریک نیاز می باشد ولی در شرکت با مسئولیت محدود برخلاف شرکت های تضامنی و نسبی مسئولیت شرکا در مقابل طلبکاران به آورده آن ها به شرکت محدود می شود.

هزینه ثبت شرکت در تهران

در زمینه ثبت شرکت درتهران نیز، ابتدا باید قیمت ومیزان هزینه لازم وهمینطور نحوه پرداخت آن از درخواست کنندگان را بدانید. در این مقاله مطالبی در ممرد هزینه ثبت شرکت در تهران مطالعه نمایید

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟