لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی ثبت موسسه ی غیر تجاری مناطق آزاد ثبت شعبه و نمایندگی خارجی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

کد اقتصادی چیست ؟


به صورت کلی در گونه های مختلفی شرکت ها به ثبت می رسند که مطابق قانون تجارت مصوبه دارای 7 نوع می باشند ، اما بیشترین آمار به منظور درخواست ثبت شرکت در گونه هایی اعم از شرکت های سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، تعاونی ها و موسسه ها صورت می گیرد.به منظور ثبت هر کدام یک از این شرکت ها به مدارک و موارد مربوط به آن ها نیازمند می باشد که به صوت کامل و جامع در مقاله های دیگر سایت به توضیح و تشریح آن ها پرداختیم اما تمامی این گونه های ثبت شرکت ها در یک چیز به یکدیگر شباهت دارند و آن هم دریافت کد اقتصادی می باشد.

هر شرکت و یا موسسه ای بعد از آن که به ثبت رسید از تاریخ ثبت آن به مدت 2 ماه فرصت دارد که به منظور تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی خود مبادرت کند.

اخذ کد اقتصادی

به منظور نحوه دریافت کد اقتصادی لازم می باشد نخست توصیح کوتاهی درباره کد اقتصادی ارائه نماییم مقصود از کد اقتصادی شناسه 12 رقمی می باشد که به منظور شناسایی و شناخته شدن شرکت در واحد مالیاتی مربوط به خود از آن استعمال می گردد. به منظور دریافت برگه کد اقتصادی لازم می باشد که نخست به منظور شرکت مورد نظر در واحد مالیاتی که آدرس شرکت به آن مربوط می شود پرونده مالیاتی تشکیل داد.

مدارک مورد نیاز ثبت کداقتصادی

مدارک مورد نیاز به منظور تشکیل پرونده مالیاتی در هر واحد مالیاتی متمایز می باشد اما مهم ترین آن ها به شرح ذیل می باشد:

  1. تمامی مدارک ثبت شرکت اعم از اساسنامه شرکت نامه، تقاضانامه و..... ارائه گردد.
  2. رونوشت برابر اصل تمامی مدارک شناسایی اعضای شرکت ارائه گردد.
  3. گواهی امضاء از صاحبان امضاء شرکت ارائه گردد.
  4. مهر شرکت ارائه گردد.
  5. اجاره نامه ی رسمی و دربردارنده کد رهگیری از آدرس شرکت و به نام شرکت ارائه گردد.

این 5 مورد از مهم ترین و با اهمیت ترین مدارک به منظور تشکیل پرونده مالیاتی شرکت محسوب می شوند ،بعد از تشکیل پرونده بایستی نسبت به پرداخت دو در هزار سرمایه ثبت شرکت و ارائه فیش بانکی  به پرداخت نمودن مبلغ مورد نظر مبادرت نمود، پس از کامل کردن این مدارک به سرممیزی شرکت ،برگه کد اقتصادی تحویل شخص صاحب امضاء شرکت و یا وکیل شرکت می گردد.

برگه کد اقتصادی که  ارائه شده  است دربردارنده کد اقتصادی 12 رقمی شرکت ،شماره پرونده شماره کلاسه پرونده ، شماره واحد مالیاتی و دیگر اطلاعات مربوط به پرونده مالیاتی شرکت می باشد.

در رابطه با  کد اقتصادی شرکت ها بایست بیان کرد که این کد 12 رقمی ثابت و بدون تغییر می باشد و برخلاف شماره ثبت شرکت ها که در صورت تغییر محل به واحد ثبتی دیگر تغییر می کند قابل تغییر دادن نمی باشد.

گواهی ارزش افزوده

به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده شرکت بایستی حتما شرکت دربردارنده کد اقتصادی 12 رقمی باشد این کد اقتصادی به روش سامانه اینترنتی سازمان امور دارایی و کد اقتصادی قابل دریافت می باشد اما نکته قابل اوجه این می باشد که به منظور دریافت کد اقتصادی 16 رقمی به کد اقتصادی 12 رقمی شرکت نیاز می باشد.

پس در نتیجه به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده ی شرکت بایستی  حتما شرکت دربردارنده  کد اقتصادی 12 رقمی باشد و در صورت دربرداشتن کد اقتصادی 12 و 16 رقمی می توان به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده مبادرت نمود ،این کار نیازمند ثبت نام اینترنتی است که خود دربردارنده  دو مرحله  تهیه و تسلیم مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده می باشد.

ثبت نام اینترنتی ارزش افزوده شرکت دربردارنده 2 مرحله است،اولین مرحله پیش ثبت نام می باشد و در صورتی که اطلاعات صحیح ،گذر واژه و نام کاربری ابلاغ شده باشد به آدرس شرکت ارسال می شود،با دربر داشتن این گذرواژه و نام کاربری می توان مرحله دوم ثبت نام را شروع کرد ،مرحله دوم که خودش دربردارنده  13 مرحله است  به کامل کردن  نیاز دارد که  بعد  از کامل کردن و تایید نهایی این مرحله ها  می توان نسبت به تحویل فیزیکی مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده مبادرت نمود.

مدارک مورد نیاز به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده علاوه بر مدارک هایی که به منظور کد اقتصادی نیاز می باشد

بایستی قراردادی فی مابین شرکت و شرکتی که می بایست 9 درصد ارزش افزوده از آن دریافت شود هم ارائه گردد ،بعد از آن که این قرارداد ارائه گردید و 9 درصد ارزش افزوده ی مربوط به آن واریز گردید و فیش بانکی ارائه شد گواهی ارزش افزوده ی شرکت صادر می شود.

جهت مطالعه بیشتر در مورد مالیات ارزش افزوده می توانید به مقاله آن مراجعه نمایید .

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

شرایط انتخاب هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص

هر شرکت سهامی به وسیله ی تعدادی از اشخاص صاحب سهم (سهام دار) اداره می شود که هیئت مدیره نامیده می شود در این مقاله به شرایط انتخاب هیئت مدیره شرکت سهامی خاص پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید.

بازرس قانونی در شرکت کیست ؟

بازرس قانونی در شرکت کیست ؟ - بر اساس قانون بازرس وظایفی را بر عهده دارد که البته این ماموریتها متنوع می باشد . در واقع اصلی ترین مأموریتی که یک بازرس دارد بررسی نمودن حسابها می باشد

ثبت صورتجلسه هیئت مدیره

اداره شرکت سهامی به عهده هیئت مدیره ای متشکل از تعدادی اعضای اصلی و علی البدل یا جانشین مطابق اساسنامه می باشد.

دلایل انحلال شرکتهای سهامی

انحلال شرکتهای سهامی بر اساس دلایلی می باشد که در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید .

انتخاب نام شرکت

بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای انتخاب اسم شرکت خود انرژی و زمان زیادی را صرف می کنند، چرا که انتخاب نام مناسب برای شرکت می تواند تمایز آشکاری بین آن ها و رقبا ایجاد کند دراین مقاله به نکات مهم انتخاب نام شرکت میپردازیم لطفا مطالعه نمایید

وظایف مجمع عمومی موسس چیست

اولین وظیفه مجمع عمومی موسس، رسیدگی به گزارش مذکور و تصویب آن خواهد بود. گزارش موسسین باید حداقل پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی موسس در محلی که در آگهی دعوت مجمع تعیین شده است؛ برای کسب اطلاع پذیره نویسان سهام آماده باشد.

مجمع عمومی موسس چیست ؟

یکی از رکن های مهم و اساسی هر شرکت سهامی مجمع عمومی می باشد و ازاجتماع مالکان سهام شرکت تشکیل می گردد.

استعلام نام شرکت

هر شرکتی بایستی نامی مخصوص به خود داشته باشد، نام شرکت شاخصه ای می باشد که ماهیت او را معلوم می کند و سبب شناخته شدن و تشخیص آن از دیگر شرکت ها می شود.

وظایف مجمع عمومی عادی چیست

مجمع عمومی عادی باید حداقل سالی یک بار تشکیل شود.در حالت کلی این مجمع برای انتخاب وعزل مدیران و بازرسان و تصویب گزارش های مالی تشکیل شود.مطابق ماده 86 لایحه ،وظایف مجمع عمومی عادی عام می باشد و هر آن چه که در صلاحیت مجمع عمومی موسس و فوق العاده نمی باشد ،در صلاحیت مجمع عمومی عادی قرار دارد.

هزینه ثبت شرکت

در جهت ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها باید هزینه های قانونی ان را پرداخت نمایید در صورتی که هزینه های ثبت شرکت را پرداخت نشوند ثبت شرکت به رسمیت شناخته نمی شود .

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟