لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

کد اقتصادی چیست ؟


به صورت کلی در گونه های مختلفی شرکت ها به ثبت می رسند که مطابق قانون تجارت مصوبه دارای 7 نوع می باشند ، اما بیشترین آمار به منظور درخواست ثبت شرکت در گونه هایی اعم از شرکت های سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، تعاونی ها و موسسه ها صورت می گیرد.به منظور ثبت هر کدام یک از این شرکت ها به مدارک و موارد مربوط به آن ها نیازمند می باشد که به صوت کامل و جامع در مقاله های دیگر سایت به توضیح و تشریح آن ها پرداختیم اما تمامی این گونه های ثبت شرکت ها در یک چیز به یکدیگر شباهت دارند و آن هم دریافت کد اقتصادی می باشد.

هر شرکت و یا موسسه ای بعد از آن که به ثبت رسید از تاریخ ثبت آن به مدت 2 ماه فرصت دارد که به منظور تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی خود مبادرت کند.

اخذ کد اقتصادی

به منظور نحوه دریافت کد اقتصادی لازم می باشد نخست توصیح کوتاهی درباره کد اقتصادی ارائه نماییم مقصود از کد اقتصادی شناسه 12 رقمی می باشد که به منظور شناسایی و شناخته شدن شرکت در واحد مالیاتی مربوط به خود از آن استعمال می گردد. به منظور دریافت برگه کد اقتصادی لازم می باشد که نخست به منظور شرکت مورد نظر در واحد مالیاتی که آدرس شرکت به آن مربوط می شود پرونده مالیاتی تشکیل داد.

مزایای اخذ کد اقتصادی

  1. با دربرداشتن کد اقتصادی می توان از رقابتهای ناسالم جلوگیری نمود.
  2. با در اختیار داشتن کد اقتصادی زمینه برای حمایت از فعالان اقتصادی فراهم می گردد.
  3. اخذ مجوز برای انجام امور بازرگانی و دریافت کارت بازرگانی است با داشتن کد اقتصادی امکان پذیر می شود.
  4. ارائه کد اقتصادی جدید و تعهد مبنی بر ارائه این کد پس از صدور،از مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده ی صدور کارت بازرگانی،می باشد.
  5. در برداشتن کد اقتصادی برای اموری اعم از تولید، مونتاژ، واردات و صادرات، توزیع کالا و کالاهای خدماتی توسط اشخاص حقوقی الزامی است.
  6. اشخاص حقیقی که به امور واردات و صادرات و توزیع کالا و.. مشغول می باشند و دارای پروانه کسب و کار هستند و یا دارای محل فعالیت تجاری می باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی می باشند.
  7. برای انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی الزامی می باشد.
  8. از مزایای دیگر کد اقتصادی کسب مجوز برای فعالیت های تجاری و پرداخت حقوق حقه دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابت ها و تلاش های ناسالم می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد اقتصادی

مدارک مورد نیاز به منظور تشکیل پرونده مالیاتی در هر واحد مالیاتی متمایز می باشد اما مهم ترین آن ها به شرح ذیل می باشد:

  1. تمامی مدارک ثبت شرکت اعم از اساسنامه شرکت نامه، تقاضانامه و..... ارائه گردد.
  2. رونوشت برابر اصل تمامی مدارک شناسایی اعضای شرکت ارائه گردد.
  3. گواهی امضاء از صاحبان امضاء شرکت ارائه گردد.
  4. مهر شرکت ارائه گردد.
  5. اجاره نامه ی رسمی و دربردارنده کد رهگیری از آدرس شرکت و به نام شرکت ارائه گردد.

این 5 مورد از مهم ترین و با اهمیت ترین مدارک به منظور تشکیل پرونده مالیاتی شرکت محسوب می شوند ،بعد از تشکیل پرونده بایستی نسبت به پرداخت دو در هزار سرمایه ثبت شرکت و ارائه فیش بانکی به پرداخت نمودن مبلغ مورد نظر مبادرت نمود، پس از کامل کردن این مدارک به سرممیزی شرکت ،برگه کد اقتصادی تحویل شخص صاحب امضاء شرکت و یا وکیل شرکت می گردد.

برگه کد اقتصادی که ارائه شده است دربردارنده کد اقتصادی 12 رقمی شرکت ،شماره پرونده شماره کلاسه پرونده ، شماره واحد مالیاتی و دیگر اطلاعات مربوط به پرونده مالیاتی شرکت می باشد.

در رابطه با کد اقتصادی شرکت ها بایست بیان کرد که این کد 12 رقمی ثابت و بدون تغییر می باشد و برخلاف شماره ثبت شرکت ها که در صورت تغییر محل به واحد ثبتی دیگر تغییر می کند قابل تغییر دادن نمی باشد.

گواهی ارزش افزوده

به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده شرکت بایستی حتما شرکت دربردارنده کد اقتصادی 12 رقمی باشد این کد اقتصادی به روش سامانه اینترنتی سازمان امور دارایی و کد اقتصادی قابل دریافت می باشد اما نکته قابل اوجه این می باشد که به منظور دریافت کد اقتصادی 16 رقمی به کد اقتصادی 12 رقمی شرکت نیاز می باشد.

پس در نتیجه به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده ی شرکت بایستی حتما شرکت دربردارنده کد اقتصادی 12 رقمی باشد و در صورت دربرداشتن کد اقتصادی 12 و 16 رقمی می توان به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده مبادرت نمود ،این کار نیازمند ثبت نام اینترنتی است که خود دربردارنده دو مرحله تهیه و تسلیم مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده می باشد.

ثبت نام اینترنتی ارزش افزوده شرکت دربردارنده 2 مرحله است،اولین مرحله پیش ثبت نام می باشد و در صورتی که اطلاعات صحیح ،گذر واژه و نام کاربری ابلاغ شده باشد به آدرس شرکت ارسال می شود،با دربر داشتن این گذرواژه و نام کاربری می توان مرحله دوم ثبت نام را شروع کرد ،مرحله دوم که خودش دربردارنده 13 مرحله است به کامل کردن نیاز دارد که بعد از کامل کردن و تایید نهایی این مرحله ها می توان نسبت به تحویل فیزیکی مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده مبادرت نمود.

مدارک مورد نیاز به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده علاوه بر مدارک هایی که به منظور کد اقتصادی نیاز می باشد.

بایستی قراردادی فی مابین شرکت و شرکتی که می بایست 9 درصد ارزش افزوده از آن دریافت شود هم ارائه گردد ،بعد از آن که این قرارداد ارائه گردید و 9 درصد ارزش افزوده ی مربوط به آن واریز گردید و فیش بانکی ارائه شد گواهی ارزش افزوده ی شرکت صادر می شود.

در صورت روبرو شدن شد با هر سوال و مسئله ای می توانید با موسسه ارزان ثبت تماس بگیرید و ضمن مشاوره رایگان از تجربیات مشاوران و کارشناسان خبره و کاردان ما نیز بهره مند شوید.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدارک لازم برای ثبت شرکت های با مسئولیت محدود - 1. یک نسخه مصدق از شرکت نامه.۲. یک نسخه مصدق از اساسنامه (اگر باشد) شده اند. ٣. اسامی شریک یا شرکایی که برای اداره کردن شرکت معين.۴. نوشته به امضای مدیر شرکت حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و تسلیم تمام سرمایه غیرنقدی با تعیین حصه های غیر نقدی.

شرکت تجاری

تعریف شرکت تجاری - قانون تجارت، تعریفی از شرکت تجاری ارائه ننموده و تنها به ذکر انواع شرکت و تعریف آنها بسنده نموده است، در قانون مدنی نیز شرکت به این صورت تعریف شده است که «شرکت، عبارتست از اجتماع حقوق مالکين متعدد در شیء واحد به نحو اشاعه» (ماده ۵۷۱ ق.م). ولی تعریفی که از شرکت، در قانون مدنی ارائه

ثبت شرکت گردشگری

ثبت شرکت گردشگری - گردشگری دارای فعالیتی چند جانبه می باشد و از آن جایی که در مرحله های مختلف آن از مبدا تا مقصد، خدماتی گوناگون تقاضا و ارائه می شود از دیدگاه جغرافیایی هم پیچیده می باشد

تاریخچه ثبت شرکت های خارجی و شعب آنها در ایران

تاریخچه مختصر ثبت شرکت های خارجی و شعب آنها در ایران - مجوز و دستور ثبت شرکت های خارجی به موجب قانون ثبت شرکت ها مصوب 15/3/1310 بوده و طبق ماده ۳ قانون مذکور از تاریخ اجرای آن «هر شرکت خارجی برای اینکه بتواند به وسیله شعبه یا نماینده به امور تجارتی یا صنعتی یا مالی در ایران مبادرت نماید

تعریف شرکت تجاری

تعریف شرکت تجاری - قانون تجارت، تعریفی از شرکت تجاری ارائه ننموده و تنها به ذکر انواع شرکت و تعریف آنها بسنده نموده است، در قانون مدنی نیز شرکت به این صورت تعریف شده است که «شرکت، عبارتست از اجتماع حقوق مالکين متعدد در شیء واحد به نحو اشاعه» (ماده ۵۷۱ ق.م). ولی تعریفی که از شرکت، در قانون مدنی ارائه

شرکت نسبی

شرکت نسبی -با توجه به اینکه شرکت های نسبی در اکثر موارد از احکام شرکتهای تضامنی تبعیت می کنند قانونگذار به طور مختصر و فقط طی مواد ۱۸۳ تا ۱۸۹ به برخی احکام اختصاصی این شرکت اشاره کرده است به همین دلیل از ذکر موارد مشترک با شرکتهای تضامنی خودداری و فقط به اختصار به موارد اختصاصی اشاره می شود.

اسم شرکت تضامنی

اسم شرکت تضامنی - طبق ماده ۱۱۷ قانون تجارت، در اسم شرکت تضامنی باید عبارت (شرکت تضامنی) و لااقل اسم یک نفر از شر کا ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل براسامی تمام شرکا نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل (و شرکا) یا (و برادران) قید شود. مثل شرکت تضامنی بازرگانی فرشچی

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، بررسی و ارزیابی مقدار توانایی شرکت ( برمبنای نفرات و سابقه های آن ها ، تجربه کاری و توان و قدرت مالی ) است . که در این جهت باید مدارکی را پیمانکاران ارائه دهند که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم

مدارک لازم برای ثبت شرکت تضامنی

مدارک لازم برای ثبت شرکت های تضامنی - یک نسخه مصدق از شرکت نامه - در اسم شرکت تضامنی باید عبارت(شرکت تضامنی) و لااقل اسم یک نفر از شرکاء ذکر شود.در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل(و شرکاء) یا(و برادران) قید شود.

ثبت شرکت طراحی گرافیک

شرکتهای طراحی گرافیک را می توانید به دو صورت قالب رایج شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رساند -کلیه مراحل و شرایط و مشاوره های تخصصی و رایگان مجتمع ارزان ثبت در حوزه ثبت شرکت ( مراحل ثبت شرکت و تنظیم صورتجلسات شرکتها ) خدمات نام و علائم تجاری ( برند ) و انتخاب نام و اسم شرکت در اداره

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟