لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی ثبت موسسه ی غیر تجاری مناطق آزاد ثبت شعبه و نمایندگی خارجی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

اقدامات لازم پس از ثبت شرکت


در مقالات گذشته در مورد امور ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و مراحل و مدارک آن توضیحات لازم پرداخته شده است . باید این مورد توجه نمایید که بعد از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها مراحل قانونی امور مالیاتی و موارد دیگر که در ذیل توضیح داده شده است از موارد ضروری است که باید انجام شود . که از آن به عنوان اقدامات لازم بعد از ثبت شرکت نیز یاد می شود که عدم انجام آن شرکت متحمل مشکلات جریمه مالی می شوند .

اقدامات لازم پس از ثبت شرکت

پس از ثبت شرکت اقداماتی به صورت اجباری می بایست انجام گیرد. این موارد عبارتند از:

  • انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی
  • اخذ کد اقتصادی
  • پلمپ دفاتر تجارتی
  • اخذ کارت بازرگانی (لازم جهت فعالیت بازرگانی)

اخذ کد اقتصادی

از اقدامات ضروری که بعد از اتمام مراحل ثبت شرکت در قانون تجارت ضروری است اخذ کد اقتصادی می باشد .

شرکت و یا موسسات غیر تجاری بعد از اتمام مراحل ثبت در اداره ثبت شرکتها  به مدت 2 ماه زمان دارند تا به اداره دارایی مراجعه نمایید و سپس اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمایند .

کد اقتصادی به صورت یک کد 12 رقمی می باشد و مطابق قانون سال 73 جهت اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند تعیین شده است تا در جهت شناسایی شرکت در واحد مالیاتی مربوطه به حوزه فعالیت از ان استفاده شود .

به صورتی دیگر شماره اقتصادی حز شماره شناسایی فعالان تجاری می باشد .

پلمپ دفاتر  قانونی

کلیه شرکتهای که مشمول قوانین مالیاتی می باشند ضروری است که دفاتر قانونی پلمپ را از اداره مالیاتی تهیه کرده و تمام فعالیتهای اقتصادی را در آن درج نمایند .

شرکت ها باتوجه به دستورالعمل ها و آیین نامه باید کلیه فعالیتهای خود را در دفاتری که دفاتر قانونی می باشد به صورت دقیق و خوانا و بدون خط خوردگی درج نمایند .الزامی است در انتهای سال مالی این دفاتر را به همراه اظهارنامه مالیاتی به صورت پلمپ شده به دارایی تحویل دهند .در این دفاتر اجباری است که کلیه فعالیت مالی شرکت و ثبت شرکت نیز به صورت واضح و مشخص درج شود .

سازمان امور مالیاتی کشور جهت نظارت بر اجرای قوانین مالیاتی از سوی شرکت ها مجاز است هیاتی تشکیل شده از سه نفر را به جهت بازدید و کنترل دفاتر مودیان مالیاتی طبق آیین نامه ای که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد بود اعزام نماید و در صورتی که شرکت از ارایه دفاتر به این هیات خودداری نماید بنا بر تشخیص آنان  در بند (3) ماده 97 این قانون درآمد مشمول مالیات سال مربوط از طریق علی الراس تشخیص خواهد شد.

تبصره: هیات های موضوع این ماده می توانند حسب تجویز سازمان امور مالیاتی کشور کلیه دفاتر و اسناد و مدارک مالی مودیان را اعم از این که مربوط به سال مراجعه یا سنوات قبل باشند به منظور کسب اطلاعات لازم و ارائه آن به اداره امور مالیاتی ذیربط مورد بازرسی قرار دهند و یا در صورت لزوم دفاتر و اسناد و مدارک سنوات قبل را در قبال ارائه رسید به اداره امور مالیاتی ذیربط منتقل نمایند.

انجام امو ر مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی

از اقدامات بعد از ثبت شرکت ، ملزم به تشکیل پرونده دارایی در اداره مالیات می باشند در قانون مالیاتی های مستقیم شرکتها بعد از تاسیس آنها در اداره ثبت شرکتها 2 ماه فرصت دارند که تشکیل پرونده و حوزه مالیاتی خود را مشخص نمایید . ملزم به ارائه مدارک در جهت تشکیل پرونده مالیاتی می باشد .

در صورت کوتاهی در این مورد شرکتها مشمول جریمه مالیاتی می شوند .

اخذ کارت بازرگانی

جهت اجرای فعالیتهای بازرگانی در شرکتهایی که موضوع فعالیت بازرگانی داشته باشند. اخذ کارت بازرگانی ضروری می باشد.(جهت مطالعه شرایط و قوانین اخذ کارت بازرگانی به مقاله مربوط به شرایط اخذ کارت بازرگانی مراجعه نمایید.)

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

پلمپ دفاتر چیست ؟

باتوجه به قوانین مصوبه کلیه شرکتهایی که ثبت می شوند باید دارای دفاتر پلمپ باشند . در اداره ثبت شرکتها پلمپ دفاتر انجام می شود .

شرایط انتخاب بازرس شرکت سهامی خاص

در خصوص شرایط انتخاب بازرس قانونی به منظور شرکت های سهامی خاص قانون تجارت شروط خصوصی را به منظور کارگزار این مقام پیش بینی ننموده است و تنها اساسنامه قادر می باشد محدودیتی را در این خصوص قائل نمایند

بازرس قانونی در شرکت کیست ؟

بازرس قانونی در شرکت کیست ؟ - بر اساس قانون بازرس وظایفی را بر عهده دارد که البته این ماموریتها متنوع می باشد . در واقع اصلی ترین مأموریتی که یک بازرس دارد بررسی نمودن حسابها می باشد

مراحل ثبت اینترنتی شرکت

در جهت شروع فعالیت شرکت باید موسسین اقدامات لازم را در جهت تاسیس شرکت در اداره ثبت شرکتها انجام دهند و تا هر شرکتی شخصیت حقوقی را نیز کسب نماید

هزینه ثبت شرکت

در جهت ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها باید هزینه های قانونی ان را پرداخت نمایید در صورتی که هزینه های ثبت شرکت را پرداخت نشوند ثبت شرکت به رسمیت شناخته نمی شود .

ثبت صورتجلسه هیئت مدیره

اداره شرکت سهامی به عهده هیئت مدیره ای متشکل از تعدادی اعضای اصلی و علی البدل یا جانشین مطابق اساسنامه می باشد.

تنظیم طرح توجیهی

در اصل طرح توجیهی بررسی پروژه ای است که در حال انجام می باشد که این بررسی بر روی کلیه مسائلی که در موفقیت پروژه تأثیرگذار است نیز انجام می شود.

مجمع عمومی عادی چیست؟

مجمع عمومی عادی به منظور انتخاب و برکناری مدیران و بازرسان و تصویب گزارش های مالی تشکیل می شود.

کد اقتصادی چیست ؟

هر شرکت و یا موسسه ای بعد از آن که به ثبت رسید از تاریخ ثبت آن به مدت 2 ماه فرصت دارد که به منظور تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی خود مبادرت کند.دراین مقاله به توضیح کاملتری از کداقتصادی می پردازیم

انتخاب نام شرکت

بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای انتخاب اسم شرکت خود انرژی و زمان زیادی را صرف می کنند، چرا که انتخاب نام مناسب برای شرکت می تواند تمایز آشکاری بین آن ها و رقبا ایجاد کند دراین مقاله به نکات مهم انتخاب نام شرکت میپردازیم لطفا مطالعه نمایید

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟