صفحه نخست » اخبار و مقالات » مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

تا مدت زمانی که شرکت فعال می باشد و به فعالیت خود ادامه می دهد هموارد ائضاع و احوال حاکم بر آن در حال تغییر و تحول می باشد.تمامی تغییرات بعدی که به شرکت مربوط می باشد بایستی به ثبت برسند این تغییرات دربردارنده مواردی اعم از تغییرات اساسنامه، افزایش یا کاهش سرمایه، ورشکستگی، ابطال، تصفیه، تقسیم اموال و… می باشد.

ثبت تغییرات شرکت ها به صورت اینترنتی در سامانه اداره ثبت شرکت ها و با ارائه صورتجلسه امکان پذیر می باشد.

در صورتی که شرکتی می خواهد به صورت مصادف چند تغییر را در شرکت به وجود بیاورد به عنوان مثال تغییر آدرس،تغییر در سهام و …..بایستی به صورت جداگانه به منظور هر کدام یک صورت جلسه ای را تنظیم نماید و به منظور هر کدام یک از آن ها به صورت کامل پذیرش بگیرد.

بعضی از تغییرات از قبیل تغییر نشانی شرکت،تغییر دارندگان حق امضا،تاسیس یا تغییر شعبه های شرکت،تعیین مدیرعامل و …..می تواند در جلسه هیات مدیره صورت بگیرد که به منظور آن می بایست صورتجلسه هیات مدیره تنظیم شود و اعضای هیات مدیره آن را به امضا برساند.

برخی دیگر از قبیل تعیین اعضای هیات مدیره، تصویب تراز سود و زیان سالانه شرکت ، انتصاب بازرسین ، نقل و انتقال سهام ، افزایش یا کاهش سرمایه و … در جلسات مجمع عمومی که با حضور سهامداران ( شرکا) تشکیل می شود صورت می پذیرد.

با توجه به دستور ماده 106 در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی ضمانت کننده یکی از کارهای ذیل باشد یک رونوشت از صورت جلسه مجمع بایستی به منظور ثبت به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.

1. انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان.
2. تصویر ترازنامه.
3. کاهش یا افزایش سرمایه.
4. تغییرات اساسنامه.
5. انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن.

در صورتی که صورتجلسه کامل و جامع باشد و تمامی اصول و قواعد آن رعایت شده باشد و موارد اصلی آن با پرونده اصلی مطابقت داشته باشد آگهی تغییرات ثبتی را صادر می نماید تا در روزنامه رسمی و محلی ابلاغ رسانی گردد.

مطابق ماده 200 ق.ت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است:

  1. تغییر اساسنامه.
  2. تمدید مدت شرکت،زاید بر مدت مقرر.
  3. انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
  4. تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکاء یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.
  5. تغییر اسم شرکت.
  6. در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی 58 ق.ت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

مدارک ثبت تغییرات شرکت به شرح ذیل می باشد:

  1. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی اعضای جدید ، بازرسین و سهامداران ( برابر اصل ) ارائه گردد.
  2. فتو کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای قدیم و جدید ارائه گردد.
  3. تعداد سهام شرکت و اعضای قدیم و جدید ارائه گردد.
  4. اسامی اشخاصی که حق امضا دارند ارائه گردد.
  5. آدرس و کد پستی شرکت ارائه گردد.
  6. سمت اعضای جدید و قدیم ارائه گردد.
  7. فتوکپی آخرین آگهی تغییرات ارائه گردد.
  8. مبلغ سرمایه و ارزش ریالی ارائه گردد.
  9. فتوکپی کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید به بعد برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی ارائه گردد.
  10. در صورت نقل و انتقال سهام برگه دارایی ارائه گردد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *