لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت


تا مدت زمانی که شرکت فعال می باشد و به فعالیت خود ادامه می دهد هموارد ائضاع و احوال حاکم بر آن در حال تغییر و تحول می باشد.تمامی تغییرات بعدی که به شرکت مربوط می باشد بایستی به ثبت برسند این تغییرات دربردارنده مواردی اعم از تغییرات اساسنامه، افزایش یا کاهش سرمایه، ورشکستگی، ابطال، تصفیه، تقسیم اموال و… می باشد.

ثبت تغییرات شرکت ها به صورت اینترنتی در سامانه اداره ثبت شرکت ها و با ارائه صورتجلسه امکان پذیر می باشد.

در صورتی که شرکتی می خواهد به صورت مصادف چند تغییر را در شرکت به وجود بیاورد به عنوان مثال تغییر آدرس،تغییر در سهام و .....بایستی به صورت جداگانه به منظور هر کدام یک صورت جلسه ای را تنظیم نماید و به منظور هر کدام یک از آن ها به صورت کامل پذیرش بگیرد.

بعضی از تغییرات از قبیل تغییر نشانی شرکت،تغییر دارندگان حق امضا،تاسیس یا تغییر شعبه های شرکت،تعیین مدیرعامل و .....می تواند در جلسه هیات مدیره صورت بگیرد که به منظور آن می بایست صورتجلسه هیات مدیره تنظیم شود و اعضای هیات مدیره آن را به امضا برساند.

برخی دیگر از قبیل تعیین اعضای هیات مدیره، تصویب تراز سود و زیان سالانه شرکت ، انتصاب بازرسین ، نقل و انتقال سهام ، افزایش یا کاهش سرمایه و … در جلسات مجمع عمومی که با حضور سهامداران ( شرکا) تشکیل می شود صورت می پذیرد.

با توجه به دستور ماده 106 در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی ضمانت کننده یکی از کارهای ذیل باشد یک رونوشت از صورت جلسه مجمع بایستی به منظور ثبت به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.

1. انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان.
2. تصویر ترازنامه.
3. کاهش یا افزایش سرمایه.
4. تغییرات اساسنامه.
5. انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن.

در صورتی که صورتجلسه کامل و جامع باشد و تمامی اصول و قواعد آن رعایت شده باشد و موارد اصلی آن با پرونده اصلی مطابقت داشته باشد آگهی تغییرات ثبتی را صادر می نماید تا در روزنامه رسمی و محلی ابلاغ رسانی گردد.

مطابق ماده 200 ق.ت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است:

  1. تغییر اساسنامه.
  2. تمدید مدت شرکت،زاید بر مدت مقرر.
  3. انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
  4. تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکاء یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.
  5. تغییر اسم شرکت.
  6. در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی 58 ق.ت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

مدارک ثبت تغییرات شرکت به شرح ذیل می باشد:

  1. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی اعضای جدید ، بازرسین و سهامداران ( برابر اصل ) ارائه گردد.
  2. فتو کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای قدیم و جدید ارائه گردد.
  3. تعداد سهام شرکت و اعضای قدیم و جدید ارائه گردد.
  4. اسامی اشخاصی که حق امضا دارند ارائه گردد.
  5. آدرس و کد پستی شرکت ارائه گردد.
  6. سمت اعضای جدید و قدیم ارائه گردد.
  7. فتوکپی آخرین آگهی تغییرات ارائه گردد.
  8. مبلغ سرمایه و ارزش ریالی ارائه گردد.
  9. فتوکپی کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید به بعد برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی ارائه گردد.
  10. در صورت نقل و انتقال سهام برگه دارایی ارائه گردد.
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

استعلام نام شرکت

هر شرکتی بایستی نامی مخصوص به خود داشته باشد، نام شرکت شاخصه ای می باشد که ماهیت او را معلوم می کند و سبب شناخته شدن و تشخیص آن از دیگر شرکت ها می شود.

شرایط انتخاب هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص

هر شرکت سهامی به وسیله ی تعدادی از اشخاص صاحب سهم (سهام دار) اداره می شود که هیئت مدیره نامیده می شود در این مقاله به شرایط انتخاب هیئت مدیره شرکت سهامی خاص پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید.

استعلام برند قبل از ثبت

انتخاب نمودن و به ثبت رسانیدن برند از شرایط خاصی تبعیت می کند.به سبب قانون ثبت علامت ها و اختراع ها علامت تجاری یا برند بایستی ابتکاری باشد و سبب گمراهی و فریب نگردد.در این مقاله از استعلام برند قبل از ثبت توضیحاتی داده می شود لطفا مطالعه نمایید

دلایل انحلال شرکتهای سهامی

انحلال شرکتهای سهامی بر اساس دلایلی می باشد که در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید .

انحلال شرکت

به دلایل مختلفی شرکت منحل می گردد و این موارد انحلال شرکت را قانون گذار در قانون تجارت پیش بینی نموده است.می توانید با مطالعه انحلال شرکت اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

مجمع عمومی عادی چیست؟

مجمع عمومی عادی به منظور انتخاب و برکناری مدیران و بازرسان و تصویب گزارش های مالی تشکیل می شود.

هزینه ثبت شرکت

در جهت ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها باید هزینه های قانونی ان را پرداخت نمایید در صورتی که هزینه های ثبت شرکت را پرداخت نشوند ثبت شرکت به رسمیت شناخته نمی شود .

ثبت صورتجلسه هیئت مدیره

اداره شرکت سهامی به عهده هیئت مدیره ای متشکل از تعدادی اعضای اصلی و علی البدل یا جانشین مطابق اساسنامه می باشد.

وظایف مجمع عمومی موسس چیست

اولین وظیفه مجمع عمومی موسس، رسیدگی به گزارش مذکور و تصویب آن خواهد بود. گزارش موسسین باید حداقل پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی موسس در محلی که در آگهی دعوت مجمع تعیین شده است؛ برای کسب اطلاع پذیره نویسان سهام آماده باشد.

شرایط انتخاب بازرس شرکت سهامی خاص

در خصوص شرایط انتخاب بازرس قانونی به منظور شرکت های سهامی خاص قانون تجارت شروط خصوصی را به منظور کارگزار این مقام پیش بینی ننموده است و تنها اساسنامه قادر می باشد محدودیتی را در این خصوص قائل نمایند.

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟