صفحه نخست » اخبار و مقالات » مراحل ثبت اینترنتی شرکت

مراحل ثبت اینترنتی شرکت

اولین گام اقدام برای ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی

در جهت شروع فعالیت شرکت باید موسسین اقدامات لازم را در جهت تاسیس شرکت در اداره ثبت شرکتها انجام دهند و تا هر شرکتی شخصیت حقوقی را نیز کسب نماید . با سامانه اداره ثبت شرکتها http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه کرده و روند قانونی ثبت را انجام دهید .

مراحل ثبت اینترنتی شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها

  1. با سامانه اداره ثبت شرکتها به ادرس فوق وارد شوید .
  2. اطلاعات و مشخصات متقاضی را در قسمت مربوطه به صورت کلی درج نمایید .
  3. جهت ثبت شرکت نیاز به انتخاب نام مناسب در حیطه فعالیت می باشد .
  4. 5 نام انتخاب نمایید و در قسمت مربوطه درج نمایید اسامی نباید تکراری باشند و هم چنین نباید مربوط به سازمان و یا اداره دولتی باشد.
  5. اخذ کد رهگیری از سامانه مربوطه جهت تایید نام شرکت
  6. مدت زمان را تعیین کرده و نوع فعالیت شرکت را مشخص نمایید . بدین صورت که محدود و یا نامحدود بودن آن ، آموزشی و یا پژوهشی بودن آن ، الزامی است که مجوزهای مربوطه فعالیت را از سازمان های مربوطه اخذ نمایید .
  7. اطلاعات نشانی شرکت و مراکز اصلی را وارد نمایید .
  8. میزان سرمایه اولیه شرکت در قسمت مربوط به سرمایه شخص حقوقی درج نمایید .
  9. کلیه نام های اعضا و شرکا را در قسمت مربوطه وارد نمایید .
  10. اطلاعات شرکا از جمله اطلاعات هویتی آنها شناسنامه و کارت ملی را وارد نمایید.
  11. میزان سهام هرکدام از اعضا و شرکا اگر به صورت نقد و یا غیر نقدی می باشد درج شود .
  12. نوع سمت مدیریتی و فعالیتی آنها نیز درج شود.
  13. تعداد شعب را انتخاب کرده و مکانهای آن را وارد نمایید .
  14. سال مالی شرکت را تعیین کرده و صورتجلسه را تکمیل نمایید .
  15. بعد از آنکه اطلاعات را با دقت تکمیل نمودید می توانید اساسنامه و شرکتنامه را در سایت بارگذاری نمایید .
  16. سپس می بایست تصویر برابر با اصل شده از اساسنامه را در سایت اداره ثبت شرکتها بارگذاری نمایید و منتظر بمانید تا اداره ثبت شرکتها از شما بخواهد مدارک را برای آنها ارسال کنید.
  17. بعد از تأیید تمام مدارک و دریافت شماره ثبت، می بایست آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ نمود. در این آگهی اطلاعات مربوط به شرکت مانند نام شرکت، نوع فعالیت و … درج می گردد.

مواردی که صورتجلسه رد می شود

موارد زیر موجب رد پذیرش و عودت اصل صورتجلسه به واسطه پست می شود:

  1. عدم دریافت پذیرش اینترنتی مجزا برای هر یک از صورتجلسات.
  2. عدم تکمیل مشخصات کامل سهامداران و اشخاص حقیقی ( نمایندگان اشخاص حقوقی و مدیران شرکت یا مؤسسه)
  3. عدم تطبیق کامل متن تایپ شده با اصل صورتجلسه.
  4. عدم ارسال اصل صورتجلسه و استفاده از تصاویر معمولی یا برابر با اصل شده.
  5. دقت نکردن در انتخاب نوع شرکت و عدم تطابق عنوان صورتجلسه انتخابی در سامانه.
  6. مغایرت متن صورتجلسه ای که اطلاعات را در آن وارد نموده با اصل صورتجلسه ارسالی.
  7. در صورتی که شماره ثبت و شناسه ملی شرکت یا مؤسسه به دلایلی هم خوانی نداشته یا دارای تعدد شناسه ملی باشد.
  8. عدم ارسال اصل وکالتنامه ها یا کپی برابر با اصل آن ها و همچنین سایر مدارک مورد نیاز ( لذا دقت شود تمام مدارک بعد از پذیرش اینترنتی در زمان ارسال صورتجلسه ضمیمه گردد).

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

  1. دو نسخه شرکت‌نامه تکمیل‌شده
  2. دو نسخه تقاضانامه تکمیل‌شده
  3. دو نسخه اساسنامه تکمیل‌شده
  4. اصل مجوز فعاليت از مراجع ذی‌ربط در مواردی که ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد
  5. تصوير برابر با اصل مدارک احراز هويت کليه شرکا و مديران و هیئت نظارت، در صورت داشتن هيئت نظارت (در مواردي که تعداد شرکا بيش از ۱۲ نفر باشند.)
  6. اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیئت مديره و مديرعامل
  7. دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین
  8. اصل وکالت‌نامه وکيل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد
  9. ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان

پل ارتباطی مجتمع ثبتی و حقوقی ثبت نوول

شماره تماس موسسه ثبت شرکت ثبت نوول

شعبه کرج: 137 32 – 026
شعبه تهران :119 55 266 – 021
سامانه ی پیامکی: 32 52 52 32
سامانه ی تخصصی ثبتی و حقوقی https://nocr-ag.ir

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *