لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی ثبت موسسه ی غیر تجاری مناطق آزاد ثبت شعبه و نمایندگی خارجی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

تغییرات آدرس شرکت سهامی خاص


در روند ثبت تغییر نشانی شرکت ها مراحلی را باید طی کرد که اینجا به آنها اشاره حواهیم کرد.پیش از نقد وبررسی چگونگی تغییرات نشانی شرکت ها، ابتدا باید با اصل موضوع آشنا باشیم. در اصل آدرس شرکت محلی است که بصورت کاملا قانونی و رسمی به منظور پست و انتقال مدارک به ان محل تعریف شده است و این نشانی باید دربند۳ اساسنامه درج شود. چنانچه شرکت به ثبت رسید و سپس تغییراتی در نشانی آن به وجود آمد روند کار تغییر کرده و شامل مراحل تاحدودی پیچیده می باشد که دراین مقاله برای شما شرح داده می شود.

چنانچه تغییری در آدرس شرکت رخ داد،سهامداران و کلیه شرکا باید صورت جلسه ای درقالب مجمع عمومی فوق العاده تشکیل دهند وتغییر آدرس شرکت را بررسی کنند.ذکر این نکته ضروری است که گاهی اجازه تغییر آدرس شرکت در شرکت های سهامی خاص وشرکت های با مسئولیت محدود به هیئت مدیره اختصاص داده شده و دربند۳ اساسنامه درج می شود. طبق این بند، هیئت مدیره مختار است که نشانی شرکت را به هرمکان که میخواهد انتقال داده و همچنین شعبه های مختلفی برای شرکت برگزیند. بنابراین میتوان گفت اگر دراساسنامه قیدشده باشد، تغییر آدرس شرکت به عهده هیئت مدیره،و چنانچه چیزی قید نشده باشد به عهده مجمع عمومی فوق العاده خواهدبود.

جهت ثبت تغییرات آدرس شرکت چه مدارکی لازم است؟

  1. کلیه اسناد ثبتی شرکت
  2. صورت جلسه تهیه شده جهت تغییر آدرس شرکت که به امضای کلیه سهامداران و هیئت مدیره رسیده باشد.
  3. کلیه اسنادمربوط به تغییرات احتمالی شرکت

نکته : مراحل و روند تغییرآدرس شرکت بستگی به نوع شرکت دارد.

تغییرات آدرس شرکت سهامی چگونه صورت می گیرد؟

  1. جلسه ای درقالب مجمع عمومی فوق العاده تشکیل دادن و تهیه صورت جلسه وامضاشده توسز هیئت مدیره
  2. مطابق قانون تجارت واساسنامه شرکت،آداب وموازین اخلاقی حفظ شود.

زمانی که هیئت مدیره طبق اساسنامه عهده دار مسئولیت تغییر آدرس شرکت شد،موظف است صورت جلسه ای تحت عنوان تغییر آدرس شرکت تبیین کند.چنانچه این تغییر محدود نباشد و از شهرستان به شهرستان دیگری منتقل شود،صدور اسنادشرکت به علاوه تقاضانامه هیئت مدیره برای ثبت تغییرات وهمینطور صورت جلسه تبیین شده ضروری می باشد.درخواست کنندگان محترم میتوانند جهت مشاوره و آگاهی ببشتر برای تغییر آدرس شرکت خود از مدیران و کارفرماهای باتجربه و کارکشته ی شرکت موسسه حقوقی ارزان ثبت کمک بگیرند.

تغییرات آدرس شرکت با مسؤلیت محدود چگونه صورت می گیرد؟

چنانچه تغیر نشانی در شرکت های با مسئولیت محدود رخ دهد،فورا باید جلسه ای توسط مجمع عمومی فوق العاده ایجادشده و صورت جلسه ای مجددا درزمینه تغییرنشانی تهیه شود و به امضای همه سهامداران (باقید میزان سهام)برسد.چنانچه شرکت شامل اعضای زیادی باشد مطابق ماده ۱۰۹قانون تجارت،از بین آنها عده ای تحت عنوان هیأت ناظران انتخاب میشوند وصورت جلسه امضاشده توسط آن هیأت ناظران تهیه و تبیین خواهدشد.پس از تشکیل این مجمع عمومی فوق العاده فقط سی روز فرصت ارسال مدارک وصورت جلسه تهیه شده به سازمان ثبت کشور وجود دارد.

همانطور که گفته شد درصورتیکا هیئت مدیره عهده دار مسئولیت تغییر آدرس شرکت می شوند،باید صورت جلسه ای در این زمینه تهیه کنند و چنانچه تغییر آدرس بین دو شهر اتفاق بیفتد،باید اسناد،صورت جلسه جدیدو تقاضانامه هیئت مدیره به شهر مقابل تحویل داده شود.حال نمونه ای جهت روشن ترکردن مسئله برای شما می آوریم.

نمونه صورتجلسه تغییرات آدرس در شرکت های با مسئولیت محدود

بسمه تعالی

نام شرکت …………… شماره ثبت ………… و شناسه ملی…………… سرمایه …………………………. ریال در تاریخ ……………….. ساعت ………………….. جلسه هیات مدیره شرکت با محل شرکت از آدرس قبلی ……………… کد پستی: ……………… انتقال یافت.

آقای/خانم ……….. احدی از شرکاء یا وکیل رسمی یا مدیر عامل شرکت در صورتی که از بین شرکاء باشد وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.

امضاء اعضاء هیات مدیره ……….

در رابطه با صورتجلسه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. صورت جلسه ارسالی جدید باید توسط کلیه منصب داران مهر وامضاشود.
  2. نشر سه فتوکپی از صورت جلسه ی امضاشده توسط کلیه سهامداران.
  3. چنانچه تغییر آدرس شرکت تنهامحدود به یک خیابان باشد،تهیه یک صورت جلسه تغییر آدرس کفایت می کند.
  4. تشکیل جلسه ودعوت اعضا باید مطابق قانون تجارت وموازین اخلاقی و رعایت احترام وتشریفات باشد.
  5. قید نام،نام خانوادگی،مقدارسهام وامضای هر سهامداری در صورت جلسه الزامی می باشد.
  6. چنانچه اعضای شرکت زیاده ازحدباشد،هیأت نظارت ۳نفره ای توسط خودشان تاسیس خواهدشد.
  7. تک به تک صفحات صورت جلسه تبیین شده باید امضا شود.
  8. چنانچه هیأت مدیره مسئول تغییر آدرس شرکت باشد،باید صورت جلسه جدید را تهیه کرده و نهایتا تا ۳روز پس ازآن به سازمات ثبت شرکت ها تحویل دهد.به علاوه درج بارکدپستی درسیستم.

در روند تغییر آدرس شرکت چه مراحلی را باید طی کرد؟

  1. تبیین اساسنامه جدیدی که به امضای کلیه سهامداران درتک تک صفحات رسیده باشد.
  2. ثبت تقاضای تغییر محل شرکت درسایت ثبت شرکت ها https://irsherkat.ssaa.ir .
  3. واردکردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز در سایت فوق الذکر
  4. صادر کردن مدارک موردنیاز توسط اداره پست به سازمان ثبت شرکت ها
  5. پرداخت هزینه کافی جهت آگهی و تبلیغ به سازمان ثبت شرکت ها
  6. واریز کردن میزان قیمت آگهی جهت درج در روزنامه های رسمی کشور
  7. انتشار تبلیغات
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

انتخاب نام شرکت

بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای انتخاب اسم شرکت خود انرژی و زمان زیادی را صرف می کنند، چرا که انتخاب نام مناسب برای شرکت می تواند تمایز آشکاری بین آن ها و رقبا ایجاد کند دراین مقاله به نکات مهم انتخاب نام شرکت میپردازیم لطفا مطالعه نمایید

تقاوت اساسنامه و شرکتنامه چیست ؟

اساسنامه شرکت از جمله اسنادی می باشد که به آن اعتبار می بخشد .شرکتنامه از جمله قراردادی می باشد که در میان شرکا نیز تعریف می شود .در نتیجه شرکا و اعضا ملزم به تنظیم و تدوین به صورت کتبی شرکتنامه هستند

استعلام نام شرکت

هر شرکتی بایستی نامی مخصوص به خود داشته باشد، نام شرکت شاخصه ای می باشد که ماهیت او را معلوم می کند و سبب شناخته شدن و تشخیص آن از دیگر شرکت ها می شود.

ثبت صورتجلسه هیئت مدیره

اداره شرکت سهامی به عهده هیئت مدیره ای متشکل از تعدادی اعضای اصلی و علی البدل یا جانشین مطابق اساسنامه می باشد.

وظایف مجمع عمومی موسس چیست

اولین وظیفه مجمع عمومی موسس، رسیدگی به گزارش مذکور و تصویب آن خواهد بود. گزارش موسسین باید حداقل پنج روز قبل از تشکیل مجمع عمومی موسس در محلی که در آگهی دعوت مجمع تعیین شده است؛ برای کسب اطلاع پذیره نویسان سهام آماده باشد.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت ها به صورت اینترنتی در سامانه اداره ثبت شرکت ها و با ارائه صورتجلسه و مدارک مورد نیاز امکان پذیر می باشد.در این مقاله به مطالعه مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت بپردازید.

هزینه ثبت شرکت

در جهت ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها باید هزینه های قانونی ان را پرداخت نمایید در صورتی که هزینه های ثبت شرکت را پرداخت نشوند ثبت شرکت به رسمیت شناخته نمی شود .

رتبه بندی شرکت چیست؟

معیاری که صلاحیت و تضمین کننده کیفیت و کمیت پیمانکاران را مشخص می سازد و در ارائه خدمات و دفاع از حقوق آنها می باشد که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گرفته می شود .

بازرس قانونی در شرکت کیست ؟

بازرس قانونی در شرکت کیست ؟ - بر اساس قانون بازرس وظایفی را بر عهده دارد که البته این ماموریتها متنوع می باشد . در واقع اصلی ترین مأموریتی که یک بازرس دارد بررسی نمودن حسابها می باشد

انحلال و تصفیه شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود می تواند بر اساس دلایلی که در این مقاله به توضیحات آن پرداخته می شود با تصمیمات مجامع عمومی اقدام به انحلال شرکت نماید .

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟