جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

چگونگی ثبت تغییرات شرکت در سمنان

چگونگی ثبت تغییرات شرکت در سمنان

تغییرات در موضوعات مختلف با برگزاری مجامع عمومی انجام می شود. اعضاء شرکت در مجمع حاضر می شوند تا تا تصمیم به ثبت تغییرات شرکت در سمنان بگیرند. در صورتی که توافق عددی و سهامی برای اعمال تغییرات دریافت شود. صورتجلسه تغییرات نیز تنظیم و تغییرات مربوطه برای ثبت به اداره ثبت شرکت های سمنان ارسال خواهد شد. ما در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه می توانید برای ثبت تغییرات شرکت خود اقدام کنید.

شرایط و مراحل ثبت تغییرات شرکت در سمنان

شرایط قانونی برای ثبت تغییرات بررسی صلاحیت مجمع و حد نصاب مجامع عمومی می باشد. حد نصاب در شرکت های مختلف متفاوت است. همه شرکت ها در خصوص تمامی موضوعات تغییرات باید صورتجلسه تغییرات تنظیم کنند و آن را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانند. در صورتجلسه تغییرات نوع مجمع، اطلاعات شرکت، موضوع تغییرات، اطلاعات اعضاء حاضر در جلسه و تصمیمات مجمع عنوان خواهد شد.

بعد از تنظیم صورت جلسه باید به سایت سازمان ثبت شرکت ها وارد شوید. تمامی خدمات اداره ثبت شرکت های سمنان را باید از طریق سایت رسمی سازمان ثبت شرکت ها انجام دهید.

در سامانه با وارد کردن اطلاعات اعضاء و تکمیل درخواست تغییرات در گام های مختلف درخواست را کامل و ثبت نهایی کنید. برای اینکه پرونده سریعاً در سازمان ثبت اراک پیگیری شود حداکثر تا سه روز مدارک و اسناد مربوط به تغییرات را به اداره ثبت شرکت های اراک ارسال نمایید.

شرایط و مراحل ثبت تغییرات شرکت در سمنان

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در سمنان

تغییرات مجامع عمومی: مجمع عمومی یا عادی برگزار می شود یا به صورت فوق العاده، مجمع عمومی عادی در صورتی که در چهار ماه اول تشکیل شود باید تحت عنوان مجمع عمومی سالانه باشد یا اگر تغییرات در غیر از چهار ماه اول سال باشد باید با عنوان مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده برگزار شود.

این مجمع در خصوص انتخاب هیئت مدیره و بازرسان شرکت می تواند هر ساله در شرکت های سهامی برگزار می شود. اما تغییرات مربوط به اساسنامه در مجمع عمومی فوق العاده انجام خواهد شد.

مدارک ثبت تغییرات شرکت در سمنان

تمامی موارد مربوط به اساسنامه را می توان با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده تغییر داد. در مواردی نیز هیئت مدیره به ارجاع صلاحیت در اساسنامه می تواند برخی تغییرات را در شرکت ایجاد کند.

  • ورود و خروج شریک
  • نقل و انتقال سهام
  • تعیین اسم جدید
  • تغییر موضوع یا الحاق موضوع تغییرات
  • انتخاب دارنده امضاء مجاز
  • انتخاب اعضاء هیئت مدیره
  • ثبت شعبه
  • درخواست انحلال شرکت
  • افزایش یا کاهش سرمایه

مدارک ثبت تغییرات همگی در دو نسخه به اداره ثبت شرکت ها ارائه می شود. یکی از اصلی ترین مدارک برای ثبت تغییرات صورتجلسه تنظیم شده است و سایر مدارک بر حسب نوع تغییراتی که در شرکت دارید در گام نهایی مدارکی که باید به اداره پست کنید نمایش داده می شود. اما برای تمامی تغییرات آگهی ثبت و آخرین تغییرات را نیز باید ارائه دهید.

هزینه ثبت تغییرات شرکت در سمنان

تعرفه های ثبت تغییرات بسته به نوع تغییراتی که باید انجام دهید محاسبه خواهد شد. تعرفه های حق ثبت و هزینه پست تقریباً ثابت می باشد اما هزینه روزنامه رسمی بر اساس محتوای آگهی تعیین خواهد شد.

زمان ثبت تغییرات شرکت در سمنان

هر گاه بخواهید تغییراتی را به ثبت برسانید بدون شک می خواهید در حداقل زمان این کار انجام شود. برخی از شرکت ها نیز به دلیل نیازمند بودن به تغییرات باید سریعتر آن را انجام دهند. لازم است بدانید حداقل زمان رسیدگی به پرونده های ثبتی در اداره ثبت شرکت های سمنان 14 روز کاری می باشد.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در سمنان

شرکت سهامی خاص یا تغییرات اجباری دارد مثل تمدید اعضاء هیئت مدیره یا بازرسان و یا تغییرات اختیاری دارد. در صورتی که اعضاء بخواهند تغییراتی را موارد اختیاری داشته باشند اما اعتبار هیئت مدیره تمام شده باشد قبل از هر چیزی ابتدا باید هیئت مدیره شرکت را تمدید کنند. مجمع عمومی شرکت سهامی خاص باید با حضور منشی جلسه تشکیل شود. تغییرات شرکت های سهامی خاص در اداره ثبت با صدور آگهی ثبت همراه است به جز تغییرات مربوط به سهام.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در سمنان

شرکت با مسئولیت محدود در زمینه های متعدد می تواند تغییراتی را ایجاد کند اما باید حتماً مجمع عمومی شرکت را با حضور حداقل دو سوم اعضاء شرکت تشکیل نماید. البته در شرکت های دارای حداقل دو عضو فرقی ندارد میزان سهام هر یک از اعضاء چقدر است باید تغییرات با حضور تمام اعضاء انجام شود.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در سمنان

موسسات غیر تجاری در موضوعات مختلف می توانند تغییراتی را ایجاد کنند. تغییرات اساسنامه و تغییرات مربوط به هیئت مدیره به ترتیب در مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی برگزار شود.

ما در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در خصوص ثبت تغییرات شرکت به شما عزیزان ارائه دهیم. چنانچه سوالی در خصوص ثبت تغییرات دارید یا اینکه نیازمند مشاوره ثبتی هستید هم اکنون می توانید برای ثبت تغییرات اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها