جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نکات کلیدی در ثبت تغییرات شرکت در ساری

انواع موضوعات برای ثبت تغییرات شرکت در ساری

هر شرکتی این حق را دارد تا بعد از ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، اعضاء بتوانند در امور مختلف تصمیم به ثبت تغییرات شرکت در ساری نمایند. اداره ثبت شرکت های ساری تا زمانی که آگهی تغییراتی برای صورتجلسه ارسالی شما صادر نکرده باشد تغییرات انجام شده در برابر اشخاص ثالث معتبر نیستند.

البته به جز تغییرات سهام در شرکت سهامی که در سازمان ثبت می شود اما آگهی در خصوص آن صادر نمی شود برای سایر تغییرات در شرکت، آگهی تغییرات صادر می شود.

ثبت تغییرات شرکت در ساری

انتخاب اعضاء هیئت مدیره: هیئت مدیره رکن اساسی در هر شرکت می باشد که مجمع عمومی فقط می تواند در این خصوص تصمیم گیری نماید. در این صورتجلسه برای شرکت های دارای بازرس انتخاب بازرس را نیز می توان انجام داد.

تعیین دارنده حق امضاء

دارندگان حق امضاء کسانی هستند که اسناد و اوراق تجاری شرکت با امضاء آنها عتبار خواهد داشت. که می توان از یک تا چند نفر باشد.

ورود و خروج شریک: همان طور که اعضاء با هم توافق می کنند تا شراکتی را آغاز کنند همان زور نیز باید برای برکنار شدن از شراکت نیز توافق داشته باشد مجمع عمومی فوق العاده که توسط اعضاء برگزار می گردد و در خصوص تنظیم صورتجلسه تغییرات ورود و خروج شریک می توانند تصمیم گیری نمایند.

افزایش و کاهش سرمایه

مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه و یا کاهش اختیاری یا اجباری سرمایه بر اساس موارد بررسی شده در جلسه لازم است صورتجلسه تنظیم کند. کاهش سرمایه نباید کمتر از حداقل تعیین شده قانونی باشد.

نقل و انتقال سهام

نقل انتقال سهام برای شرکت های سهامی خاص و آن دسته از شرکت هایی که دارای سهم الشرکه هستند و کد اقتصادی دارند انجام می شود. مجموعاً اعضاء می توانند در مجمع عمومی صورتجلسه نقل و انتقال سهام را انجام دهند.

ثبت شعبه

زمانی که بخواهید شعبه ای را در شهر دیگری در داخل استان یا خارج از استان ثبت کنید باید صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی فوق العاده تنظیم کنید.

انتخاب نام جدید

انتخاب اسم جدید در شرکت منوط به تنظیم صورتجلسه تغییر نام و پیشنهاد 5 نام به ترتیب اولویت در صورتجلسه مورد نظر است.

تغییر یا الحاق به موضوع شرکت

هرگاه لازم باشد موضوعی به شرکت اضافه شود باید الحاق به موضوع انجام شود و در صورتی که بخواهید موضوع قبلی را کلاً حذف کنید و موضوع جدید انتخاب کنید باید تغییر موضوع را در مجمع عمومی فوق العاده طی صورتجلسه ای با موضوع قبلی و تغییر موضوع جدید مشخص کنید.

انحلال شرکت

انحلال شرکت در موارد مختلفی می تواند صورت گیرد از این رو مجمع عمومی فوق العاده با حضور اعضاء شرکت برگزار می شوند تا نسبت به انحلال شرکت تصمیم گیری نمایند.

ثبت تغییرات شرکت در ساری

چگونگی مراحل ثبت تغییرات شرکت در ساری

مراحل ثبت تغییرات شرکت در ساری همانند سایر استان های مشور باید در سایت جامع ثبت شرکت ها ثبت شود. سپس مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست شود. در نهایت نیز کارشناس اداره ثبت به امور ثبت تغییرات می پردازد. در صورتی که پرونده ارائه شده کامل و کلیه مراحل سامانه ای به درستی پیش رفته باشد آگهی ثبت تغییرات صادر خواهد شد، در غیر این صورت یعنی اگر درخواست نقص صادر شود باید رفع نقص انجام شود.

مدارکی که برای ثبت تغییرات شرکت در ساری لازم است

همه مدارک مربوط به ثبت تغییرات شرکت در ساری بعد از ثبت نهایی در سامانه مشخص است. از آنجایی که تغییرات انواع مختلفی دارد و برای ثبت تغییرات باید موارد متعددی در نظر گرفته شود بهتر است ثبت تغییرات نیز در این سامانه انجام شود. مدارکی که باید در ابتدا به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تسلیم شود عبارت است از صورتجلسه مجمع، آگهی ثبت و آگهی تغییرات شرکت خواهد بود.

در زمان ثبت نهایی در سامانه ثبت شرکت ها حتماً از پذیرش نهایی نیز دو نسخه تهیه نمایید. مدارک در پاکت پستی مخصوص تغییرات به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ساری پست خواهد شد.

ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری در ساری

شرکت ها و موسسات غیر تجاری در زمینه های مختلفی می توانند اقدام به ثبت تغییرات نمایند. مشروط بر اینکه از شرایط قانونی تعریف شده برخوردار باشند.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص نوعی از شرکت های تجتاری است و زمانی می تواند تغییرات شرکت داشته باشد که تمام یا اکثریت عددی و سهامی در مجمع برای تصمیم گیری مورد نظر حضور داشته باشند.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود با حضور دو سوم اعضاء دارنده 75 درصد سهم الشرکه می توانند نسبت به ثبت تغییرات شرکت تصمیم گیری نمایند. شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل های قانونی را در زمان ثبت تغییرات در ساری رعایت نماید.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری

موسسه غیر تجاری برای ثبت تغییرات حود باید ابتدا اعضاء را در مجمع عمومی موسسه دعوت کند. در صورتی که دو سوم دارندگان بیشترین میزان سهم الشرکه حضور داشته باشند می توانند صورتجلسه تغییرات تنظیم و ثبت کنند.

هزینه و زمان ثبت تغییرات شرکت در ساری

هزینه های ثبت تغییرات را باید بر اساس تعرفه های اداره ثبت برای حق ثبت دریافتی و نیز تعرفه روزنامه رسمی برای انتشار آگهی تغییرات محاسبه نمود. از آنجایی که موضوعات تغییرات گسترده است و شرکت ها صورتجلسات مختلفی را می توانند برای ثبت به اداره ثبت ارسال کنند این هزینه ها متغیر است. اما زمان تقریبی برای ثبت انواع تغییرات 14 روز کاری می باشد.

از اینکه با ما در مجموعه ثبت تغییرات شرکت در ساری همراه بودید کمال تشکر را داریم. شما می توانید هم اکنون از خدمات مربوطه گروه ثبتی نوول با ارزانترین قیمت و در زودترین بازده زمانی استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها