جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نکات کلیدی اخذ سیب سلامت

اخذ سیب سلامت

چرا باید سیب سلامت را برای محصولات دریافت کنید؟ روش های آسان برای سیب سلامت چیست؟ الزامات لازم برای دریافت سیب سلامت را می توانید در متن زیر بخوانید و بدین ترتیب از صفرتا صد اخذ نشان سیب سلامت اطلاع کسب کنید. با ما در ادامه متن همراه باشید و در صورت داشتن هر نوع سوالی در این زمینه با کارشناسان ثبتی نوول تماس بگیرید.

سیب سلامت چیست؟

باید بدانید که سیب سلامت نماد سازمان غذا و دارو می باشد، این نماد از سوی سازمان غذا و دارو برای محصولاتی که فاکتور های اصلی سازمان را در تولید و بسته بندی محصولات خود داشته اند ارائه می گردد، وجود نماد سیب سلامت برای محصول حاکی از استاندارد تولید محصول است این نماد برای محصولات غذایی و دارویی صادر می شود و سایر محصولات مصرفی در حال حاضر این امکان را ندارند این نماد را دریافت نمایند، شرایط دریافت سیب سلامت بر اساس فاکتور های مختلف می باشد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد با ما همراه باشید تا در خصوص این نماد و نحوه دریافت و شرایط خاص آن بیشتر بدانید.

مفهوم نماد سیب سلامت چیست؟

نماد سیب سلامت همان طور که از اسمش نمایان است نماد سلامتی است و از سوی سازمان غذا و دارو نیز صادر می شود این سازمان برای تعریف استاندارد مواد غذایی برای داشتن جامعه سالم تصمیم به صدور این نماد برای مواد غذایی مختلف گرفته است.

سیب همان طور که می دانید میوه سلامت محسوب می شود و به این دلیلی این نماد نیز دارای نماد سیب است، مواد غذایی باید این نماد را دریافت کنند تا بتوانند محصولات شان را در بازار عرضه کنند نبود این نماد بر روی بسته بندی محصول قرار می گیرد و در کنار آن جدول سلامت محصول قرار دارد که میزان چربی، قند، کالری، نمک و اسید های چرب ترانس محصول را مشخص می کند اما در ادامه خواهیم گفت چه محصولاتی به طور مشخص می توانند سیب سلامت دریافت کنند.

محصولات با قابلیت اخذ سیب سلامت

  • محصولاتی که دارای پروانه ساخت باشند.
  • بر اساس پروتکل های بهداشتی معرفی شده از سوی سازمان غذا دارو تمام موارد را در مجموعه خود رعایت کنند.
  • کاری محصول باید در حداقل کالری نسبی باشد.
  • مواد اولیه باید از مواد طبیعی تهیه شوند.
  • میزان نمک محصول باید در حداقل مقدار باشد.
  • از مواد غذایی یا افزودنی های شیمیایی غیر مجاز استفاده نشده باشد.
  • مواد اولیه ای که در تهیه محصول به کار رفته باید دارای نشان سیب سلامت باشند.
  • استفاده از اسید های چرب ترانس باید در حداقل مقدار باشد.
  • هیچ نوع سموم آفات نباتی و داروهای دامپزشکی نباید در محصول باشد.
دریافت سیب سلامت
دریافت سیب سلامت

شرایط دریافت سیب سلامت

شروط اخذ نشان سیب سلامت برای کارگاه ها و کارخانه ها تفاوت دارد. از شروط مهم اخذ سیب سلامت برای کارگاه ها می توان به این نکته اشاره کرد که باید حداقل 180 متراژ کارگاهی داشته باشند و کارخانه ها نیز باید حداقل 200 متر باشند و هر دو باید 500 متر از آلاینده های شیمیایی در اطراف محیط تولیدی فاصله داشته باشند، شرایط کارگاه ها به این صورت است که باید دارای اتاق استراحت کارگران باشند و سرویس بهداشتی نیز از محیط تولید فاصله داشته باشد، در حالی که شرایط کارخانه ها بدین شکل خواهد بود به علاوه اینکه باید دارای آزمایشگاه نیز باشند در کارگاه ها آزمایش محصول در یکی از آزمایشگاه های وزارت بهداشت انجام می شود، هر دو این نوع تولیدی ها باید نکات زیر را نیز رعایت کنند.

  • مدارک اداره بهداشت کامل باشد.
  • دیوار ها و کف کاملا سرامیک شده باشند.
  • اتاق استراحت کارکنان وجود داشته باشد.
  • حتما دارای واحد اداری نیز باشند.
  • سرویس بهداشتی همان طور که بیان شد باید دور از فضای تولیدی باشد.
  • حداقل 500 متر از آلایندگی های شیمایی و زیست محیطی دور باشند.
  • کارخانه ها حتما باید فضای آزمایشگاه نیز داشته باشند.

مدارک لازم برای دریافت سیب سلامت

برخی از مدارکی که باید برای دریافت سیب سلامت ارائه شود عبارت اند از: 1) ارائه تصدیق نامه برند، 2)ارائه مجوز فعالیت یا پروانه فعالیت و پروانه بهره برداری، 3)ارائه ایران کد و یا کد جی اس وان محصول، 4)در صورت داشتن سایر استاندارد ها ارائه گواهی نامه دریافت آنها، 4)اشخاص حقوقی باید مدارک ثبتی خود را ارائه دهند و اشخاص حقیقی مدارک شناسایی به همراه مدارک کارگاهی خود را نیز باید ارائه دهند، 5)ارائه کد بهداشت و سایر مدارکی که سازمان غذا و دارو به متقاضی اعلام می کند.

هزینه اخذ سیب سلامت

دریافت سیب سلامت مستلزم پرداخت فیش های دولتی مختلف است و بر اساس شرایط و تکمیل بودن یا نبودن مدارک هزینه های مربوط به سیب سلامت متفاوت می باشد. از آنجایی که هزینه مربوط به سیب سلامت بسته به موارد مختلفی دارد باید با توجه به مشاوره ای که از کارشناسان ثبتی نوول دریافت می کنید.

مراحل دریافت سیب سلامت

دریافت سیب سلامت اجباری نیست اما برای اینکه محصول شما در بازار بتواند با سایر محصولات رقابت کند باید از تایید و استاندارهایی برخوردار باشد که برای مواد غذایی و دارویی سیب سلامت همان استانداردی است که باید محصول داشته باشد، بدین منظور ابتدا باید تقاضای دریافت سیب سلامت را از سازمان غذا و دارو بدهید با ارائه مدارک اولیه و بازدید های مربوطه در این زمینه و در صورتی که فیلتر اول را رد کنید باید سازمان نظارت بر محصولات غذایی که یکی از زیر مجموعه های سازمان غذا و دارو است ارزیابی های انجام شده را مورد بازبینی قرار دهد، چنانچه سطح کیفی محصول در این سازمان تایید شد، مرحله نهایی که دریافت تایید سلامت کمیته کشوری است آغاز می شود، این کمیته کار بررسی محصول از نظر سلامت مواد اولیه تا سلامت تولید و بسته بندی و غیره را مورد بررسی قرار می دهد در صورت تایید نشان سیب سلامت محصول صادر می شود.

مدت اعتبار سیب سلامت

به دلیلی تغییر استاندارد های سازمان غذا و دارو بر اساس پیشرفت های تکنولوژی و بسته بندی محصولات و به روز رسانی قواعد مربوطه در این سازمان هر محصول به مدت دو سال نشان سیب سلامت را دریافت می کند که پس از اتمام این مدت مجدد باید بررسی ها انجام شود یعنی بعد از اتمام مدت دو ساله محصول مجدد باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا سطح کیفی آن افت نکند.

نماد سیب سلامت به مشتری ها حس اعتماد را برای خرید محصول اعطا می کند. قطعاً برای انجام امور مربوط به اخذ نشان سیب سلامت راه سهل و آسانی روبروی شما نخواهد بود، اما در تعریف این نماد باید بگوییم تا بتوانید آن را دریافت کنید تنها چیزی که باید رعایت کنید موردی است که مدارک مربوطه آن را باید  کامل کرده و در راه دریافت تمام استاندارد های سازمان غذا و دارو با رعایت آن اقدام کنید.

برای مثال، برای بسته بندی ناگت مرغ که باید سیب سلامت دریافت شود، این محصولی است که از یک سری موارد اولیه تشکیل شده است برای مثال ادویه مصرف شده در این محصول نیز که از مواد اولیه آن است باید از محصولی استفاده شود که خود دارای نشان سیب سلامت است تا بتوانید این نشان را برای این محصول نیز دریافت کنید. پیشنهاد می کنم برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت نشان سیب سلامت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها