جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نقش ثبت شرکتها در ممیزات شرکت

در مقاله ارائه شده برای شما متقاضیان عزیز، درباره نقش ثبت شرکتها در ممیزات شرکت بیشتر توضیح خواهیم داد تا با قوانین مربوط به اطلاعات ثبت شرکت هم بیشتر آشنا شوید.

نقش ثبت شرکتها در ممیزات شرکت چیست؟

اشخاص اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی در جامعه از حقوق و تکالیفی برخوردارند و اعمال این حقوق و تکالیف منوط به شناسایی آنها است.

در گذشته چون روابط افراد چهره به چهره بود و جوامع انسانی عمدتا در روستاها و شهرهای کوچک و کم جمعیت شکل گرفته بودند، شناسایی اشخاص حقیقی با مشکل زیادی روبرو نبود.

با گسترش شهر نشینی، افزایش جمعیت و تمرکز جوامع انسانی، دیگر شناسایی افراد و تنظیم روابط آنها بر اساس شیوه های سنتی ممکن نبود. وانگهی، صنعتی شدن جوامع، شکل گرفتن اقتصاد مبتنی بر بازار و تغییر چهره زندگی بشر منجر به پیدایش ثبت شرکت ها، مؤسسات و اشخاص حقوقی زیادی شد، به نحوی که امروزه اقتصاد دنیا عمدتا از طریق شرکت ها به گردش در می آید.

در کنار ثبت شرکت ، مؤسسات غیر تجاری و اشخاص حقوقی حقوق عمومی هم روز به روز در حال افزایش است. تعدد، تکثر، تنوع و اهمیت اجتماعی و اقتصادی اشخاص حقوقی، بویژه شرکت های تجاری، منجر به پیدایش مسئله ای به نظام «شناسایی و نظارت بر آنها» گردیده است که آن هم مستلزم اختصاص مميزاتی است که بتوان از آن طریق به راحتی آنها را برای الزام به انجام تکالیفشان شناسایی کرد و بر آنها نظارت نمود و این گونه شرکت ها بتوانند به این وسیله در جامعه ظاهر شوند و فعالیت نمایند و حقوق خود را اعمال کنند.

مميزات عمده ای که شرکت های تجاری از طریق آنها شناسایی می شوند و منشأ حقوق و تکالیفی است و ثبت شرکت ها در اختصاص آنها دخالت مستقیم دارد، عبارتند از: نام، تابعیت، اقامتگاه و شماره ثبت و شناسه ملی که به ترتیب مورد بررسی قرار می گیرند.

نقش ثبت شرکتها در ممیزات شرکت چیست؟

قوانین ثبت شرکت ها

قوانین مندرج در قوانین تجارت در سال 1310 با انجام اصلاحاتی تصویب شده است.

بر این اساس به چند مورد از ماده های ثبت شرکتهای تجاری اشاره خواهیم کرد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

در ماده 1 قوانین اصلاحی تجارت به موضوع ثبت شرکتها در ایران اشاره شده بدین صورت که هر شرکتی که بخواهد در ایران شکل بگیرد جزو شرکت های  ایرانی به حساب می آید.

ماده 2 قوانین تجارت شرکتهای تجاری را به 7 نوع طبقه بندی کرده است و آن ها شامل : 1 .با مسئولیت محدود 2. سهامی خاص 3. سهامی عام 4. نسبی 5.تضامنی 6. تعاونی 7.مختلط سهامی و غیرسهامی می باشند. که برای ثبت هرکدام باید بر طبق مقررات اقدام شود.

هرکدام از شرکت های تجاری با مراجعه به سایت اداره ثبت اسناد و املاک کشور و ارائه مدارک مورد نظر کارشناسان اداره اقدامات ثبت شرکت ها را به سرانجام خواهند رساند.

در ماده 3 قوانین تجارت به بحث ثبت شرکت های خارجی در کشور اشاره شده است. این ماده بیانگر این موضوع است که هرکدام از شرکتها در صورت تمایل به ثبت و اخذ شعبه و نمایندگی در کشور ایران در ابتدا باید در کشور خود اقئامات لازم برای ثبت شرکت مخصوص خود را کامل و با رعایت قوانین به سرانجام رسانده باشد و سپس برای اخذ نمایندگی در کشور مقصد اقدام کند.

انجام ثبت شرکت ها دارای مزیت های زیادی برای دارندگان شرکت به حساب می آید از مهم ترین آن ها می توان به جلوگیری از سوء استفاده افراد از شهرت و محصول فرد دارنده شرکت اشاره کرد.

ثبت شرکت ها درکرج و تهران و همه شهرهای کشور باید توسط کارشناسان و وکیل های مجرب انجام پذیرد.

پیشنهاد  ما برای شما تماس با مجتمع ثبتی نوول می باشد که با ارائه مدارک به موسسه در کم ترین زمان و با حداقل هزینه به اهداف قانونی انجام گرفتن امورات ثبتی و بهره مندی از مزایای حقوقی شرکت بهره خواهید برد.

اگر تمایل به اطلاعات بیشتر در زمینه ماده و قوانین مندرج در قوانین تجارت ایران بهتر است با شماره تماس های مجتمع ثبتی نوول تماس گرفته و امورات خود را از طریق وکلای حقوقی این موسسه پیگیری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها