جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مهمترین موارد ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

تغییرات اشخاص حقوقی زمانی انجام می شود که شرکت به دلایل گوناگونی در خصوص موضوعی نیاز به تغییرات داشته باشد. موضوع تغییرات مواردی است که در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسیده است. صورتجلسه تغییرات اشخاص حقوقی را باید بر اساس موضوعات مختلف در اداره ثبت شرکت ها انجام دهید. در ادامه به بررسی درخواست ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند به صورت کاملاً اختصاصی می پردازیم.

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

هر تغییراتی نیاز به تنظیم صورتجلسه دارد و برای ثبت صورتجلسه می بایست مجمع عمومی فوق العاده یا عادی در این خصوص تصمیم گیری نماید. صورتجلسه در واقع مدرکی است که در آن مواردی مطرح می شود تا اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری بیرجند در این خصوص تصمیم گیری نماید.

مثلاً  در صورتجلسه عنوان می شود مجمعی که در خصوص تغییرات تصمیم گرفته است چه مجمعی بوده است ؟

یا این تغییرات برای چه شرکتی و با چه موضوعی است یا در جلسات مجمعی اعضائی که حضور پیدا کردند دارای چه میزان سهام یا چه سمتی در شرکت دارند.

در هر حال این اطلاعات از مواردی است که باید در مجمع عمومی عادی یا فوق العاده انجام شود. ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند نیز باید در سایت رسمی این سازمان ثبت شود و در نهایت در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به بررسی ثبت آن اقدام می کند. در ادامه به بررسی کامل نحوه ثبت تغییرات شرکت در بیرجند خواهیم پرداخت.

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

  1. ابتدا باید صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در بیرجند را تنظیم کنید و به امضاء اعضاء شرکت برسد.
  2. درخواست ثبت تغییرات را باید در قسمت صورتجلسه تغییرات در سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری انجام دهید.
  3. اسناد و مدارک حداکثر تا سه روز از ثبت درخواست ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها باید به سازمان ثبت بیرجند ارسال شود.
  4. درخواست توسط کارشناس مورد رسیدگی قرار می گیرد و در صورت تایید آگهی ثبت تغییرات صادر خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

برای اینکه صحت اطلاعات مورد نظر احراز شود باید مدارکی را به اداره ارسال نمایید. صورتجلسه ای که در دو نسخه تدوین شده است به همراه آگهی ثبت و تغییرات و نیز لیست سهامداران و سایر مدارکی که بر اساس نوع تغییرات مورد نظر باید تدوین شود و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارائه شود.

نکات کلیدی در ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری در بیرجند

همان طور که می دانید شرکت های تجاری دارای انواع مختلفی هستند که هر یک با قواعد و مقررات خاص خود ثبت می شوند. بنابراین این شرکت ها باید تغییرات خود را نیز بر اساس مقررات و قواعد خاصی ثبت کنند. در ادامه به بررسی ثبت تغییرات برخی از این شرکت ها و موسسات غیر تجاری خواهیم پرداخت.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص از جمله شرکت هایی است که با قواعد و مقررات خاص خود به ثبت می رسد. شرکت سهامی خاص زمانی می تواند در خصوص تغییراتی تصمیم گیری نماید که دو سوم اعضاء آن در مجمع عمومی حاضر شده باشند.

البته این دو سوم در صورتی می توانند برای تغییرات شرکت سهامی خاص تصمیم گیری کنند که 51 درصد از سهام شرکت را داشته باشند. تغییرات این شرکت ها با حضور منشی جلسه انجام می شود. ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص را در صورتی می توانید داشته باشید که ابتدا درخواست ثبت تغییرات را انجام دهید.

درخواست ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص با موضوع تغییرات سهام، آگهی ثبت تغییرات صادر نمی شود اما همه تغییرات شرکت سهامی خاص باید بر اساس مقررات مختلف انجام می شود. سایر موارد در ثبت تغییرات شرکتن سهامی خاص باید با قوانین آن مرتبط باشد.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود را با همه یا اکثریت عددی داندگان 75 درصد از سهم الشرکه انجام می شود. تغییرات با مسئولیت محدود اگر در مورد اعضاء شرکت باشد لازم است تعداد اعضاء یا میزان سهم الشرکه از حداقل قانونی کمتر نشود. لازم است سایر تغییرات شرکت در موضوعات مختلف بر اساس قواعد و مقررات تعریف شده قانون تجارت برای شرکت با مسئولیت محدود انجام شود و نباید قاعده اصلی این نوع شرکت ها بهم بریزد.

ثبت صورتجلسه تغییرات موسسه غیر تجاری

ثبت تغییرات موسسات غیر تجاری انواع مختلفی دارد که بر اساس موضوعات مختلف در دو حالت دارای مجوز و بدون مجوز به ثبت می رسند. موضوعات بدون مجوز با تشکیل مجمع و تنظیم صورتجلسه می توانند ثبت تغییرات را داشته باشند. موضوعات با مجوز نیز باید ثبت تغییرات شرکت خود را به تایید سازمان ذی ربط خود ارائه دهند تا در صورت تایید آگهی ثبت تغییرات صادر نماید.

زمان و هزینه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

زمان برای ثبت تغییرات شرکت در بیرجند از زمانی که مدارک به اداره ارسال می شود 14 روز کاری خواهد بود. بعد از 14 روز آگهی ثبت شرکت صادر خواهد شد. ثبت تغییرات شرکت در بیرجند دارای هزینه های حق ثبت و تنظیم صورتجلسه و نیز پرداختی روزنامه رسمی می باشد.

مجتمع ثبتی نوول همراه بودید کمال تشکر را داریم. شما می توانید با قواعد و مقررات مکربوطه اقدام به ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت با حداقل هزینه و زمان داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها