جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مدیریت شرکت مختلط سهامی

مدیریت شرکت مختلط سهامی

شرکت هایی که دارای بیش از 2 شریک که می توانند جزو شرکای ضامن یا با مسئولیت محدود و یا سهامی باشند را شرکت های مختلط می نامند. در این نوع شرکت ها هر شخص با شخصی  دیگر بنا به نوع شریک دارای مسئولیتی متفاوت می باشند. خود شرکت های مختلط به دو نوع 1. مختلط سهامی و 2. مختلط غیر سهامی تقسیم می شوند. در ادامه مجتمع ثبتی نوول به شرح این شرکت ها خواهیم پرداخت.

مدیریت شرکت مختلط سهامی

شرکت های مختلط سهامی: این شرکت ها از اجتماع و شریک شدن شرکا در شرکت های تضامنی و سهامی که بعضی شرکا ضامن و بعضی دیگر سهامدار می باشند تشکیل می شود .

شرکای سهامی چه کسانی هستند؟

اشخاصی که سرمایه آنها به سهام تقسیم شده و هرکدام از سهم ها دارای ارزش یکسان بوده . میزان مسئولیت هر شخص دارای سهام به میزان سرمایه آن ها می باشد.

شرکای ضامن چه کسانی هستند؟

افرادی که سرمایه انها به شکل سهام نبوده و در قالب سهم الشرکه مسئول در بدهی های شرکت هستند. این افراد مسئول در پرداخت بدهی های مازاد می باشند. زمانی که شرکای امن تعدد داشته باشند بر طبق قوانین و ضوابط باید اقدام به فعالیت کنند.

نکات مهم در شرکت های تضامنی چیست ؟

اولین مورد که در شرکت های تضامنی باید به آن توجه ویژه ای شود اسم شرکت باید شامل نام یکی از شرکا و یا تصمیم گیری در رابطه با نام توسط شرکا انجام گیرد. وجود مجمع عمومی فوق العاده، عادی و عادی به طور فوق العاده.

مدیریت شرکت مختلط سهامی

وظایف مدیریت شرکت مختلط سهامی

مدیریت ثبت شرکت مختلط سهامی مخصوص به شریک یا شرکای ضامن است. در هریک از شرکت های مختلط سهامی، هیئت، لااقل مرکب از سه نفر از شرکا، برقرار می شود و این هیئت را مجمع عمومی شرکا، بلافاصله بعد از تشکیل قطعی شرکت و قبل از هر اقدامی در امور شرکت معین می کند، انتخاب هیئت بر حسب شرایط مقرر در اساسنامه شرکت تجدید می شود و در هر صورت، اولین هیئت نظارت برای یک سال انتخاب خواهد شد.

اعضای هیئت نظارت از جهت اعمال اداری و نتایج حاصله از آن هیچ مسئولیتی ندارند، لیكن هریک از آنها در انجام مأموریت خود بر طبق قوانین معموله مملکتی مسئول اعمال و تقصیرات خود می باشند. اعضای هیئت نظارت دفاتر و صندوق و کلیه اسناد شرکت را تحت تحقیق در آورده همه ساله گزارشی به مجمع عمومی می دهند و هرگاه در تنظیم صورت دارایی بی ترتیبی و خطایی مشاهده نماینده در گزارش مذکور ذکر نموده و اگر مخالفتی با پیشنهاد مدیر شرکت، در تقسیم منافع داشته باشند دلایل خود را بیان می کنند.

هیئت نظار می تواند شرکا را برای انعقاد مجمع عمومی دعوت نماید و با موافقت رأی مجمع مزبور بر طبق بند (ب) ماده ۱۸۱ قانون تجارت، بر حسب تصمیم مجمع عمومی در صورتی که در اساسنامه این حق برای مجمع مذکور تصریح شده باشد، شرکت را منحل کند.
تا پانزده روز قبل از انعقاد مجمع عمومی هر صاحب سهمی می تواند خود یا نماینده او) در مرکز اصلی شرکت حاضر شده از صورت بیلان و صورت دارایی و گزارش هیئت نظار اطلاع حاصل کند. (مواد ۱۶۴ الی ۱۷۰ قانون تجارت)

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها