جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مدارک لازم جهت ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص

مدارک لازم جهت ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص

ایجاد تغییر در سرمایه شرکت ها به چه صورت امکان پذیر است؟ امروزه به دلیل افزایش میزان نوسانات در بازارهای مالی و موارد اقتصادی که شرکت ها با آن درگیر هستند بعد از گذر مدتی شرکت ها اقدام به افزایش سرمایه در شرکت خواهند کرد. در ادامه به مدارک لازم جهت ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص می پردازیم. افزایش سرمایه باید به عنوان ثبت تغییرات در سازمان ثبت طی صورتجلسه ای ثبت شود.

در این مواقع اعضای هیئت مدیره اقدام به کاهش و یا افزایش در سهام و سرمایه شرکت می کنند که خود این موارد باید در جلسه هیئت مدیره و بین اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت انجام پذیرد.

ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص

در صورت تغییر در سرمایه شرکت باید موارد توسط بازرسان در شرکت بررسی شوند و گزارشات مبنی بر تغییرات در سرمایه شرکت به مدیران گزارش شود . هرگونه تغییر در اساسنامه و شرکت نامه شرکت ها باید در مجمع عمومی فوق العاده تصویب و بیان شود.

مدارک لازم جهت ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص چیست ؟

مدارک لازم جهت ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص چیست ؟

برای ثبت افزایش سرمایه در شرکت های سهامی خاص، تسلیم اظهارنامه به ضمیمه مدارک زیر به مرجع ثبت شرکتها، لازم است:

  • 1. صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده که افزایش سرمایه را تصویب نموده و یا اجازه آن را به هیئت مدیره داده است و در صورت اخير، صورت جلسه هیئت مدیره که افزایش سرمایه را مورد تصویب قرار داده است.
  • ۲. یک نسخه از روزنامه ای که آگهی مذکور در ماده ۱۹۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت در آن نشر گردیده است.
  • ٣. اظهارنامه مشعر بر فروش کلیه سهام جدید و در صورتی که سهام جدید امتیازاتی داشته باشد باید به شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه قید شود؛
  • ۴. در صورتی که قسمتی از افزایش سرمایه به صورت غیر نقد باشد باید تمام قسمت غیر نقد تحویل گردیده و با رعایت ماده ۸۲ لایحه قانون تجارت به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسیده باشد.

مجمع عمومی فوق العاده در این مورد با حضور صاحبان سهام شرکت و پذیره نویسان سهام جدید تشکیل شده و رعایت مقررات مواد ۷۷ لغایت 81 ل… قانون تجارت در آن قسمت که به آورده غیرنقد مربوط می شود الزامی خواهد بود و یک نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده باید اظهارنامه مذکور در این ماده ضمیمه شود.

تبصره – اظهارنامه های مذکور در این ماده باید به امضای کلیه اعضای هیئت مدیره رسیده باشد. وجوهی که به حساب افزایش سرمایه تأدیه می شود باید در حساب سپرده مخصوصی نگاهداری شود تأمین و توقیف و انتقال وجوه مزبور به حساب های شرکت ممکن نیست مگر پس از به ثبت رسیدن افزایش سرمایه شرکت مواد ۱۸۳ الی ۱۸۴ ل.ا. قانون تجارت )

برای اطلاع از تمامی موارد لازم برای ثبت شرکت ها و ایجاد تغییرات در اساسنامه شرکت خود با مشاوران مجرب ثبتی نوول در تماس باشید و امور ثبت شرکت ها در کرج و دیگر شهرهای کشور را به کارشناسان ثبتی نوول واگذار کنید و خیال خود را از بابت هزینه ها و اطلاع از شرایط ثبت شرکت در کشور آسوده سازید .

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها