جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

صفر تا صد ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

صفر تا صد ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

فرقی ندارد در چه زمینه ای فعالیت دارید کماکان ثبت شرکت سهامی خاص در تهران بدون رعایت و اصول و مقررات ثبت این نوع شرکت ها امکان پذیر نیست. پس باید قبل از هر چیز بدانید شرکت های سهامی خاص چه نوع شرکت هایی هستند و قانون تجارت ثبت این نوع شرکت ها را منوط به چه اصولی می داند.

سهامی خاص شرکتی است که با حداقل سه عضو قابل ثبت است این نوع شرکت ها دارای بازرس هستند و از نظر قانون تجارت فرقی ندارد با چه موضوعی ثبت شوند ذات این نوع شرکت ها بازرگانی است. با تعریفی که ارائه کردیم به بررسی ثبت شرکت سهامی خاص در ادامه این مطلب خواهیم پرداخت با ما همراه شوید.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

قانون تجارت برای ثبت شرکت سهامی خاص اصول و مقرراتی تعریف کرده است که باید بر اساس این موارد شرکت سهامی خاص در تهران قابل ثبت است. شما برای تاسیس این شرکت باید حداقل سه عضو سهامدار داشته باشید البته این اعضاء در صورتی است که همگی را بتوانید به عنوان هیئت مدیره انتخاب نمایید.

زیرا هیئت مدیره این نوع شرکت باید از سهامداران باشند و حداقل سه نفر باشند. انتخاب بازرس باید به گونه ای شود که بازرسان به هیئت مدیره نسبت فامیلی نداشته باشند. سرمایه تاسیس این شرکت توسط شرکاء تامین می شود.

شرکاء بعد از تایید نام اداره ثبت بابت نام شرکت سهامی خاص باید حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس باز کنند و 35 درصد از سرمایه را در حسابی به نام شرکت بلوکه نمایند. قاعده کلی برای ثبت شرکت سهامی خاص وجود دارد و آن هم انتخاب موضوعی با عنوان تجاری است.

هیئت مدیره این شرکت باید دارای سن قانونی باشند. انتخاب هیئت مدیره از بین افراد دارای سوء پیشینه کیفری یا سوء سابقه کیفری ممنوع است. در ادامه به بررسی نحوه ثبت شرکت سهامی خاص به طور کامل می پردازیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

  • دو نسخه از اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص
  • همچنین باید اساسنامه در دو نسخه ارائه شود.
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و صورتجلسه هیئت مدیره هر دو در دو رونوشت
  • مدارک شناسایی هر یک از اعضاء
  • فیش واریز بانکی
  • برگه پذیرش نهایی

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

مزیت های ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

استان تهران به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی و سیاسی که در ایران دارد برای شرکت های فنی مهندسی و شرکت های بازرگانی و تجاری بسیار تقاضای بالایی برای ثبت دارند. از این رو برای ثبت شرکت های سهامی خاص لازم است بدانید از چه مزیت هایی برای ثبت شرکت در تهران می توانید استفاده کنید. اولین مزیت ثبت شرکت ایجاد شخصیت حقوقی است که قابل استعلام در سازمان ثبت است. دومین موردی که می توان از مزیت های ثبت این نوع شرکت ها تلقی کرد اعتبار عرفی به دلیل داشتن بازرس و مدت تصدی محدود هیئت مدیره است که در مناقصات و مزایدات شانس بیشتری برای ثبت دارند.

مزیت های دیگری که بعد از تاسیس این شرکت ها وجود دارد اخذ وام از بانک های دولتی و خصوصی، مشخص بودن سهام و توافقات ما بین شرکا، رسمی بودن اسناد و مدارک و قابل استناد در دادگاه ها در صورت اختلاف بین شرکاء یا اشخاص ثالث می باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص در تهران در 10گام

سامانه ثبت شرکت ها جامع ترین سامانه ای است که امور مربوط به شرکت ها است که به بررسی ثبت شرکت در استان تهران می پردازد. از این رو ثبت اینترنتی شرکت تنها از طریق سایت اداره ثبت شرکت ها امکان پذیر است. بنابراین بعد از ورود به سایت اداره ثبت شرکت ها به قسمت تاسیس شخصیت حقوقی وارد شوید و در ادامه شرکت سهامی خاص را انتخاب کنید. شرکت هایی که در استان تهران قرار است تاسیس شوند باید آدرس ثبتی خود را در این استان ارائه دهند و بر اساس منطقه ثبتی واحد ثبتی را انتخاب کنند.

مواردی که در ثبت نام اینترنتی باید در هر مرحله انجام دهید به ترتیب زیر می باشد.

  1. انتخاب واحد ثبتی و آدرس ثبتی و مشخصات شخصی نماینده شرکت
  2. وارد کردن اسامی پیشنهادی که حدوداً 5 اولویت برای انتخاب اسامی شرکت دارید.
  3. وارد کردن موضوع فعالیت شرکت
  4. تاریخ و ساعت تشکیل مجمع عمومی موسسین و اعضاء حاضر و اطلاعات اعضاء شرکت
  5. وارد کردن سمت اعضاء و اطلاعات بازرسان شرکت و سمت آنها
  6. انتخاب شعبه در صورتی که شعبه دارید.
  7. تعیین کردن روزنامه کثیرالانتشار شرکت
  8. وارد کردن متن اساسنامه، اظهارنامه و صورتجلسات ثبتی شرکت
  9. در این قسمت سایت سازمان به شما می گوید چه مدارکی را باید به اداره ثبت شرکت های استان تهران ارسال نمایید.
  10. در ادامه طی 72 ساعت بعد از ثبت نهایی تعیین نام شرکت مشخص خواهد شد.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

همان طور که پیش از این خواندید بخشی از امور ثبتی شرکت به صورت اینترنتی است. اصلی ترین مرحله ثبت شرکت سهامی خاص نیز اینترنتی می باشد. بیشتر افرادی که می خواهند برای اولین بار اقدام به ثبت شرکت کنند یا تا کنون شرکت ثبت نکرده اند یا با قوانین تجاری چندان آشنا نیستند بهتر است مراحل ثبت شرکت خود را به افراد با تجربه در این زمینه محول نمایید.

کارشناسان ثبتی نوول ابتدا مشاوره های لازم ثبت شرکت را به شما ارائه می دهند. اگر نیاز به ثبت شکت در تهران داشته باشید مدارک و اسناد ثبتی شرکت را بعد از عقد قرارداد تنظیم می کنند. در ادامه وکلاء و کارشناسان واحد ثبت اینترنتی شرکت سهامی خاص را انجام می دهند. در وهله بعد اخذ امضاء از شرکاء، وکلاء ما پیگیری پرونده را در واحد ثبت شرکت های استان تهران می شوند. بنابراین در کمترین زمان روند ثبت شرکت سهامی خاص را انجام می دهند.

هزینه و  زمان ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

هر شرکت سهامی خاص بر اساس تعداد اعضاء، میزان سرمایه، موضوع فعالیت و غیره ثبت می شود. این موارد از جمله مواردی است که در تعیین هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در تهران نقش دارد. بنابراین برای مشخص شدن هزینه ثبت این نوع شرکت لازم است این موارد را تعیین کنید. هزینه های مربوطه در این زمینه را از کارشناسان ما به صورت اینترنتی انجام می شود. زمان ثبت شرکت از تکمیل مدارک 14 روز کاری است. البته در صورتی شرکت ثبت می شود که تمامی مدارک کامل باشد و مراحل را به درستی پیس رفته باشد.

 از اینکه با ما در مجتمع ثبتی نوول همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این محتوا مورد توجه شما قرار گرفته باشد. سوالات خود را از ما به صورت تلفنی و غیر حضوری به صورت کاملاً رایگان بپرسید. گروه ثبتی نوول در کمترین زمان و نازلترین هزینه خدمات ثبتی ارائه می دهد.

5/5 - (2 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها