جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

روش تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قم

ثبت انواع تغییرات شرکت در قم

هر شرکت تجاری بعد از ثبت می تواند تغییراتی را در موارد مختلف شرکت از جمله اساسنامه یا عزل و نصب مدیران شرکت داشته باشد. اما از آنجایی که ثبت و تاسیس شرکت ها به موجب قانون تجارت انجام می شود. همچنین ایجاد تغییرات شرکت ها و نیز انجام امور مختلف ثبتی باید مطابق تشریفات خاصی ایجاد شود. عدم رعایت بخشی از این تشریفات قانونی منجر به رد درخواست خواهد بود یا ممکن است پرونده شما ابلاغ نقص داده شود. با مجتمع ثبتی نوول همراه باشید.

ثبت انواع تغییرات شرکت در قم

ثبت صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی عادی: همه تغییرات باید در مجمع عمومی انجام شوند. صلاحیت مجمع بر اساس موضوع تغییرات متفاوت است. مجمع عمومی عادی با حضور اعضاء شرکت بر اساس تغییرات مورد نیاز می تواند برای انتخاب اعضاء هیئت مدیره و اعضاء بازرس و نیز تعیین دارنده حق امضاء و نیز در خصوص تصویب ترازنامه سالانه صلاحیت برگزاری دارد.

ثبت صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی فوق العاده: مجمع عمومی فوق العاده در مموضوعات مختلفی می تواند تصمیم گیری نماید. موضوعاتی مثل تغییر موضوع یا الحاق در موضوع شرکت، انتخاب نام جدید برای شرکت، نقل و انتقال سهام شرکت، افزایش یا کاهش سرمایه، ورود و خروج شریک، تاسیس شعبه، ثبت انحلال شرکت که همگی از مواردی است که در اساسنامه عنوان شده است صلاحیت برگزاری و رسیدگی دارد.

صورتجلسه هیئت مدیره: هیئت مدیره نیز می تواند برای تعیین سمت و انتخاب دارنده حق امضاء صورتجلسه تغییرات تنظیم کند.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت در قم

  • دو رونوشت از صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی تشکیل شده
  • آگهی ثبت شرکت یا روزنامه رسمی مربوط به آن
  • در صورت داشتن تغییرات آگهی تغییرات یا صورتجلسه مربوط به تغییرات
  • لیست سهامداران در شرکت های سهامی
  • برگه پذیرش نهایی
  • مدارک شناسایی اعضاء جدید
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل
  • روزنامه دعوت در شرکت هایی که برگزاری جلسه از طریق آگهی دعوت انجام می شود.

ثبت انواع تغییرات شرکت در قم

مراحل تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قم

قدم اول برای ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری این است که صورتجلسه تغییرات را بر اساس مواردی که پیش از این عنوان کردیمم تنظیم کنید. بعد از تنظیم صورتجلسه و امضاء آن باید صورتجلسه را در سامانه جامع ثبت شرکت ها ثبت کنید.

سامانه جامع ثبت شرکت ها برای سهولت در کار اشخاص حقوقی تمام خدمات مربوط به این اشخاص را به صورت غیر حضوری انجام می دهد. کارشناسان ثبت شرکت ها به هیچ گونه مراجعه حضوری پاسخ نمی دهند.

از این رو درخواست را از طریق سامانه ثبت می کنید و مدارک را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری  قم پست می کنید. در نهایت بعد از حدود 14 روز آگهی ثبت تغییرات به شما ابلاغ خواهد شد.

نکات کلیدی برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص مجمع با حضور اکثریت عددی و سهامی می تواند در خصوص تغییرات تصمیم گیری نماید. حضور منشی جلسه در جلسه الزامی است. اگر اعتبار هیئت مدیره و بازرسان تمام نشده باشد شرکت می تواند تغییراتی را اعمال کند در غیر این صورت ابتدا باید تغییرات تمدید هیئت مدیره یا بازرسان را داشته باشد.

نکات کلیدی برای ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

در صورتی که شرکت با مسئولیت محدود باشد طی شرایطی می تواند اقدام به ثبت تغییرات شرکت نماید. ابتدا باید در مجمع عمومی عادی یا فوق العاده جلسه ای تشکیل دهد. اصولاً در شرکت های با مسئولیت محدود با توجه به تعداد اعضاء و میزان سهم الشرکه حد نصاب مجمع تعیین می شود. هر شریک نیز به اندازه سهم خود در شرکت حق رای دارد و برای ثبت تغییرات می تواند اقدام نماید.

نکات کلیدی برای ثبت تغییرات موسسات غیر تجاری

موسسات غیر تجاری نیز نوعی از شخصیت های حقوقی مورد نظر در قانون تجارت هستند با این تفاوت که فعالیت آنها در امور غیر تجاری می تواند باشد. بنابراین همانند شرکت ها در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری قم ثبت می شوند و تغییراتی که می خواهند در اساسنامه اجرا کنند یا انتخاب اعضاء هیئت مدیره را می توانند در شرکت داشته باشند.

مجمع در خصوص تغییرات تصمیم گیری می کند و تایید ارگان صادر کننده مجوز دریافت می شود و در نهایت نیز ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری با صدور آگهی ثبت تغییرات همراه خواهد بود.

تعرفه و هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قم

هزینه های ثبت تغییرات بنا بر هر صورتجلسه ای که ثبت لازم است تدوین و ثبت شود شامل حق ثبت، هزینه پست و هزینه روزنامه رسمی می باشد. بر اساس نوع تغییرات و تعداد صورتجلسات هزینه را در دو مرحله می توانید پرداخت کنید.

زمان تقریبی برای ثبت تغییرات شرکت از زمان پست مدارک 14 روز خواهد بود. که پیشنویس آگهی به شماره پیگیری پرونده ارسال شود.

در نهایت: امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقله به درد شما خورده باشد چنانچه سوال یا اشکالی در خصوص ثبت تغییرات شرکت دارید می توانید هم اکنون از کارشناسان ما مشاوره رایگان یگیرید. همچنین می توانید برای ثبت تغییرات شرکت تنظیم و ثبت صورتجلسه خود را به ما بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها