جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای کامل ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

قانون ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

اشخاص حقوقی علاوه بر شرکت ها شامل موسسات غیر تجاری نیز می شوند. ثبت موسسه غیر تجاری در تهران با توجه به مراحل و شرایطی انجام می شود. تفاوت موسسه غیر تجاری با ثبت شرکت در ماهیت تجاری و غیر تجاری بودن است. به طور کلی موسسات تنها مجاز به فعالیت در زمینه هایی هستند که در اساسنامه آنها عنوان شده است. اساسنامه موسسات غیر تجاری بر اساس موضوع فعالیت آنها دارای تیپ های مختلفی است.

هر موسسه با توجه به اساسنامه خود مشروعیت ثبت در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در تهران را دارد. ناگفته نماند ثبت موسسه در تهران تنها در آدرس تجاری یا اداری تهران امکان پذیر است.

قانون ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

قانون ثبت موسسات غیر تجاری شامل موارد زیر است که در زمان ثبت باید بدان توجه داشته باشید.

  • حتماً باید حداقل اعضاء باید دو نفر باشند.
  • حداقل سرمایه باید یک میلیون ریال باشد.
  • موضوع فعالیت موسسه باید در امور غیر تجاری باشد.
  • هیئت مدیره باید از شرایط قانونی برخوردار باشند.
  • اساسنامه شرکت اگر بر اساس موضوع باید طبق تیپ اساسنامه خاص ارائه شود.
  • در صورت مجوزی بودن موضوع باید مجوز دریافت کنید.

انواع موسسه غیر تجاری در تهران

به طور کلی شما می توانید اقدام به ثبت دو نوع موسسه نمایید. یا موسسه غیر تجاری انتفاعی ثبت کنید و یا موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی به ثبت برسانید که هر یک از این موسسات دارای شرایط و ویژگی هایی هستند.

ثبت موسسه غیر تجاری انتفاعی: اکثر موسساتی که به ثبت می رسند تحت عنوان انتفاعی به ثبت می رسند. بیشتر افرادی که می خواهند موسسه غیر تجاری ثبت کنند به دنبال کسب سود هستند. ثبت این موسسه با حداقل دو شریک و یک میلیون ریال سرمایه امکان پذیر است.

شرایط ثبت موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی: موسسات غیر تجاری اگر به منظور امور خیریه ثبت شود تحت عنوان موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی خواهد بود. موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی با حضور دو شریک و یک میلیون سرمایه قابل ثبت می باشد.

موضوع فعالیت موسسه غیر تجاری در تهران

موضوع فعالیت موسسات غیر تجاری می تواند موارد متعددی باشد اما مهم است که جنیه تجاری نداشته باشد. مثلاً شما نمی توانید موضوع بازرگانی را در دسته بندی موضوع فعالیت موسسه غیر تجاری قرار دهید.

بنابراین برای ثبت موسسه غیر تجاری همان طور که از نام این نوع موسسات بر می آید موضوع نیز باید غیر تجاری باشد. مواردی از قبیل: آموزشی، فرهنگی، حقوقی و موارد این چنینی فقط در قالب موسسه می توانند ماهیت شخصیت حقوقی پیدا کنند.

قانون ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

مدارک ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

مدارکی که در ادامه عنوان می کنیم طی دو نسخه باید به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان تهران تسلیم شود.

  • اساسنامه
  • اظهارنامه
  • کپی شناسنامه و کارت ملی هر یک از شرکاء
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورتجلسه هیئت مدیره
  • در صورت نیاز مجوز از سازمان های زیر مجموع
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل

مراحل ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

ابتدا باید به سایت ثبت شرکت ها وارد شوید و ثبت موسسه را انتخاب نمایید. بر اساس شرایط ثبت موسسه گام های اینترنتی تعریف شده است که در هر گام اطلاعاتی طی جدولی از شما خواسته شده که باید تکمیل کنید. توجه داشته باشید تمامی گزینه های ستاره دار را تکمیل نمایید.

بعد از وارد کردن مواردی از قبیل، اسامی انتخابی، موضوع فعالیت، اطلاعات هویتی و سمت و سهم الشرکه شرکاء و غیره باید ثبت نهایی را انجام دهید با مشخص شدن اسم موسسه مدارک در دو نسخه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران پست خواهد شد.

کارشناس اداره ثبت بعد از بررسی کامل اسناد و مدارک به علاوه درخواست ثبت شده ابتدا پیش نویس آگهی ثبت موسسه غیر تجای در تهران و در نهایت سند اصلی آگهی را صادر و به نماینده موسسه تحویل خواهد داد.

هزینه ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

هزینه ها در ثبت موسسه غیر تجاری متفاوت است به طور کلی هزینه هایی اعم از حق ثبت، روزنامه رسمی، هزینه پست و هزینه تمبر از جمله پرداختیی ها برای ثبت موسسه است. هر یک از اعضاء به میزان سهم الشرکه ای که در موسسه متقبل شده اند در سود و زیان آن سهیم هستند. برای اطلاع از قیمت دقیق می توانید هم اکنون با کارشناسان و متخصصان ما در مجتمع ثبتی نوول تماس حاصل نمایید.

زمان ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

مهمترین مبحث برای ثبت موسسه این است که طی چه زمانی می توانیم موسسه غیر تجاری را در تهران ثبت کنیم. نکته کلیدی و اصلی این است که ثبت موسسه غیر تجاری با موضوعات متعدد زمان های مختلفی خواهد داشت.

مثلاً موسسه ای که موضوع فعالیت آن نیاز به اخذ مجوز دارد باید زمانی را صرف دریافت مجوز کند. اما به طور کلی رسیدگی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در بیشتر پرونده های ثبتی طی 14 روز انجام خواهد شد. بنابراین از زمانی که مدارک ثبت موسسه تکمیل و به اداره ارسال می شود طی 14 روز آگهی ثبت شرکت را دریافت خواهید کرد.

 از اینکه با مجتمع حقوقی ثبت نوول همراه بودید کمال تشکر را داریم. کارشناسان ما با توجه به نیاز شما در کمترین زمان بهترین خدمات ثبتی را ارائه خواهند کرد. ثبت موسسه در تهران نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد از این رو ما در گروه ثبتی نوول برای جلوگیری از هر نوع اختلاف حقوقی و قضایی پیش از ثبت مشاوره کامل ارائه می دهیم.

5/5 - (2 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها