جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای کامل ثبت تغییرات شرکت در همدان

راهنمای کامل ثبت تغییرات شرکت در همدان

ثبت تغییرات شرکت در همدان بر اساس یک سری سلسه مراتبی در ادارره ثبت شرکت ها انجام می شود. بنابراین شرکت های تجاری که در همدان ثبت می شوند و بعد از مدتی نیازمند ثبت تغییرات شرکت در همدان هستند باید ثبت تغییرات شرکت را داشته باشند. از این رو  لازم است مجمع عمومی برگزار شود و در این خصوص تصمیم گیری نمایید. در ادامه به بررسی کامل ثبت تغییرات در همدان می پردازیم همراه ما باشید.

ثبت تغییرات شرکت در همدان

قانون تجارت برای ثبت تغییرات دو نوع مجمع معرفی کرده است که هر یک از مجامع عمومی در خصوص برخی موضوعات صلاحیت رسیدگی دارند. علاوه بر دو مجمع عمومی که قانون برای ثبت تغییرات در نظر گرفته شده است در برخی موارد هیئت مدیره نیز می توانند با تشکیل جلسه هیئت مدیره اقدام به ثبت تغییرات نمایند. در هر حال ثبت تغییرات برای موارد گوناگونی کاربرد دارد.

مجمع عمومی فوق العاده یکی از مجامعی است که به دعوت هیئت مدیره یا یکی از اعضاء ذی نفع تشکیل می شود. این مجمع در خصوص تغییر موارد ثبت شده در اساسنامه می تواند تصمیم گیری نماید.

اگر بخواهید تغییراتی از قبیل انتخاب هیئت مدیره داشته باشید یا ترازنامه سالانه را تصویب کنید آنگاه باید از مجمع عمومی عادی دعوت نمایید. توجه داشته باشید هر یک از این مجامع در خصوص برخی موارد می توانند تصمیم گیری نمایند و نمی توان صلاحیت مجامع را تغییر داد. جلسه هیئت مدیره نیز در برخی موارد تشکیل می شود و در خصوص برخی موضوعات می توانید از این مجمع دعوت به عمل آورید.

ثبت تغییرات شرکت در همدان

انواع موضوعات در ثبت تغییرات شرکت در همدان

  • انتخاب اعضاء هیئت مدیره
  • تعیین سمت
  • تعیین دارنده حق امضاء
  • تغییر موضوع یال الحاق در موضوع شرکت
  • افزایش یا کاهش سرمایه
  • نقل و انتقال سهام
  • ورود و خروج شریک
  • ثبت شعبه
  • انتخاب اسم جدید برای شرکت
  • انحلال

مدارک ثبت تغییرات شرکت در همدان

هر گاه بخواهید تغییراتی به ثبت برسانید باید یک سری مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست نمایید این مدارک عبارت است از:

  • دو نسخه از صورتجلسه تنظیم شده برای تغییرات
  • برگه پذیرش سامانه ای
  • گواهی ثبت یا روزنامه رسمی ثبت شرکت
  • گواهی تغییرات یا روزنامه رسمی تغییرات
  • لیست سهامداران
  • وکالت نامه
  • مدارک شناسایی اعضاء جدیدی که وارد شرکت می شوند.
  • در صورت دعوت از طریق آگهی، ارائه برگه آگهی

مراحل ثبت تغییرات شرکت در همدان

  1. ورود به سایت ثبت شرکت ها و ثبت درخواست تغییرات در سامانه ثبت شرکت ها
  2. ثبت نهایی درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
  3. پست مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
  4. رسیدگی کارشناسان اداره و صدور آگهی ثبت تغییرات
  5. پیگیری پرونده از سایت اداره ثبت و دریافت پیشنویس آگهی

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در همدان

برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص لازم است مجمع عمومی عادی یا فوق العاده یا جلسه هیئت مدیره به ترتیبی که قانون برای ثبت این نوع شرکت ها در نظر گرفته شده است برگزار شود. زمانی می توانید ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص را داشته باشید که دو سوم اعضاء در جلسه هیئت مدیره حاضر باشند و اقدام به تایید به تصویب تغییرات نمایند. شرکت سهامی خاص برای ثبت تغییرات خود باید توافق دو سوم اعضاء سهامدار که مجموع سرمایه آنها بیش از 51 درصد سهام باشد را لازم دارد.

شرکت سهامی خاص هر  ساله برای انتخاب بازرس و هر دو سال برای انتخاب هیئت مدیره یا تمدید آن به تشکیل مجمع عمومی عادی نیازمند است. برخی از تغییرات مربوط در اساسنامه شرکت نیز باید در مجمع عمومی فوق العاده تصویب شود. در تمامی موارد مربوط به ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص باید صورتجلسه تنظیم شده در دو نسخه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست شود.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در همدان

پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز زمانی می توان ثبت تغییرات داشته باشید که دو سوم اعضاء که دارای 75 درصد از سهم الشرکه در مجمع حضور داشته باشند. اگر اعضاء دو نفر باشند چنین امکانی وجود ندارد. ااین قاعده کلی در خصوص حد نصاب مربوط به شرکت با مسئولیت محدود می باشد. تغییرات شرکت با مسئولیت محدود اگر در خصوص موارد عنوان شده در اساسنامه باشد باید در مجمع عمومی فوق العاده بررسی شود. تغییرات مربوط به انتخاب اعضاء هیئت مدیره در مجمع عمومی عادی و  تغییرات مربوط به انتخاب سمت باید در جلسه هیئت مدیره تایید شود.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در همدان

صورتجلسه تغییرات موسسه غیر تجاری نیز به عنوان شخصیت حقوقی بر اساس قوانین کلی قانون تجارت انجام می شود. فقط باید به مواردی که در قانون عنوان می شود توجه داشته باشید ثبت تغییرات برای موسسه غیر تجاری نباید با اساس و اصول موسسه غیر تجاری در تضاد باشد.

زمان و هزینه ثبت تغییرات شرکت در همدان

زمان یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که متقاضیان ثبت تغییرات از ما می پرسند. لازم است بدایند ثبت تغییرات توسط یک سازمان دولتی انجام می شود و رسیدگی در این سازمان بسته به حجم پرونده ها دارد. اما به طور کلی اگر تمام مراحل را درست پیش برده باشید و مدارک کامل را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری همدان پست کرده باشید حدوداً طی 14 روز تغییرات شمکا به ثبت خواهد رسید.

هزینه های ثبتی نیز بر اساس موضوع تغییرات متفاوت است. برای هر صورتجلسه باید حق ثبت، هزینه روزنامه و غیره پرداخت کنید. هزینه نهایی بر اساس تعرفه بروز سازمان ثبت اعلام می شود.

 مجموعه ثبتی نوول از همراهی شما عزیزان سپاسگذار است. شما می توانید با بهترین کارشناسان و وکلاء ثبتی هم اکنون تماس بگیرید. برترین بودن ادعای ما نیست سبک ما در ثبت نوول است.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها