جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای کامل ثبت اختراع در تهران

شرایط ثبت اختراع در تهران

اختراع پدیده جدیدی است که توسط یک یا چند فرد ایجاد می شود. به هر نوع تغییرات فنی که قبلاً وجود نداشته باشد می توانید اقدام به ثبت اختراع در تهران نمایید. در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه می توانید اختراعی را به ثبت برسانید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شرایط ثبت اختراع در تهران

برای ثبت اختراع لازم است شرایطی در نظر گرفته شود در غیر این صورت امکان ثبت اختراع وجود نخواهد داشت. مثلاً اختراع باید برای زندگی بشر فایده ای داشته باشد. از این رو اگر اختراعی انجام شود که قابلیت یک دستگاه دیگر را با همان شیوه انجام دهد و هزینه بیشتری نیز داشته باشد نمی تواند مورد حمایت قرار گیرد. علاوه بر این چیزی از قبل ساخته شده را نمی توان اختراع طلقی کرد.

شرایط ثبت اختراع در تهران

مخترع باید بتواند نمونه ای از دستگاه را بسازد بنابراین ایده یا روش ها اختراع محسوب نمی شود. اختراع باید بر اساس قوانین ثبت قابل ثبت باشد بنابراین باید شرایط قانونی نیز در نظر گرفته شود.

ثبت اختراع بین المللی

زمانی که شما اختراع خود را در ایران ثبت کنید می توانید ثبت بین المللی اختراع را نیز داشته باشید. سازمان جهانی مالکیت فکری برای حمایت از مخترعین معاهده جهانی را تدوین و به امضاء اکثر کشور های جهان رسانده که می توانید بر اساس قواعد بین المکللی اختراع خود را در سایر کشور های جهان ثبت کنید و اجازه استفاده و کپی برداری از آن را به سایرین ندهید.

مدارک لازم برای ثبت اختراع در تهران

  • ارائه مدارک شناسایی مخترع
  • در صورتی که مالک اختراع کس دیگری است باید مدارک وی نیز ارائه شود.
  • توصیف نامه اختراع
  • ادعانامه اختراع
  • نمونه تصاویر اختراع به همراه نقشه های اختراع
  • مدارک حق اولویت اختراع

سامانه ثبت اختراع در تهران

اداره مالکست صنعتی یک سازمان رسمی زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور است که وظیفه رسیدگی و ثبت اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری را بر عهده دارد. این سازمان تنها سازمان انجام امور ثبتی موارد عنوان شده است که برای سهولت درخواست ها و رسیدگی منظم به پرونده های ثبتی کلیه مراحل را اینترنتی کرده است. بنابراین می توانید به سایت اداره مالکیت صنعتی وارد شوید و هر درخواستی که می خواهید را داشته باشید.

"مراحل

مراحل ثبت اختراع در تهران

اگر با مراحل ثبت اختراع در تهران آشنا باشید می توانید به راحتی درخواست اظهارنامه ثبت اختراع را تنظیم و ثبت نمایید. بنابراین لازم است ابتدا در سامانه مالکیت صنعتی وارد شوید اگر قبلاً از خدمات این سازمان استفاده کرده باشید حساب کاربری دارید و در صورتی که اولین بار است می خواهید خدمات دریافت کنید باید حساب کاربری ایجاد کنید.

سپس می توانید اظهارنامه ثبت اختراع را دریافت کنید. تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع شامل اطلاعات مخترع، مدارک و اسناد اختراع، ادعا نامه و توصیف نامه اختراع می شود. بعد از انجام پروسه تکمیل اظهارنامه هزینه آن پرداخت و وارد نوبت کارشناسی می شود.

کارشناسان اداره مالکمیت صنعتی ابتدا به بررسی ظواهر امر می پردازند و در صورت تایید اظهارنامه قوانین ثبت اختراع می پردازند و در صورت داشتن شرایط قانونی برای بررسی تخصصی به کارشناسان متخصص ارسال می شود. بعد از تایید کارشناس تخصصی رئیس اداره ثبت مالکیت صنعتی اختراع را تایید و اجازه ثبت آن را می دهد.

با دریافت ابلاغ ثبت اختراع باید به روزنامه رسمی مراجعه نمایید و آگهی ثبت اختراع را در روزنامه رسمی انتشار دهید. بعد از انتشار اختراع طی دو هفته گواهی نامه ثبت اختراع صادر می شود.

هزینه ثبت اختراع در تهران

اگر می خواهید درخواست ثبت اختراع را در سامانه ثبت مالکیت صنعتی انجام دهید باید برخی از هزینه های ثبتی را متقبل شوید. برای ثبت اظهارنامه هزینه ثبت اظهارنامه را پرداخت می کنید. بعد از تایید ابلاغ هزینه حق ثبت اختراع نیز پرداخت می شود و در نهایت هزینه روزنامه رسمی کشور از جمله هزینه های ثبتی است.

زمان ثبت اختراع در تهران

بررسی اظهارنامه همه درخواست های ثبت اختراع در تهران 35 الی 45 روز طول می کشد. بعد از نتیجه درخواست در زمان مذکور اگر تایید ثبت اختراع در تهران ابلاغ شده باشد ظرف حداکثر دو ماه گواهی نامه ثبت اختراع صادر می شود.

از اینکه با مجموعه ثبت نوول همراه بودید کمال تشکر را داریم شما می توانید هم اکنون جدید ترین اطلاعات ثبت اختراع در تهران را با کارشناسان نوول دریافت کنید. مشاوره ررایگان ثبت اختراع را هم اکنون دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها