جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت موسسه غیر تجاری در کرج

ثبت موسسه غیر تجاری در کرج

برای ثبت موسسه غیرتجاری در کرج می توانید با کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی نوول ثبت در تماس بوده و از تجارب آن ها در این زمینه بهره ببرید. در ادامه به نکات مهم ثبت موسسه می پردازیم.

اصول ثبت موسسه غیر تجاری در کرج چیست ؟

برای انجام برخی فعالیت ها و راه اندازی یک کسب و کار با شخصیت حقوقی در قالب ثبت شرکت در کرج امکان پذیر نیست. زیرا شرکت ها عنوان تجاری دارند و باید موضوعاتی که در این زمینه فعالیت دارند نیز با عنوان تجاری فعالیت کنند. اما می توانند به عنوان موسسه غیر تجاری ثبت شوند و در قالب شخصیت حقوقی ایجاد شوند.

جهت ثبت شرکت مهمترین نکته موضوع شرکت است باید موضوعی را در شرکت آورد که جنبه تجاری و بازرگانی داشته باشد و برخی موضوعات خدماتی که به شرح قانون تجاری محسوب نمی شوند را تنها در قالب تاسیس موسسه در کرج می توان ثبت کرد.

چگونگی ثبت موسسه در کرج

ثبت موسسه در کرج در اداره ثبت شرکت های کرج ثبت می شود. ثبت موسسه همانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود است با این تفاوت که در موسسه شرکتنامه و تقاضانامه تنظیم نمی شود و شرکت محدود قالب شرکت تجاری دارد و موسسه قالب غیر تجاری، برای ثبت موسسه غیر تجاری حداقل وجود دو نفر الزامی است. اگر دارای موضوعاتی باشد که نیاز به مجوز باشد باید مجوز نیز قبل از ثبت موسسه غیر تجاری ارائه شود.

انواع موسسه غیر تجاری برای ثبت موسسه در کرج

این نوع موسسات کلاً به دو دسته تقسیم می شوند. این موسسات را در ادامه تشریح می کنیم تا راهنمای شما برای تصمیم به ثبت باشیم.

موسسات غیر تجاری غیر انتفاعی: موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی موسسه ای است که سود حاصل از درآمد موسسه بین اعضاء تقسیم نمی شود بلکه صرف امور خیریه می شود.

موسسه غیر تجاری انتفاعی: در موسسه غیر تجاری انتفاعی باید سود و درآمد حاصل از موسسه بر اساس میزان سهم الشرکه اعضاء بین آنها تقسیم شود.

"شرایط

شرایط ثبت موسسه غیر تجاری در کرج

موضوع: برای ثبت موسسه غیر تجاری اولین شرط انجام موضوعی در زمینه خدماتی است و نمی توان موضوعات تجاری را در قالب موسسه به ثبت رساند. برخی موضوعاتی که فقط در قالب موسسه باید ثبت شوند. عبارت است از؛

  • ثبت موسسه خیریه، ثبت موسسه فرهنگی، ثبت موسسه آموزشی، ثبت موسسه داوری بدون پروانه وکالت، ثبت موسسه فرهنگی هنری چند منظوره، ثبت موسسه فرهنگی مذهبی و غیره برخی از موسسات غیر تجاری مورد تقاضا برای ثبت است.

اعضاء: اعضاء موسسه تجاری حداقل باید دو نفر باشند. افراد دارای سوء سابقه کیفری و نیز استخدام رسمی دولت نمی توانند در موسسه غیر تجاری سمت داشته باشند.

سرمایه: حداقل سرمایه در شرکت باید 1000000ريال باشد. سرمایه تحت عنوان سهم الشرکه باید بین اعضاء تقسیم شود.

اسناد: اسناد موسسه غیر تجاری باید بر اساس قواعد قانون تجارت و در صورت دریافت مجوز باید بر اساس قوانین اداره صادر کننده مجوز ارائه شود.

مجوز: مجوز تنها برای موسسات غیر تجاری است. شرایط تاسیس موسسات غیر تجاری در خیلی از موضوعات اخذ مجوز از ارگان ذی ربط می باشد.

مدارک لازم برای ثبت موسسه در کرج

مدارکی که برای تاسیس موسسه غیر تجاری باید ارائه دهید عبارت است از؛ اساسنامه، اظهار نامه، صورت جلسات مربوط به مجمع عمومی و هیئت مدیره، مجوز از اداره مربوطه در صورت لزوم، مدارک شناسایی اعضاء موسسه این مدارک برای ثبت موسسه غیر تجاری الزامی است که براید بر اساس قوانین مربوطه تنظیم شود.

مراحل ثبت موسسه غیر تجاری در کرج

مراحل تاسیس موسسه همانند ثبت شرکت می باشد. بنابراین تمام مراحلی که برای ثبت شرکت انجام می شود برای موسسه غیر تجاری نیز باید انجام شود.

از این رو برای ثبت موسسه به ترتیب باید مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید در انتها کسب و کاری قانونی را پی ریزی کنید. در این راستا با ما همراه باشید.

  1. اولین مرحله ثبت موسه غیر تجاری در کرج ثبت الکترونیک در سامانه ثبت شرکت ها می باشد. که بعد از ورود به این سامانه و وارد کردن اطلاعات لازم موسسه، موسسه مورد نظر به ثبت می رسد.
  2. مرحله بعد در خصوص ثبت موسسه غیر تجاری در کرج تعیین اسم موسسه است که اگر اسم موسسه در مرحله اول رد شود. مجدد باید تقاضای ثبت موسسه را بدهید.
  3. مرحله بعدی که برای تاسیس موسسه طی می شود پست کلیه مدارک و مستندات به اداره ثبت شرکت ها می باشد.
  4. بعد از بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت ها پیش نویس مربوط به آگهی تأسیس در سامانه ای که اطلاعات شرکت را ثبت کردید قرار می گیرد.
  5. در نهایت باید برای دریافت اوراق به اداره ثبت شرکت ها مراجعه حضوری داشته باشید.
  6. مرحه آخر نیز پزداخت هزینه آگهی روزنامه های شرکت می باشد.

هر روزه تعداد تقاضای ثبت شرکت  و موسسه تجاری در کرج افزایش میابد و همین مطلب سبب شده تا شرکت های ثبتی زیادی در کرج برای ارائه خدمات ثبت موسسه در کرج ایجاد شوند.

اما برای ثبت موسسه در کرج شما باید به سراغ بهترین موسسه ثبتی بروید که علاوه بر دانش حقوقی، سابقه و نیروی انسانی متخصص در زمینه ثبت موسسه غیر تجاری دارد. مجتمع ثبتی و حقوقی نوول ، در کرج با بیش از چند دهه تجربه در کوتاه ترین زمان خدمات ثبت شرکت و موسسه غیر تجاری را ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازنین شاه کمان
2 سال پیش

سلام من یک آموزشگاه زبان خارجی دخترانه می خواهم ثبت کنم لطفا بهم بگین مجوزهارو از کجا بگیرم ومدت زمان ثبت آن چه میزان است؟

مدیر محتوا
2 سال پیش

درود بر شما دوست عزیز، برای ثبت یک آموزشگاه باید مجوز از آموزش و پرورش ناحیه ای که محل ثبت شرکت آنجاست، اخذ گردد و مدت زمان ثبت آن از زمانی که مدارک شما کامل باشد دو الی سه هفته زمان خواهد برد.