جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت تغییرات شرکت در کرج

ثبت تغییرات شرکت در کرج

پس از ثبت شرکت نکته مهمی که باید به آن توجه شود ثبت تغییرات شرکت در کرج بوده که به دلایل مختلف امکان ایجاد شدن است پس پرداختن به آن بسیار مهم بوده که باید به ان پس از ثبت توجه شود. بدین منظور ما متن زیر را برای متقاضیان امور حقوقی ارائه کرده ایم تا راهنمای مناسب آن ها در این مسیر باشد. همراه ما باشید تا اسوده تغییرات را انجام دهید. ثبت تغییرات شرکت دارای اصول و قواعد خاصی است.

نحوه ثبت تغییرات شرکت در کرج

اگر می خواهید ثبت تغییرات شرکت در کرج داشته باشید. لازم است اطلاعات لازم از قواعد ثبت تغییرات شرکت در کرج را داشته باشید. بر اساس قوانین ثبت، شرکت های تجاری ملزم به ثبت هر تغییراتی که در اساسنامه یا اسناد شرکت ایجاد می شود در اداره ثبت شرکت ها می باشند. صفر تا صد روند ثبت تغییرات شرکت در کرج را در این مقاله عنوان کرده ایم.

تغییرات شرکت ها بر اساس تصمیم مجامع عمومی انجام می شود. اما مجامع عمومی نیز باید در جلسه تشکیل شده صورت جلسه ای مبنی بر ثبت تغییرات شرکت داشته باشند.

کرج یکی از مهمترین قطب های صنعتی ایران است که به دلیل داشتن شرکت های کوچک و بزرگ یکی از مراکز اصلی ثبتی را نیز در ایران دارد. بنابراین شرکت هایی که در حوضه ثبتی کرج تأسیس شده اند باید درخواست ثبت تغییرات خود را نیز در اداره ثبت شرکت های کرج انجام دهند.

نحوه ثبت تغییرات شرکت در کرج

دلیل ثبت تغییرات شرکت ها در کرج

اگر تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت ها ثبت نشود چه تبعاتی دارد؟ برای پاسخ تیتر باید اول برای شما این موضوع را شرح دهیم. مهر اداره ثبت شرکت ها بر روی هر سندی که بخورد آن سند را از سند عادی تبدیل به سند رسمی می کند. تفاوت سند عادی با سند رسمی نیز در این است که ادعا هایی نظیر جعل برای اسناد عادی قابل قبول است. بنابراین در خصوص اسناد رسمی چنین ادعا هایی قابلیت اثبات ندارند.

از این رو تغییرات شرکت هم اگر ثبت نشود معتبر است اما تنها برای اعضاء شرکت و در خصوص اشخاص ثالث قابل استناد نخواهد بود. از این رو باید برای تغییرات اعمال شده در شرکت توسط اعضاء آگهی تغییرات نیز به موجب ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت صادر شود.

مراحل ثبت تغییرات شرکت در کرج چگونه انجام می شود ؟

برای ثبت تغییرات شرکت در کرج باید مجمع عمومی تشکیل شود و تغییراتی را در شرکت اعمال کند. برای تصمیماتی که در مجمع انجام می شود باید صورت جلسه ای تنظیم شود.

این صورت جلسه بعد از امضاء اعضاء و مهر شرکت باید به اداره ثبت شرکت ها تسلیم شود و بعد از بررسی کارشناسان و نبود مغایرت قانونی مفاد صورت جلسه با قانون، آگهی تغییراتی مبنی بر این امر صادر می شود. که اعضاء شرکت باید این آگهی را از اداره ثبت شرکت ها دریافت کنند.

هزینه و زمان ثبت شرکت در کرج

هزینه های ثبت تغییرات بسته به نوع تغییرات و تعداد صورتجلسات ثبتیی دارد. بر اساس نوع تغییرات هزینه های حق ثبت مشخص خواهد شد و هر صورتجلسه دارای روزنامه رسمی می باشد که الزاماً بعد از صدور آگهی باید منتشر یابد. از این رو متخصصان ما در گروه ثبتی نوول هزینه های تمام شده را به شما اعلام خواهند کرد.

هزینه و زمان ثبت شرکت در کرج
هزینه و زمان ثبت شرکت در کرج

زمان ثبت تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت هایی کرج بسته به نوع پرونده و تکمیل بودن مدارک دارد. در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن شرایط ثبت تغییرات طی 14 روز کاری آگهی ثبت تغییرات صادر خواهد شد.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در کرج

شرکت های با مسئولیت محدودی که در کرج به ثبت رسیده اند باید بر اساس قواعد و مقرراتی اقدام به ثبت شرکت نمایند. قوانین ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود همانند سایر شرکت ها با برگذاری مجامع عمومی انجام می شود هر یک از مجامع عمومی عادی یا فوق العاده بر حسب صلاحیت خود با حضور دو سوم اعضاء و بیش از 75 درصد از دارندگان سهم الشرکه می توانند در خصوص تغییرات تصمیم گیری نمایند.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در کرج

شرکت سهامی خاص نوعی از شرکت تجاری است که دارندگان سهام آن را ایجاد می کنند. حداقل اعضاء شرکت سهامی خاص برای اعمال تغییرات حضور اکثریت دو سوم سهامداران است که حداقل 51 درصد از سهام شرکت را داشته باشند در این صورت می توانند اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص نمایند.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در کرج

موسسات غیر تجاری نیز همانند شرکت ها تغییرات خود را بر اساس موضوع تغییراتدر مجمع عمومی عادی یا فوق العاده انجام می دهد. در برخی از موسسات داشتن مجوز برای اداره ثبت الزامی است که در این صورت هر تغییراتی نیز در موسسه انجام می شود باید به تایید اداره ثبت شرکت ها برسد تا شرکت مورد نظر بتواند  تغییرات مورد نظر را انجام دهد.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات در شرکت های تجاری

تغییرات شرکت ها بر اساس فعالیت شرکت برای بهتر شدن شرکت انجام می شود که در موارد زیر می توان این تغییرات را با برگزاری مجامع عمومی انجام داد.

  • تغییرات مربوط به هیئت مدیره
  • انتخاب یا تغییرات بازرسان (در شرکت های دارای بازرس )
  • تعیین موضوع یا الحاق به موضوع
  • تعویض نام شرکت
  • تغییرات مربوط به سهامداران
  • افزایش سرمایه
  • کاهش سرمایه
  • ورود و خروج شریک
  • نقل و انتقال سرمایه

نحوه ثبت تغییرات شرکت کرج در روزنامه رسمی به چه صورت است؟

بعد از اینکه تغییرات در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسد و آگهی نسبت به این تغییرات صادر می شود. این آگهی دارای شماره مکانیزه ای است. این شماره مکانیزه جهت انتشار آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار می باشد. آگهی مربوطه برای اطلاع عموم حتماً باید منتشر شود و الا نمی توانید تغیرات جدید شرکت را ثبت نمایید.

ثبت تغییرات شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت های کرج

تمام خدمات ثبتی از جمله ثبت تغییرات شرکت ها در کرج باید ابتدا در سامانه ثبت شرکت ها انجام شود. این سامانه که یک سامانه رسمی دولتی است در جهت پیش رفت دولت الکترونیک طراحی شده است. بنابراین نه تنها ثبت تغییرات شرکت در کرج بلکه ثبت تغییرات شرکت در کل ایران ابتدا باید در سامانه ثبت شرکت ها درخواست شود.

بعد از ورود در قسمت تغییرات اشخاص حقوقی با وارد کردن اطلاعات ثبتی مرحله به مرحله بر اساس صورت جلسه تنظیم شده و سایر اطلاعات لازم شرکت و اعضاء شرکت می توانید ثبت تغییرات شرکت در سامانه را انجام دهید. مراحل گام به گام ثبت تغییرات شرکت در سامانه ثبت شرکت ها را می توانید در مقاله ای که در لینک گذاشته شده است مشاهده نمایید.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت در کرج

مدارکی که برای ثبت تغییرات شرکت باید ارائه شود عبارت است از:

  • دو رونوشت از صورت جلسه تغییرات
  • دو رونوشت از برگه پذیرش نهایی
  • بسته به نوع تغییرات ارائه مدارک شناسایی اعضاء
  • ارائه آگهی آخرین تغییرات شرکت

هزینه های مربوط به ثبت تغییرات یکی از موارد مهم در ثبت تغییرات شرکت در کرج است. تعرفه ثبت تغییرات کرج نیز همانند سایر شهرستان ها می باشد و هزینه مازاد تری برای پرداخت وجود ندارد. شما می توانید مشاوره رایگان مجتمع ثبتی و حقوقی نوول را هم اکنون با اخذ شماره های زیر دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها