جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت برند در قم

ثبت برند در قم

مجتمع حقوقی و ثبتی نوول در این مقاله تلاش و کوشش نموده است تا درباره ثبت برند در قم، که یکی از پرمتقاضی ترین استانهای ایران برای ثبت برند است به ارائه مطالبی در این خصوص بپردازد همراه ما باشید.

شرایط و ضوابط ثبت برند در قم

قم پایتخت فرهنگ اسلامی ایران است و یکی از مهاجر پذیرترین استان های ایران نیز محسوب می شود فعالیتی بالا در زمینه های نشر آثار فرهنگی و مذهبی، تولید سوغاتی همچون سوهان، قنبید، نان کسمه و صنایع دستی منحصر به فرد این استان سبب شده تا تقاضا ثبت برند در قم بالا رود. چنانچه تمایل به ثبت برند در این استان دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرایط و ضوابط ثبت برند در قم
ثبت برند در قم سریع

 

برندهای غیرقابل ثبت در قم

  • اسامی عام به تنهایی قابل ثبت نیستند.
  • اسامی مشهور چه ثبت شده باشند چه به ثبت نرسیده باشند (همانند اسامی افراد مشهور)  قابل ثبت نیستند.
  • صفت ها به تنهایی به عنوان برند قابل ثبت نیستند و باید در ترکیب اسم عام قرار گیرند.
  • توجه داشته باشید اگر لوگو یی برای ثبت ارائه می دهید نباید از نماد های نظامی یا دولتی و یا پرچم کشورها برای ثبت آن اقدام کنید.
  • اسامی مذهبی را نمی توان به عنوان برند به ثبت رساند.
  • اسم مکان ها نیز به عنوان برند یا علامت تجاری قابل تأیید نیستند.
  • اسامی ارگان ها را نمی توان به عنوان برند ثبت نمود حتی به صورت مخفف.
  • هم چنین اسم محصول برای همان طبقه محصول قابل ثبت نخواهد بود.

مدارک ثبت برند در قم

گاهی متقاضی ثبت شخص حقیقی و در برخی موارد شخص حقوقی می باشد این اشخاص برای ثبت برند برخی مدارک احراز هویت هستند که بسته به نوع شخصیت متقاضی باید تهیه شوند و برخی مدارک کلی که باید بر حسب نوع فعالیتی که انجام می دهند ارائه دهند.

مدارک

اشخاص حقوقی

اشخاص حقیقی

جواز

اعم از جواز تأسیس یا پروانه بهره برداری به نام شرکت

اعم از جواز کسب یا تأسیس به نام متقاضی

مدارک هویتی

کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل

کپی شناسنامه و کارت ملی

کارت بازرگانی

به نام مدیر عامل شرکت

به نام شخص حقوقی

مدارک ثبتی

_____

آگهی ثبت و آگهی آخرین تغییرات

احراز هویت

گواهی امضاء مدیر عامل و شماره تلفن به نام مدیر عامل

گواهی امضاء متقاضی و شماره تلفن به نام متقاضی

نمونه علامت

ارائه برند یا لوگو

ارائه برند یا لوگو

وکالت نامه

در صورت داشتن وکیل

در صورت داشتن وکیل

نحوه ثبت برند اشتراکی در قم

برند اشتراکی برندی است که به نام دو یا چند نفر ثبت می شود و مدارک احراز هویت برای همه آنها باید انجام شود ولی مدارکی مثل جواز یا کارت بازرگانی می تواند به نام هر یک از آنها باشد، برای ثبت برند اشتراکی تمامی مراحل به مانند ثبت برند به نام یک متقاضی است تنها هزینه ثبت آنها اندکی متفاوت است که می توانید از موسسه ما در این خصوص راهنمایی بگیرید.

خدمات مورد نظر سامانه مالکیت معنوی

شما در سامانۀ مالکیت معنوی می توانید از خدمات مربوط به ثبت برند، ثبت علائم تجاری، ثبت طرح صنعتی و ثبت اختراع استفاده کنید. علاوه بر این موارد سامانۀ مالکیت صنعتی برای استعلام برند و اختراع و طرح صنعتی ثبت شده نیز فعال می باشد.

همچنین هر گونه نقل و انتقال مالکیت معنی این خدمات و نیز تمدید اعتبار یا ابطال گواهی نامه هالی ثبت شده سازمان بخش دیگری از خدمات مربوط به این سازمان است. در ثانی شما می توانید از طریق سازمان مالکیت صنعتی از خدمات مربوط به سیستم وایپو نیز بهره مند شوید.

ثبت اختراع در قم

جهت ثبت اختراع در قم باید مخترع ابتدا در سازمان مالکیت صنعتی حساب کاربری ایجاد کند. سپس با ارائه مدارک و مستنداتی می تواند برای ثبت اختراع در این سازمان اقدام نماید. برای این منظور لازم است اظهارنامه مورد نظر اختراع را انجام دهد.

ثبت طرح صنعتی در قم

طرح صنعتی از اشکال، رنگ، طرح یا هر نوع تغییری ایجاد می شود. شما می توانید برای ثبت طرح صنعتی خود در سازمان مالکیت صنعتی در سامانۀ آنلاین اقدام به ایجاد حساب کاربری کنید. سپس می توانید برای ثبت طرح صنعتی در قم اقدام نمایید.

البته بررسی و ثبت طرح صنعتی در اداره مالکیت صنعتی در استان تهران انجام می شود. این سازمان تنها سازمان ارائه دهندۀ خدمات مربوط به مالکیت صنعتی است.

مراحل ثبت برند در قم

مراحل ثبت برند در قم

ابتدا باید مراحل ثبت برند در سامانه ثبت علائم تجاری انجام شود در این سامانه اظهار نامه ثبت برند تکمیل می شود و مطابق اظهار نامه باید اطلاعات مربوط به شخص متقاضی، مدارک ثبت برند وی، خود برندی که درخواست ثبت آن را دارید به همراه ادله و اسناد ثبت در اظهار نامه با دریافت پذیرش نهایی طی 35 الی 45 روز مورد بررسی قرار می گیرند.

بعد از بررسی ممکن است اجازه ثبت برند صادر شود و یا ثبت برند با  ابلاغ رد درخواست رو به رو می شود که در این حالت برند قابل اعتراض و پیگیری می باشد اما ادامه روند ثبت ممکن نخواهد بود.روزنامه نوبت اول برند با تأیید برند ظرف سی روز باید پرداخت و منتشر گردد تا کسانی که با ثبت برند مخالفت یا اعتراضی دارند طی این مدت به اداره ثبت علامت تجاری اعتراض خود را مطرح نمایند.با گذشت مهلت سی روزه اعتراض برند ثبت آن نهایی می شود و می توانید هزینه ثبت را پرداخت نمایید تا شماره ثبت برند صادر شود .

در طی یک هفته از صدور شماره ثبت باید هزینه روز نامه رسمی نوبت دوم پرداخت شود تا اطلاعیه ثبت برند منتشر گردد.در نهایت باید به اداره ثبت علائم تجاری که در استان تهران مستقر است و تنها اداره ثبت علائم تجاری در ایران می باشد مراجعه کنید جهت تشکیل پرونده ثبت علامت تجاری و دریافت تصدیق برند که طی ده سال اعتبار دارد.

ثبت برند بین المللی در قم

برای ثبت برند بین المللی اول باید برند تان در ایران به ثبت برسد و سپس می توانید برای ثبت بین المللی آن اقدام کنید، ثبت بین المللی برند بر اساس پروتکل مادرید انجام می شود و مطابق این پروتکل برند ابتدا در ایران باید به ثبت برسد.

با ترجمه مدارک مربوطه می توانید نسبت به ثبت بین المللی آن نیز اقدام نمایید، این ثبت در سامانه وایپو که زیر نظر سازمان تجارت جهانی می باشد انجام می شود.

مدت زمان و هزینه ثبت برند در قم

برای اینکه درخواست های ثبت همیشه مشابه نیست، تعرفه های ثبت نیز متغییر است، بنابراین کارشناسان ابتدا درخواست شما را مورد بررسی قرار می دهند چون بیشتر هزینه هایی که برای ثبت برند می شود مثل هزینه روزنامه اول و دوم مثل هزینه حق ثبت برند بر اساس حق درج محاسبه می گردد که این نیز در هر زمان متفاوت است.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید متشکریم. شما برای ثبت برند در قم تنها کافی است با کارشناسان خبره مجتمع ثبتی نوول تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این موسسه بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محدثه سجادی
2 سال پیش

آیا می توان از اسم مکان های زیارتی در نام تجاری استفاده نمود؟

مدیر محتوا
2 سال پیش
پاسخ به  محدثه سجادی

برای ثبت نمودن نام تجاری اسم مکان ها نیز به عنوان برند یا علامت تجاری قابل تأیید نیستند.