جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای تخصصی ثبت برند در بوشهر

ثبت برند در بوشهر

ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا به مطالبی درباره ثبت برند در بوشهر بپردازیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. خاطر نشان می شویم که در صورت رویارویی با هر سوالی می توانید با شماره تلفن های مجتمع ثبتی نوول تماس بگیرید یا فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

مهمترین شرایط ثبت برند در بوشهر

با ثبت برند شما شانس ورود به دنیای برندینگ را خواهید داشت این فرصت استثنائی را از دست ندهید و این مقاله را مطالعه نمایید تا ببینید چگونه می توانید صاحب یک برند از طریق ثبت برند در بوشهر شوید، فرقی ندارد شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا یک کسب و کار موفق دارید بدون داشتن آن اعتبار شما هر لحظه ممکن است توسط سایرین گرفته شود.

برند در واقع امتیازی که از طریق ثبت ایجاد می شود ده سال اعتبار دارد و بعد از ده سال نیز تنها شما می توانید اقدام به ثبت مجدد آن نمایید. با ما در ادامه همراه باشید تا ببینید چگونه می توان یک برند را به ثبت رساند.

مهمترین شرایط ثبت برند در بوشهر
ثبت برند در بوشهر

اسم برند و استعلام آن در ثبت برند بوشهر

مطابق قواعد ثبت برند انتخاب اسم برند از اصلی ترین موارد آن محسوب می شود قواعد ثبت برند امور متعددی را شامل می شود بنابراین اگر برندتان را انتخاب نمودید هم اکنون با مشاوران ثبتی نوول تماس بگیرید تا با توجه به دانش تئوری و تجربی خود امور شما را بررسی نمایند.

اما استعلام نام برند چگونه انجام می شود. استعلام برند از طریق سامانه ثبت علائم تجاری می باشد در این سامانه پیش فرضی تعیین شده تا برند های ثبت شده در آن را بتوانید جستجو نمایید، اما توجه داشته باشید نه تنها باید عین اسم انتخابی را استعلام نمایید. بلکه باید اسامی مشابه آنها را نیز جستجو کنید. شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ثبتی و حقوقی نوول استعلام نمایید که برند خودتان قابل ثبت می باشد یا خیر؟

زمان واحد مالکیت صنعتی جهت ثبت برند در بوشهر

حداقل زمان برای ثبت برند 35 الی 45 روز خواهد بود. بنابراین شما موفق به ثبت برند کمتر از این زمان نخواهید بود. در طی این مدت زمان نیز نتیجه ثبت برند به شما اعلام خواهد شد. در صورت تایید نهایتاً طی دو ماه آگهی ثبت برند صادر خواهد شد.

مراحل ثبت برند در بوشهر

  1. ثبت اظهار نامه: ثبت اظهار نامه برند باید در سامانه ثبت علائم تجاری که زیر نظر مالکیت صنعتی می باشد انجام شود در این سامانه اطلاعات متقاضی و علامت تجاری مورد ثبت و اسناد و مدارک ثبتی در سامانه بار گذاری  می شود. به صورت سامانه ای به اداره ثبت علامت تجاری ارسال می گردد و سه کارشناس به تقاضای شما طی 35 الی 45 روز رسیدگی می کنند که ممکن است این بررسی منتهی به ثبت یا عدم ثبت برند شود.
  2. روزنامه نوبت اول: این روزنامه برای تأیید ثبت اولیه برند صادر می شود. ظرف سی روز افرادی که نسبت به ثبت این برند اعتراض دارند می توانند به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه نمایند.
  3. حق ثبت: حق ثبت برند بعد از سی روز از آگهی نوبت اول پرداخت می شود و پس از آن برای برند شما شماره ثبت صادر می شود.
  4. روزنامه نوبت دوم: بعد از صدور شماره ثبت روزنامه نوبت دوم پرداخت می شود که این روزنامه برای اطلاعیه ثبت برند به عموم می باشد تا اگر کسی تا کنون از این برند بدون ثبت استفاده نموده دیگر حق استفاده از آن را ندارد.
  5. تشکیل پرونده: بعد از چاپ روزنامه دوم مالک یا وکیل قانونی مالک برند برای تشکیل پرونده ثبت برند باید به اداره ثبت علائم تجاری در تهران مراجعه نماید و در نهایت می تواند تصدیق برند را دریافت کند.

مراحل ثبت برند در بوشهر

طبقات ثبت برند در بوشهر

برند دارای 45 طبقه است که هر طبقه محصول و خدمات تعریف شده ای را شامل می شود و متقاضی ثبت برند باید محصولات یا خدمات مورد تقاضای ثبت برند را انتخاب نماید، طبقات اول تا سی و سه شامل انواع محصولات تولیدی بشر و طبقات سی و چهار الی چهل و پنج انواع خدمات و محصولات را شامل می شود.

برای ثبت برند در بوشهر توجه داشته باشید که جواز مربوطه جهت ثبت برند باید با طبقه ثبت مرتبط باشد و نمی توان از جواز غیر مرتبط برای ثبت برند در طبقات دیگر استفاده کنید.

ثبت اضافه کالا و طبقه در ثبت برند بوشهر

در برخی اوقات ممکن است برند به ثبت رسیده باشد و به دلیل نداشتن مجوز مرتبط یا پیش بینی نکردن تولید محصول مربوطه ثبت برند در برخی طبقات در زمان ثبت پیش بینی نشده باشد. بعد از ثبت تقاضای مجدد ی برای ثبت برند در طبقات جدید درخواست شود که در این صورت باید اظهار نامه ثبت اضافه طبقه و کالا تنظیم گردد در این درخواست تصدیق برند قبلی نیز باید به همراه سایر مدارک ارائه شود و پس از بررسی تمامی مراحلی که همانند ثبت اول برند طی شده بود طی گردد که در نهایت محصولات جدید در تصدیق قبلی برند ظهرنویسی  می شوند.

مدارک ثبت برند در بوشهر

برای ثبت برند دو نوع متقاضی وجود دارد: الف- متقاضی حقیقی ب- متقاضی حقوقی که این متقاضیان باید هر کدام مدارکی را برای ثبت برند در بوشهر فراهم کنند که شامل:

الف- مدارک متقاضی حقیقی:

  • کپی مدارک شناسایی متقاضی
  • کپی جواز یا پروانه فعالیت متقاضی
  • گواهی امضا برای متقاضی
  • شماره تلفن به نام متقاضی
  • نمونه ای از علامت تجاری
  • کارت بازرگانی به نام متقاضی در صورت نیاز
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل

ب-  مدارک متقاضی حقوقی:

  •  کپی مدارک شناسایی مدیر عامل
  • مجوز یا پروانه فعالیت شرکت
  • آگهی ثبت شرکت
  • آگهی آخرین تغییرات در صوت نیاز
  • گواهی امضاء مدیر عامل شرکت
  • شماره تلفن به نام برای مدیر عامل شرکت
  • نمونه ای از علامت تجاری قابل ثبت
  • کارت بازرگانی در صورت نیاز
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل

هزینه ثبت برند در بوشهر

برای ثبت برند در بوشهر هزینه های متعددی وجود دارد همانند هزینه ثبت هزینه روزنامه و هزینه وکیل و هزینه اظهار نامه که این هزینه ها برای ثبت همه برند ها به یک قیمت نمی باشد. به عوامل متعددی بستگی دارد بنابراین باید اول مشخص شود قصد ثبت چه برندی در چه طبقاتی به نام چه اشخاصی را دارید تا هزینه کامل ثبت اعلام شود.

خاطر نشان می شویم که با ثبت برند در بوشهر موقعیت جدیدی را برای کسب و کارتان ایجاد کنید و از فضای تبلیغات ارزان و در دسترس کسب و کار یا محصول تان را تبدیل به یک برند محبوب و معروف در بازار کنید.

خدمات مربوط به ثبت مالکیت صنعتی

شما از هر کجای ایران که بخواهید برای دریافت برخی از خدمات سامانه مالکیت صنعتی اقدام نمایید باید ابتدا در این سامانه حساب کاربری داشته باشید. با داشتن حساب کاربری در این سایت می توانید اقدام به ثبت برند، ثبت شرکت، ثبت طرح صنعتی، تمدید اعتبار برند و طرح صنعتی، استعلام برند، علامت تجاری، اختراع و طرح صنعتی از اصلی ترین خدمات این سامانه است.

ثبت طرح صنعتی در بوشهر

طرح صنعتی به ترکیب خطوط و اشکال و رنگ ها که ظاهری جدید در چیزی را ایجاد کند که مشابه طرح دیگری نباشد طرح صنعتی گفته می شود. لازم به ذکر است طرح صنعتی به مدت 5 سال ثبت می شود. البته می توانید طی دو مرحله 5 ساله اعتبار آن را تمدید نمایید.

ثبت اختراع در بوشهر

اما ثبت اختراع به ساخت چیزی که پیش از این وجود نداشته است و نتیجه ایده و دانش مخترع گفته می شود. ثبت اختراع با اظهارنامه الکترونیکی به اداره مالکیت صنعتی بررسی خواهد شد و بعد از تایی و پرداخت هزینه های ثبتی به مدت 20 سال ثبت خواهد شد.

قبل از هر چیز باید برندی که انتخاب می کنید بر اساس ضوابط و قواعد ثبتی تعیین شود و لازم است در این زمینه مشاوره کامل دریافت کنید، تیم ثبتی نوول با ده سال دانش و تجربه ثبتی خود در زمینه ثبت برند در بوشهر با همکاری وکلای پایه یک دادگستری و مشاوران با سابقه در زمینه ثبت در زمینه ثبت برند مشاور و وکیل شما خواهد بود تنها کافی است هم اکنون با مجتمع حقوقی نوول تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا قلعه جویی
2 سال پیش

سلام روز شما بخیر. من تقاضای ثبت یک برند لاتین رادر سایت مالکیت صنعتی داده ام و پرندم به نقص خورده ومشخص شده که کارت بازرگانی من تاریخ انقضایش منقضی شده. چه کار باید بکنم؟

مدیر محتوا
2 سال پیش

درود بر شما دوست عزیز، بعد از ثبت اظهارنامه اگر مدارک ارسالی نقص داشته باشد، کارشناس محترم پرونده پیامی به شما ارسال می کند که مدارک شما دارای نقص است ودر این مدت شما هم باید کارت بازرگانی خود را تمدید نمایید.