جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت برند در ایلام

ثبت برند در ایلام

ما در مقاله تلاش بر آن داریم تا مطالب سودمندی را درباره ثبت برند در ایلام که یکی از الزامات بعد از ثبت شرکت محسوب می شود ارائه نماییم.تا انتهای مقاله همراه مجتمع ثبتی نوول باشید.

ثبت برند در ایلام

ثبت برند در ایلام، یکی از اهداف موسسات و شرکت ها و انواع بنگاه های تولیدی و یا خدماتی می باشد که برای معرفی محصول یا کالا خود نیازمند آن هستند، در این مقاله شما مطالعه می کنید چگونه می توانید ثبت برند در ایلام داشته باشید. همراه ما باشید.

شرایط برند برای ثبت در ایلام

  • نباید از اسم عام یا صفت یا اسم محصول به تنهایی انتخاب نام برند شود.
  • علامت تجاری نباید مشابه برند ثبت شده دیگری باشد.
  • نام تجاری نباید عین برند ثبت شده ای باشد.
  • اسم برند نباید از اسامی مشهور انتخاب شود.
  • واژه برند نباید از اسامی مقدس انتخاب شود.
  • انتخاب برند باید از اسامی فارسی با معنای فارسی باشد.
  • مکان ها به عنوان برند قابل ثبت نمی باشد همانند اسم نهاد ها و سازمان ها.
ثبت برند در ایلام
ثبت برند در ایلام

مدارک ثبت برند در ایلام

  • مجوزی که به نام متقاضی باشد.
  • کپی مدارک شناسایی متقاضی یا در صورتی که متقاضی شخصیت حقوقی دارد مدارک مدیر عامل شرکت.
  • رونوشت آگهی ثبت و آگهی آخرین تغییرات در صورتی که متقاضی شخصیت حقوقی داشته باشد.
  • نمونه ای از علامت تجاری قابل ثبت.
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل.
  • شماره تلفن به نام متقاضی.

مهم ترین نکات ثبت برند در ایلام

  • اگر برند تان تک کلمه ای است باید حتماً اسم خاص باشد یا در صورت چند کلمه ای بودن باید اسم خاص در آن آورده شود.
  • در صورتی که برند تان غیر فارسی است باید برای ثبت آن کارت بازرگانی ارائه شود.
  • در تنظیم اظهار نامه توجه داشته باشید به متقاضی ثبت که شخص حقیقی یا حقوقی می باشد.
  • قبل از ثبت حتماً استعلام برند را دریافت کنید.
  • بعد از تأیید ثبت برند حتماً بباید ظرف سی روز اقدام بعدی انجام شود و در غیر این صورت برای ثبت برند باید مجدد درخواست صادر شود.

مراحل ثبت برند در ایلام

  1. مراحل قبل از ثبت: قبل از ثبت باید ابتدا برند تان را انتخاب کنید و پس از آن استعلام برند را دریافت کنید استعلام برند به این جهت است که اطمینان حاصل کنید برند به نام شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد و امکان ثبت برند برای شما وجود دارد.
  2. انجام مراحل ثبت: ابتدا باید در سامانه ثبت علائم تجاری وارد شوید و اظهار نامه الکترونیکی ثبت برند را تکمیل نمایید.
  3. ظرف 35 الی 45 روز نتیجه ثبت برند برای تان ابلاغ می شود و با شماره پذیرشی که در زمان ثبت اظهار نامه دریافت نمودید می توانید آن را چک نمایید.
  4. با تأیید ثبت برند ظرف 30 روز باید روز نامه نوبت آن ثبت نام گردد.
  5. بعد از 30 روز از انتشار روزنامه تأیید ثبت نهایی صادر می شود و می تواند هزینه ثبت برند را پرداخت کنید.
  6. در این مرحله شماره ثبت برند صادر می شود که می توانید بعد از آن برای ثبت نامه روزنامه نوبت دوم اقدام نمایید، با انتشار روزنامه نوبت دوم اطلاعیه ثبت برند منتشر می شود.
  7. مرحله پایانی را باید به اداره ثبت علائم تجاری که در استان تهران قرار دارد مراجعه کنید و تشکیل پرونده ثبت علامت تجاری را انجام دهید تا گواهی نامه ثبت برند صادر شود.

مدت زمان اعتبار برند ایلام

مدت زمان اعتبار از تاریخ ثبت به مدت ده سال می باشد، مالکان برند باید توجه داشته باشند 6 ماه مانده به اتمام تاریخ ثبت برند، تقاضای ثبت مجدد برند را با تکمیل اظهار نامه علامت تجاری ارسال می دارد.

اگر به هر دلیلی بعد از تاریخ اعتبار برند متوجه اتمام اعتبار آن شدید، ظرف 6 ماه زمان دارید درخواست مجدد ثبت برند را داشته باشید و اگر به هر دلیلی طی 6 ماه اقدام نکردید هر شخصی می تواند ثبت برند را داشته باشد. در واقع با اولین در خواست تأیید ثبت برند صادر می شود.

هزینه ثبت برند در ایلام

تعرفه و هزینه ثبت برند به دلیل انواع خدمات ثبتی که ارائه می شود تفاوت دارد، متقاضیان ثبت برند باید توجه داشته باشند هر چقدر تعداد محصولاتی که قصد ثبت برند در آن را دارند بیشتر باشد، هزینه های ثبتی آنها نیز افزایش می یابد. هزینه مربوط به سایر خدمات مالکیت صنعتی نیز بر اساس نوع درخواست و طبقات مربوطه تعیین خواهد شد.

مجموعه خدمات مالکیت صنعتی

اداره مالکیت صنعتی که در گذشته زیر مجموعه اداره ثبت شرکت ها بود. هم اکنون سازمان مالکیت صنعتی یک سازمان مستقل است که خدمات مربوط به ثبت، انتقال، تمدید دوباره، خدمات حق مالکیت صنعتی را برای برند، اختراع، طرح صنعتی ارائه می دهد.

نحوه ثبت طرح صنعتی در ایلام

طرح صنعتی عبارت است از: ترکیب هر نوع شکل، طرح، رنگ که با هم در هم آمیخته می شود و ظاهر هر چیزی را تغییر خواهد داد. طرح صنعتی مربوط به ظاهر محصول است و از نظر فنی هیچ گونه تغییری ایجاد نمی کند. روند ثبت نیز همانند سایر خدمات این سازمان از طریق اظهارنامه انجام پذیر است.

ثبت اختراع در ایلام

اختراع یکی از مهمترین مالکیت های معنوی در جهان امروز است. اگر مخترعی وسیله ای را می سازد به دلیل اینکه به زندگی نوع بشر کمک کرده است. قانون مالکیت صنعتی به وی حق مالکیت معنوی ارائه می دهد تا با ثبت اختراع بتواند از امتیاز ثبت اختراع برخوردار شود. اما ثبت اختراع دارای چند شرط است. اولاً اختراع باید جدید باشد. دوماً قبل از افشاء باید به ثبت برسد. ثانیاً در صنعت مورد نظر به نوعی بدیهی نباشد که اشخاص فنی تغییرات اعمال شده را پیش بینی می کردند.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حجتی
2 سال پیش

سلام ممنون از توضیحات کاملتون

مدیر محتوا
2 سال پیش
پاسخ به  حجتی

درود بر شما دوست عزیز، سپاس از شما