جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تعریف علامت، علامت جمعی و نام تجاری

تعریف علامت، علامت جمعی و نام تجاری

منظور از علامت جمعی، یک علامت یا نشان که نشان دهنده یک کالا یا خدمات که توسط اعضای درون شرکت ارائه می شود می باشد. برای مثال نوشته های روی وسایل و لوازم ورزشی که با نام آدیداس آن ها را می شناسیم نشان دهنده علامت خاص و منحصر به این برند و علامت تجاری خاص است که افراد برای تولید و ارائه آن از دیگر محصولات متمایز می شوند. مقاله ثبت نام تجاری و علامت تجاری را از دست ندهید.

مفهوم کلی علامت جمعی چیست ؟

منظور از علامت جمعی، یک علامت یا نشان که نشان دهنده یک کالا یا خدمات که توسط اعضای درون شرکت ارائه می شود می باشد. برای مثال نوشته های روی وسایل و لوازم ورزشی که با نام آدیداس آن ها را می شناسیم نشان دهنده علامت خاص و منحصر به این برند و علامت تجاری خاص است که افراد برای تولید و ارائه آن از دیگر محصولات متمایز می شوند.

علامت جمعی در دیگر موارد به علائمی که خاص یک مجموعه و انجمن خاص باشد و بیانگر ویزگی های برجسته آن محصول است که توسط ارائه دهندگان آن معرفی و به دیگر افراد شناخته می شوند. علامت جمعی می تواند یک موسسه باشد که اعضای آن از آن علامت استفاده می کنند. اعضای این موسسات در صورت استفاده نکردن خود موسسه از این علامات با رعایت شرایط و معیارهای مشخص شده از سوی موسسه از آنها استفاده می کنند.

در ماده 7 قوانین ثبت شده در کنوانسیون پاریس موضوع علامت تجاری جمعی مورد پذیرش قرار گرفته و هر کدام از کشورهای عضو در این کنوانسیون موظف به انجام تعهدات خود در این خصوص می باشد. در صورت وجود در قوانین کشور مقصد در صورت خلاف نبودن آن موظف به حمایت از ان می باشند.

این اتحادیه شامل اتحادیه های تولیدکنندگان و تجار بازرگان می باشد که در یک محل مشخص اقدام به فعالیت می کنند.

مفهوم کلی علامت جمعی چیست ؟

تعریف قانونی علامت، علامت جمعی و نام تجاری

طبق ماده ۳۰ قانون ثبت اختراعات و غیره مصوب ۱۳۸۶ علامت، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:

الف) علامت، یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

ب) علامت، جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هر گونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.

ج) نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

مجتمع ثبتی نوول، با بهره گیری از تیم متخصص ثبت شرکتها و برند در کشور در کم ترین زمان امورات ثبتی و حقوقی متقاضیان جهت ثبت شرکت و برند و علامت تجاری انجام خواهد داد.

قابل ذکر است که اگر شما متقاضی ثبت علامت تجاری و ثبت شرکت ها  هستید مشاوران مجتمع ثبت نوول مشاوره های رایگان و مفیدی را برای شما در نظر گرفته است. کافی است با شماره تماس های تیم ثبتی تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به مجتمع مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها