جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی

ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان تجاری است که می توانید با ارائه مدارک مورد نیاز به سازمان توسعه تجارت الکترونیکی آن را برای کسب و کار های اینترنتی دریافت کرد.

دریافت اینماد بیشتر برای فروشگاه های اینترنتی کاربرد دارد. ای نماد برای فروشگاه های اینترنتی دریافت می شود که می خواهند در سایت فروش اینترنتی داشته باشند. در این مقاله  همراه مجتمع ثبتی نوول باشید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص اینماد دریافت کنید.

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک باید شرایط زیر وجود داشته باشد.

  • باید در سایت مورد نظر کالا یا خدماتی ارائه شود. به زبان ساده باید خرید و فروش در سایت انجام شود.
  • صاحب امتیاز دامنه سایت باید متقاضی دریافت اینماد باشد.
  • متقاضی اینماد باید از سوی پلیس نظارت بر اماکن مورد تایید صلاحیت شخصی قرار بگیرد.
  • متقاضی دریافت اینماد باید حداقل سن قانونی را داشته باشد.

مدارک لازم برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک

اگر می خواهید اینماد دریافت کنید باید مدارک زیر را ارائه نمایید.

اشخاص حقوقی

اگر مالک دامین شخص حقوقی باشد باید مدارک زیر را ارائه نمایید.

  • ارائه آگهی تأسیس
  • ارائه اساسنامه شرکت
  • آگهی مربوط به آخرین تغییرات شرکت
  • در صورت داشتن تغییرات ارائه آگهی تغییر آدرس شرکت
  • ارائه تعهد نامه شخص حقوقی
  • ارائه مجوز فعالیت یا پروانه فعالیت

اشخاص حقیقی

اشخاص حقیقی باید مدارک زیر را برای دریافت اینماد ارائه دهند

  • ارائه مجوز فعالیت
  • ارائه شناسنامه و کارت ملی مالک دامین
  • ارائه آدرس و کد پستی
  • ارائه اجاره نامه یا سند ملکی که مکان کسب و کار اینترنتی در ان مستقر است
  • ارائه شماره ثابت

مزایای دریافت اینماد

بدون شک می دانید دریافت اینماد تا چه حد می تواند برای معتبار سازی کسب و کار اینترنتی شما مفید باشد. اما شاید ندانید با داشتن اینماد چه امتیاز های دیگری به دست خواهید آورد.

با ای نماد می توانید در سایت خود لینک پرداخت از بانک ها داشته باشید و به دلیل معتبر بودن و شناخته بودن اینماد مشتریان شما از خرید اینترنتی پشیمان نشوند. ای نماد به نوعی سایت شمار ا تبدیل به یک سایت رسمی می کند.

می توانید با استفاده از اینماد خود برند سازی کنید و ثبت برند یا لوگو کسب و کارتان را به سرانجامبرسانید.

داشتن اینماد تمام خرید های اینترنتی شما را با رعایت ضوابط و مقررات توسط مشتریان پوشش می دهد. امنیت معاملات خود را در سایت بالا می رود هم چنین مبادلات کالا نیز با امنیت بالایی انجام می شود.

با اینماد به حقوق حریم شخصی کاربر و خودتان احترام می گذارید و اطلاعات در سایت محافظت می شوند.

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک
ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک

در ابتدا باید سایت فروشگاهی خود را کاملا فعال کنید. سپس باید ثبت نام اینماد را در سامانه enamad.ir تکمیل کنید. در مرحله بعدی اطلاعات هویتی را باید تکمیل کنید سپس اطلاعات مربوطه باید احراز شود. در قدم بعد باید کسب و کارتان را در سایت راه اندازی کنید.

سازمان تجارت الکترونیک ابتدا باید از لحاظ فنی بررسی شود و در صورت تایید باید اطلاعات کسب و کار تکمیل و ارسال کنید. سپس باید درخواست دهنده ای نماد مدارک شناسایی را ارائه دهد تا مورد بررسی سازمان مورد نظر قرار گیرد.

در صورتی که ایراداتی در سایت مورد نظر وجود داشته باشد باید تمام ایرادات رفع شود. در صورت تایید کسب و کار اینترنتی نماد اعتماد الکترونیکی از سوی سازمان تجارت الکترونیکی به سایت مورد درخواست اعطاء می شود و نماد اعتماد بر روی سایت قرار می گیرد که جهت تشخیص اصالت نماد می توانید بر روی آن کلیک کنید.

نحوه لغو نماد اعتماد الکترونیک

اگر به هر دلیلی می خواهید نماد اعتماد الکترونیکی خود را لغو کنید. باید آدرس دامین و شناسه کاربری سایت را به همراه کپی شناسنامه و کارت ملی دارنده مجوز به همراه تنظیم برگه درخواست ابطال را به ذکر دلایل ابطال ای نماد سایت را صاحب امتیاز نماد الکترونیکی با امضاء باید در سربرگ فروشگاهی خود به سازمان توسعه تجارت الکترونیک می توانید لغو نمایید.

اعتبار اینماد

اعتبار اینماد به مدت 2 سال می باشد و طی 2 الی 3 روز می توانید آن را دریافت کنید. هر چند این مدت زمان برای اشخاصی است که تمام مدارک مربوطه شان آماده باشد. بنابراین بعد از طی 2  سال می توانید مجدد درخواست تمدید اعتبار اینماد را بدهید.

این مطلب که توسط تیم حقوقی ثبت نوول تنظیم شده است به بررسی نماد اعتماد الکترونیک و شرایط و مندرجات مربوط به اینماد که باید صاحبان کسب و کار های اینترنتی از آن اطلاع داشته باشد را عنوان کردیم.

چنین چه نمی دانید کسب و کار اینترنتی شما نیازمند دریافت اینماد می باشد یا نه می توانید هم اکنون با شماره های درج شده سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان در این زمینه را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی جعلی برای شما تبعات قانونی بسیار سنگینی دارد. بنابراین بهتر است تحت هیچ شرایطی استفاده از نماد جعلی به سر تان نزند.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمین
2 سال پیش

چرا اطلاعات اشتباه به مردم میدهید کی و کجا اینماد سند یا اجاره نامه از ما خواسته

yavari
2 سال پیش
پاسخ به  آرمین

با سلام . دوست عزیز در زمان اخذ اینماد بهتر است آدرس با اجاره نامه ارائه شود تا به صورت قانونی بتوان آن را ثبت کنیدو سایت خود را راه اندازی کنید.