جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

رد صلاحیت مدیریت شرکت

اشخاصی که برای مدیریت شرکت رد صلاحیت می شوند

اشخاصی که برای مدیریت شرکت رد صلاحیت می شوند در قانون مشخص شده اند و شرایطی را قانون تجارت تعیین کرده است که باید آن ها را رعایت کنند. برای انجام امور حقوقی خود می توانید با کارشناسان ثبتی نوول در تماس باشید و با مطالعه متن زیر اطلاعات اجمالی را دریافت کنید.

شرایط رد صلاحیت مدیریت شرکت

  • محجورین و کسانی که حکم ورشکستگی آنها صادر شده است.
  • کسانی که به علت ارتکاب جنایت با یکی از جنحه های ذیل به موجب حکم قطعی از حقوق اجتماعی کلا یا بعضاً محروم شده باشند در مدت محرومیت:

الف) سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، جنحه هایی که به موجب قانون در حکم خیانت در امانت یا کلاهبرداری شناخته شده است، اختلاس، تدليس، تصرف غیر قانونی در اموال عمومی (ماده ۱۱۱ ل.ا.ق.ت)

ب) مدیران باید تعداد سهامی را که اساسنامه شرکت مقرر کرده است دارا باشند. این تعداد سهام نباید از تعداد سهامی که به موجب اساسنامه جهت دادن رأى در مجامع عمومی لازم است کمتر باشد. این سهام برای تضمین خساراتی است که ممکن است از تقصیرات مدیران منفردا یا مشتركا بر شرکت وارد شود.

سهام مذکور با اسم بوده و قابل انتقال نیست و مادام که مدیری مفاصا حساب دوره تصدی خود در شرکت را دریافت نداشته است سهام مذکور در صندوق شرکت به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند (ماده ۱۱۴ ل.ا.ق.ت)

شرایط رد صلاحیت مدیریت شرکت

ج) مدت مدیریت مدیران در اساسنامه معین می شود لیكن این مدت از دو سال تجاوز نخواهد کرد (ماده ۱۰۹ ل.ا.ق.ت)

د) در صورت انقضای مدت مأموریت مدیران تا زمان انتخاب مدیران جدید مدیران سابق کماکان مسئول امور شرکت و اداره آن خواهند بود. هر گاه مراجع موظف به دعوت مجمع عمومی به وظیفه خود عمل نکنند هر ذی نفع می تواند از مرجع ثبت شرکت ها دعوت مجمع عمومی عادی را برای انتخاب مدیران تقاضا نماید.

ه) اشخاص حقوقی را می توان به مدیریت شرکت انتخاب نمود. در این صورت شخص حقوقی همان مسئولیت های مدنی شخص حقیقی عضو هیئت مدیره را داشته و باید یک نفر را به نمایندگی دائمی خود جهت انجام وظایف مدیریت معرفی نماید.

چنین نمایندهای مشمول همان شرایط و تعهدات و مسئولیت های مدنی و جزایی عضو هیئت مدیره بوده از جهت مدنی با شخص حقوقی که او را به نمایندگی تعیین نموده است مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

شخص حقوقی عضو هیئت مدیره می تواند نماینده خود را عزل کند به شرط آنکه در همان موقع جانشین او را کتبا به شرکت معرفی نماید و گرنه غایب محسوب می شود (ماده ۱۱۰ ل.ا.ق.ت)
طبق ماده ۱۱۲ ل.ا.ق.ت، در صورتی که بر اثر فوت یا استعفا یا سلب شرایط از یک یا چند نفر از مدیران تعداد اعضای هیئت مدیره از حداقل مقرر در این قانون کمتر شود اعضای علی البدل به ترتیب مقرر در اساسنامه والا به ترتیب مقرر توسط مجمع عمومی جای آنان را خواهند گرفت و در صورتی که عضو علی البدل تعیین نشده باشد و یا تعداد اعضای علی البدل کافی برای تصدی محل های خالی در هیئت مدیره نباشد مدیران باقی مانده باید بلافاصله مجمع عمومی عادی شرکت را جهت تکمیل اعضای هیئت مدیره دعوت نمایند.

ثبت شرکت دغدغه بزرگی برای اشخاصی است که هیچ گونه اطلاعات ثبتی ندارند. ما در گروه ثبتی نوول در کمترین زمان و با حداقل هزینه به نیاز های ثبتی شما با همکاری برجسته ترین کارشناسان حقوقی و ثبتی پاسخ خواهیم داد. کافی است از طریق شماره های تماس با ما همراه باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها