جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

قانون انتخاب اسم شرکت تضامنی

ضرورت انتخاب اسم شرکت تضامنی  همانند هر شرکت تجاری می باشد. اما قانون تجارت در این رابطه قواعد و مقررات مخصوصی را در نظر گرفته است تا بر اساس نام شرکت بتوان ماهیت تضامنی آن را متوجه شوید. از این رو در  ادامه به شما خواهیم گفت چگونه می توانید برای شرک تضامنی بر اساس قواعد تجاری اسم مناسبی انتخاب کنید.

اسم شرکت های تضامنی باید به صورتی انتخاب شود که بیانگر ویژگی های ظاهری و نیز فعالیت های شرکت باشد و خاص بودن آن به نظر بیاید. در این شرکت ها نامهای انتخابی از دو بخش تشکیل می شوند که قسمتی از آن نام یکی از شرکا خواهد بود و قسمت ابتدایی نام شرکت ها نام خاص انتخابی برای شرکت است.

در ماده 117 قوانین تجارت در نام گذاری نام شرکت باید عبارت تضامنی استفاده شود و یا حدالامکان از نام یکی یا دو نفر از شرکا قید شود. هم چنین در نام گذاری اسم شرکت باید عباراتی چون شرکا و یا برادران در آن قید شود.

اسم شرکت تضامنی

طبق ماده ۱۱۷ قانون تجارت، در اسم شرکت تضامنی باید عبارت (شرکت تضامنی) و لااقل نام و نام و خانوادگی یک نفر از شرکا ذکر شود. در صورتی که نام شرکت مشتمل براسامی تمام شرکا نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل (و شرکا) یا (و برادران) قید شود. مثل شرکت تضامنی بازرگانی فرشچیان و شرکا

اسم شرکت تضامنی

نام شرکت تضامنی

نام شرکت تضامنی معمولاَ معرف اعتبار و موقعیت ثبت شرکت تضامنی است که نام مخصوص نامیده می شود و از آن لحاظ که معرف اشخاصی است که ضامن تعهدات شرکت می باشند ، دارای اهمیت می باشند. گفتنی است ، هر قدر اعتبار اشخاص زیادتر باشد اعتبار شرکت نیز به همان نسبت بهتر خواهد بود.

همان طوری که در ماده 116 قانون تجارت تصریح گردیده و به آن اشاره شده و در ماده 117 قانون مزبور قید شده است که :

” در انتخاب نام این شرکت باید عبارت شرکت تضامنی و لااقل نام یکی از شرکاء ذکر شود “. بنابراین نام شرکت تضامنی وذکر اسامی یکی از شرکاء یا همه آن ها گویای وضعیت خاص و ممتاز شرکت است که بر اساس تضامن قرار داده شده و در هر حال هر یک از شرکاء به تنهایی مسئول تادیه قروض و دیون و تعهدات شرکت می باشند و از وجوه امتیاز شرکت های تضامنی این است که هر گاه به واسطه ضررهای وارده سهم الشرکه شرکاء دچار نقصان گردد تا موقعی که این کمبود جبران نشود منافع شرکت بین شرکاء تقسیم نخواهد شد.

الزامات قانونی اسم شرکت تضامنی

نام شرکت تضامنی نام بخصوصی است که هم نشان دهنده نوع شرکت و هم معرف مسئولیت شرکا می باشد. بر اساس قانون تجارت در نام این شرکت حتماً باید یکی از شرکا نامش ذکر شود و بعد از آن هم اگر اسم بقیه شرکا ذکر نشده بود حتما” عبارت ” و شرکا ” یا ” وبرادران” ذکر شود.

علت این نوع نام گذاری نشان دادن تعهد جمیع شرکا تحت عنوان یک نام جمعی می باشد.

در واقع این نوع نام تاکیدی است از سوی قانونگذار بر مسئولیت جمعی همه شرکا شرکت تضامنی در قبال اشخاص ثالث.در حقیقت شخص یا اشخاصی که نامشان در نام شرکت تضامنی ذکر می شود، ضامن تعهدات و دیون شرکت می باشند. این شرکت در بین دو دسته بندی کلی شرکتها یعنی شرکتهای اشخاص و سرمایه از شرکتهای اشخاص به شمار می آید.

در نتیجه در آن اعتبار بالای اشخاص سبب اعتبار بالای شرکت می باشد اما چون ذکر نام همه اشخاص شریک در شرکت تضامنی به ویژه وقتی تعدادشان زیاد است ممکن نیست. این طور در قانون پبش بینی شده که با تصمیم خود شرکا نام یک شریک در نام شرکت ذکر شود و پس از آن عبارت ” و برادران ” و ” وشرکا ” بیاید.

از دلایل دیگر این نوع انتخاب نام اینست که ذکر نام یک شریک سبب جلب اعتماد و اطمینان بیشتری از مشتریان شرکت تضامنی می شود تا ذکر عنوان شرکت تضامنی به تنهایی که در برخی از کشورها انجام می شود.

ثبت شرکت های تضامنی در کشور توسط مجتمع ثبتی نوول

نوع شرکتهای قابل ثبت در کشور ، شرکت های تضامنی است که توسط کارشناسان ثبت شرکت در ایران و نماینده های قانونی ثبت شرکت در سراسر کشور گروه ثبتی نوول قابل ثبت است . اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که مایل به ثبت شرکت خود از نوع تضامنی هستید با شماره تماس های مجتمع ثبتی نوول که در زیر این مطلب به آن ها اشاره شده تماس بگیرید .

Rate this post
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها