جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اجرای قوانین ثبت شرکت و فواید آن

اجرای قوانین ثبت شرکت و فواید آن

اجرای قوانین ثبت شرکت و فواید آن تنها با انجام پروسه ثبت قابل انجام است و بدون اقدام به ثبت شرکت از هیچ یک مزایای ثبت شرکت نمی توانید استفاده کنید. در واقع آنچه که موجب می شود قوانین ثبت شرکت حائز اهمیت باشد. در ادامه مجتمع ثبتی نوول توضیحات تکمیلی را ارائه می دهد که راهنمای شماست.

راه مناسب ثبت شرکت ها چگونه است ؟

آنچه که مهمتر از مدارک لازم است این است که هدف شما از ثبت شرکت چیست ؟ چه شرایطی برای ثبت شرکت دارید ؟ آیا اصلا نیاز به ثبت شرکت دارید یا به صورت شخصی باید کار کنید. در ادامه به این سوالات و سایر شرایط ثبت شرکتها در ایران پاسخ خواهیم داد.

مسئله مهم در ثبت شرکت ارائه مدارک نمی باشد بلکه اهداف شما برای تشکیل و ثبت شرکت مهم تر می باشد و باید توجه ویژه ای به آن ها شود. در این جا باید به مسئله ثبت شرکت توسط شخصیت حقیقی و حقوقی اشاره کرد. آیا برای ثبت شرکت به صورت شخصی اقدام کنیم بهتر است یا توسط شخصیت حقوقی و وکیل کارهای ثبت شرکت را به سرانجام برسانید ؟

در این مقاله به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید.

اجرای قوانین ثبت شرکت

در حال حاضر، دنیای تجارت، پر از تکنولوژی های مدرن و مجموعه های عوامل تغییر پذیر است، آن چنین عوامل می تواند اعتدال و بقای آن را تضمین کند، قوانین که شامل نیازهای اقتصادی جامعه و به منظور بسط و حاوی عدل و عدالت می باشد بی شک شاخص های تجارت را در بردارد.

زیرا با وجود از عامل شرکت تجاری باعث افزایش اقتصادی می شود و مزایایی که به صورت انفرادی شامل نمی شود، پیشرفت سرمایه ی کلان و تخصص هایی فراوان برای هدف مشترک اثر می گذارد. حال نهاد های عالی مقام هم از فعالیت تجاری استفاده می کنند.

راه مناسب ثبت شرکت ها چگونه است ؟

اجرای قوانین ثبت شرکتهای تجاری

جهت اجرای قوانین ثبت شرکت و فواید آن شرکت تجاری ویزگی های تخصصی خود را در بردارد. ویژگی شرکت شامل دو دسته می باشد: دسته ی اول شامل: شرایط الزام می باشد متقابلا ،ثبت شرکتها در اداره ی ثبت شرکت ها، خود شرکت را شامل نمی شود، لیکن از آنجا که عدم ثبت شرکت باعث مجازات های کیفری و انحلال شرکت می شود، به همین دلیل موسسان برای ثبت شرکت با توجه به قوانین توافق طرفین معامله الزامی می باشد. مقررات ثبت در قانون ثبت شده است

ثبت شرکت ها علاوه بر اینکه شامل شناخت میشود، باعث ایجاد قوانین که برای کسب سود آور می باشد و شخص حقیقی و حقوقی باید اطلاعات قانونی خود را به ثبت برسانند.

مطابق قانون مربوطه ثبت شرکت انجام می شود. لذا توافق فرد در این باب تاثیری ندارد در قانون ثبت شرکت ها هویت و اراده فردی مهم می باشد.

ثبت شرکت باید مطابق قانون صورت گیرد در صورتی که به ثبت نرسد موجب انحلاال آن می شود. در صورت عدم ثبت هر ذینفع می تواند به دادگاه مراجعه و ابطال عملیاتی که بعد از یکماه اول اعتراض نماید ،بدون این که شرکت بتواند از این بطلان به نفع خود استفاده کند(ماده ی 198).همچنین ماده ی 195 قانون تجارت مقرر کرده است: «ثبت کلیه ی شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع مقررات قانون ثبت شرکت ها است.»

قانون گذار در این ماده، دو ضمانت اجرا برای عدم ثبت مقرر کرده است: پرداخت جریمه توسط مدیران شرکت ثبت نشده و انحلال شرکت به حکم دادگاه در صورت درخواست دادستان. در نتیجه، اولاَ اگر دادستان تقاضای انحلال نکند، شرکت ثبت نشده، موجود تلقی می شود، مشروط بر اینکه مطابق مقررات قانون تجارت تشکیل شده باشد، ثانیاَ در صورتی که دادستان تقاضای انحلال کند،شرکت از تاریخ صدور حکم،منحل تلقی خواهد شد، نه از ابتدای ثبت این قانون برای اتباع بیگانه نیز شامل می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، کنترل و نظارت دولت مطابق قانون در امور شرکت ها و ثبت آن با تشریفات خاص باعث همه از آن اطلاع حاصل نمایند.

اجرای قوانین و ثبت قانونی شرکت

ثبت شرکت با موارد قانونی نتایج زیر را شامل می شود.

  • با ثبت شرکت حق و تکلیفی برای فرد ایجاد می شود
  • شامل عوامل اقتصادی و مالی می شود.
  • قانون ثبت شرکت تجاری که شامل اساسنامه و شرکتنامه و سایر اسناد شرکت مانند اسناد عادی مخالف قانون نمی باشد.
  • شرکا و تشکیل دهندگان اطمینان و آرامش روان از رسمیت شرکت و مسئولیت ثبت شرکت و سایر نتایج حاصله از اعمال شرکت پیدا می کنند.
  • افراد دیگر و معامله کنندگان با توجه به ثبت شرکت از شرایط اقتصادی مطلع و با قانون پیش می رود.
  • در موقع انحلال یا ورشکستگی با توجه به قانون تجارت به آن رسیدگی می شود.

موارد فوق الذکر اجرای قوانین ثبت شرکت و فواید آن از ویژگی الزامی بودن ثبت شرکت ها به دولت امکان می دهد که تحقیقات و رسیدگی های دقیق نسبت به مقدمات تشکیل و کیفیت پیش رود برای حدر صورت رعایت نکردن ثبت شرکت مطابق قانون و این عدم رعایت مقررات بی تاثیر در حقوق و حدود افراد دیگر اعتماد به نهاد دولتی را از دست می دهد.

با ایجاد ثبت شرکت برای شخصیت حقوقی با ویژگی الزام مقررات رعایت گردیده. با ثبت شرکت به صورت رسمی و مطابق قانون عمل می شود اسناد غیر رسمی در صورت اظهار بی اطلاعی نمایند. از لحاظ دیگر این چنین است.

ثبت شرکت باید با شرایط حضوری قید شود و کسی که معامله ی مهمی با شرکت منعقد می نمایدباید از توانایی و پیشرفت ان آگاهی داشته باشد. در واقع نفع اشخاص ثالث در این است که شرکت به ثبت برسد.

در این صورت این اشخاص می توانند با مراجعه به اداره ی ثبت شرکت ها، از میزان مسئولیت شرکا، نوع شرکت و اقامتگاه آن آگاه شوند.

در چه مواقعی ثبت شرکت بر اساس قانون را انجام می دهید ؟

افراد با داشتن اهداف و نوآوری های خاص خود اقدام به ثبت شرکت می کنند بعضی از این افراد دارای کسب و کار در حوزه اینترنت و وب سایت می باشند که باید برای ارتقای سطح کسب و کار خود اقدامات ثبت شرکت را به سرانجام برسانند.

در کشور ایران ثبت شرکت براساس پارامترهای مختلفی انجام می پذیرد.

در سالهای قبل به دلیل پیچیده بودن امور ثبت شرکت ها با مشکلات زیادی از جمله انجام مراحل ثبت شرکت و ارائه مدارک به صورت حضوری امکان پذیر بود ولی در سال های اخیر مراحل ثبت شرکت به صورت کاملا اینترنتی و از طریق سایت اداره ثبت اسناد  و املاک امکان می پذیرد.

برای ثبت شرکت ها تنها کافی است با اتخاذ یک وکیل مجرب امورات ثبت شرکت خود را لنجام دهید. لازم به ذکر است که یک وکیل ثبت حقوقی باید دارای تخصص و توانایی کافی برای ثبت شرکت ها در سراسر کشور باشد.

مجتمع ثبتی نوول در طول سال ها خدمات ویژه خود شما را در امور ثبت شرکت ها به صورت کاملا تخصصی راهنمایی خواهد کرد و شما را به اهدافتان خواهد رساند. تنها کافی است با شماره تماس های گروه حقوقی ما تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها