جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

چگونگی اخذ جواز تاسیس در کرج

چگونگی اخذ جواز تاسیس در کرج

اخذ جواز تاسیس در کرج برای اشخاص حقیقی و حقوقی که می خواهند یک واحد صنعتی یا تولیدی راه اندازی کنند کاربرد دارد. جواز تاسیس توسط سازمان ها و ارگان های مختلفی بر اساس موضوع فعالیت صادر می شود. اما ما در این مطلب به بررسی اخذ جواز تاسیس در کرج توسط سازمان صمت می پردازیم. سازمان صمت یک سازمان دولتی است که در خصوص راه اندازی و اخذ مجوز برای واحد های صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی به بررسی و صدور جواز تاسیس می پردازد. اگر شما هم می خواهید این جواز را دریافت کنید اما نمی دانید باید چه اقداماتی را انجام دهید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

شروط اولیه اخذ جواز تاسیس در کرج

هر شخصی حقیقی و حقوقی که بخواهد در کرج مجوز تاسیس دریافت کند باید از شرایط زیر برخوردار باشد.

  • باید تابعیت ایران را داشته باشید.
  • از حداقل سن قانونی یعنی 18 سال برخوردار باشید.
  • برای آقایان داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت الزامی می باشد.

مدت اعتبار جواز تاسیس در کرج

اعتبار اصلی مجوز تاسیس یک ساله است. بعد از اتمام اعتبار یک ساله اگر عملیات راه اندازی و تاسیس انجام نشده باشد می توانید برای یک سال دیگر نیز اعتبار مجوز را تمدید نمایید. این مجوز تا چند مرحله قابل تمدید است.

لزوم دریافت جواز تاسیس در کرج

برخی از فعالیت ها مانند امور صنعتی و معدنی یا تجاری و یا فعالیت های مربوط به جهاد کشاورزی که برای بهره برداری محصولی می باشد. باید جواز تاسیس دریافت شود. جواز تاسیس قبل از راه اندازی و قبل از مرحله بهره برداری کالا می باشد. از این رو افرادی که تقاضای خرید زمین در شهرک های صنعتی کرج را دارند باید جواز تاسیس در کرج دریافت کنند.

مدارک لازم جهت اخذ جواز تاسیس در کرج

مدارک هویتی: اشخاص حقیقی باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند و اشخاص حقوقی مدارک هویتی مدیر عامل شرکت را باید ارائه دهند. لازم به ذکر است ارائه کارت پایان خدمت یا کارت معافیت خدمت برای آقایان الزامی است.

مدارک ثبتی: شرکت ها به عنوان اشخاص حقوقی می توانند جواز تاسیس دریافت کنند. از این رو برای دریافت جواز تاسیس شرکت ها باید اساسنامه، آگهی ثبت، آگهی تغییرات و غیره را ارائه دهند.

لیست کالاها: از آنجایی که اخذ جواز تاسیس برای بهره برداری و تولید کالاهایی می باشد باید لیست کالاهایی که قصد تولید آن را دارید ارائه دهید.

طرح توجیهی: طرح توجیهی، طرحی است که متقاضی آن را به وزارت صمت ارائه می دهد تا کارشناسان با توجه به توجیه تولید کالا و هزینه ها و بودجه مورد نظر مجوز تاسیس را به نام متقاضی صادر کند.

مراحل اخذ جواز تاسیس در کرج از وزارت صمت
مراحل اخذ جواز تاسیس در کرج از وزارت صمت

مراحل اخذ جواز تاسیس در کرج از وزارت صمت

  1. ثبت نام در سازمان صنعت، معدن، تجارت
  2. تکمیل مدارک مورد نیاز جهت دریافت جواز صنایع
  3. ارائه اصل مدارک به اداره صنعت معدن تجارت استان البرز جهت تشکیل پرونده
  4. دریافت معرفی نامه جهت مراجعه به شهرک صنعتی
  5. خرید زمین در شهرک صنعتی مجاز
  6. صدور مجوز تاسیس به نام متقاضی

هزینه و زمان اخذ جواز تاسیس در کرج

هزینه های دریافت جواز تاسیس زیاد نیست تنها هزینه ای که پرداخت خواهید کرد برای خرید زمین است. تعرفه های سازمان برای خرید زمین نیز بسیار مناسب است و شما با پرداخت تنها 30 درصد از مبلغ زمین می توانید به صورت قسطی این مجوز را دریافت کنید.

حداقل زمان رسیدگی و دریافت مجوز تاسیس در صورت تکمیل مدارک 35 الی 45 روز خواهد بود. البته نوبت رسیدگی برای دریافت جواز بسته به شهرک صنعتی معرفی شده دارد. برخی از شهرک های صنعتی درخواست زیادی دارند و نوبت رسیدگی قرار می گیرد.

مزایای دریافت جواز تاسیس در کرج

دریافت جواز صنایع اختیاری نیست بلکه اشخاصی که می خواهند اقدام به تاسیس و راه اندازی واحد صنعتی یا تجاری در شهرک های استان البرز داشته باشند باید این مجوز را دریافت کنند. فروش زمین در شهرک های صنعتی با ارائه تایید وازرت صمت و صدور جواز تاسیس امکان پذیر است.

علاوه بر این شما می توانید 70 درصد از مبلغ راه اندازی واحد صنعتی خود را به واسطه داشتن جواز تاسیس وام درسافت کنید. اعتبار جواز تاسیس محدود است که می توانید آن را تمدید نمایید.

به این مجوز مالیات تعلق نمی گیرد زیرا برای راه اندازی است نه بهره برداری، بعد از اتمام پروزه ساخت می توانید پروانه تولید و بهداشت برای واحد صنعتی دریافت کنید. این موارد از جمله مزایای جواز تاسیس می باشد.

از اینکه با مجتمع حقوقی و ثبتی نوول تا کنون همراه بودید کمال تشکر را داریم. مجتمع ثبتی نوول مفتخر است با همکاری برترین وکلای اداری استان البرز در کمترین زمان و با حداقل هزینه جواز تاسیس صنایع را برای شما عزیزان ارائه نماید. لازم به ذکر است مشاوره دریافت جواز صنایع در ثبت نوول کاملاً رایگان و تخصصی ارائه می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها