صفحه نخست » اخبار و مقالات » ثبت نشان و علامت تجاری

ثبت نشان و علامت تجاری

ثبت نشان و ثبت علامت تجاری یکی از الویت های اصلی در راه اندازی یک کسب و کار می باشد و بعد از ثبت شرکت باید جهت ثبت برند اقدام شود به موجب همین امر موسسه حقوقی ثبت نوول در این مقاله تلاش و کوشش نموده است تا درباره ی ثبت نشان و علامت تجاری مطالبی را ارائه نماید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشان و علامت تجاری

طبق بند های قانونی الف و ب ماده ۳۰ قانونی که اخیرا در زمینه علائم تجاری، صنعتی و خدماتی تصویب شده:

  • علائم به هر نشان قابل رویتی که بتواند بین اشخاص حقیقی و حقوقی تمایز قائل شود گفته می شود.
  • علامت به منظور هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت قید شود که توانایی مبدا و یا هرگونه خصوصیات ویژه مانند کیفیت کالا یا خدمات شخصی حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت موسسس ثبت علائم تجاری با ثبت علامت تجاری، از کلاهبرداری ایده های دارای علامت تجاری ثبت شده ممنوعیت به عمل می آورد .

مزایای ثبت نشان و علامت تجاری

  1. ثبت نشان و علامت تجاری ضمانت کننده این می باشد که مشتریان قادرند محصولات و خدمات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
  2. برای محصولات،خدمات و شرکت شما مشهوریت و معروفیت را ایجاد می نماید.
  3. شرکتها را تشویق می نماید تا در محافظت و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری نمایند.
  4. شرکت ها را توانمند می نماید تا محصولات و خدماتشان را از یکدیگر متفاوت کنند.
  5. این امکان وجود دارد که ثبت نشان و علامت تجاری جهت اخذ وام سودمند باشند.
  6. نشان و علامت تجاری که ثبت شده است قابلیت نقل و انتقال را دارد، بنابراین می توان آن را انتقال داد.
  7.  می تواند سرمایه و دارایی کسب و کار باشد.
  8.  جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشد.
  9. با ثبت نشان و علامت تجاری، اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
  10.  ابزاری جهت بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها می باشند.
بیشتر بدانید ...
ثبت برند در یزد ارزان و به صرفه

نکاتی درباره ثبت نشان وعلامت تجاری

تنها در حالتی یک فرد مورد حمایت قانون قرار میگیرد که به ثبت نشان و علامت تجاری انجام داده باشد.

پس از ثبت علامت تجاری، به مدت 10 سال در اختیار شما قرار میگیرد و پس از آن باید دوباره تمدید گردد.

علائم تجاری به صورت نا محدود ثبت میگردند در صورتی که هزینه ی آن پرداخت گردد.

ثبت علامت تجاری باعث جلوگیری از کلاهبرداری می شود.

تنها با ثبت نشان و علامت تجاری مورد حمایت قانون قرار می گیرید

مدارک ثبت نشان و علامت تجاری

شخص حقیقی
  1. کپی شناسنامه.
  2. کارت ملی.
  3. کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت (جواز تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی و دولتی نباشد. )
شخص حقوقی
  1. کپی شناسنامه.
  2. کپی کارت ملی.
  3. کپی روز نامه تاسیس ثبت شرکت و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت (جواز تأسیس، پروانه کسب ، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  5. کارت بازرگانی (در صورتی که از ریشه لاتین استفاده شده باشد.)

ثبت نشان و علامت تجاری از مهم ترین گزینه ها پس از ثبت شرکت می باشد و با ثبت علامت تجاری شرکت شما میتوانید از لوگو شرکت و نشان شرکت حمایت لازم را به عمل آورید. ثبت علائم تجاری و یا ثبت برند از جمله مواردی می باشد که برای یک شرکت اختیاری می باشد.

بیشتر بدانید ...
ثبت برند در همدان با قیمتی استثنایی

مراحل ثبت نشان و علامت تجاری

برای ثبت نشان و علامت تجاری ابتدا باید در سایت اداره مالکیت صنعتی عضو شوید و اظهارنامه مربوطه را دریافت کنید. اولین مرحله ثبت نشان و علامت تجاری تکمیل اظهارنامه ثبت نشان و علامت تجاری می باشد. بعد از ثبت درخواست در سایت و پرداخت هزینه اظهارنامه، درخواست باید در سایت اداره ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار گیرد.

اگر مدارک و اسناد کامل باشد و از نظر قوانین ثبت علائم تجاری همه موارد رعایت شده باشد آگهی نوبت اول برند صادر می شود. بعد از صدور این آگهی ظرف حداکثر یک ماه در روزنامه رسمی این آگهی باید انتشار یابد. در ادامه بعد یک ماه اگر اعتراضی برای ثبت برند به اداره مالکیت صنعتی ارائه نشود تایید نهایی ثبت نشان و علامت تجاری مورد نظر انجام می شود. با پرداخت حق ثبت و انتشار روزنامه نوبت دوم برند برای ده سال به ثبت می رسد.

نحوه ثبت نشان و علامت تجاری

نحوه ثبت نشان و علامت تجاری

برای ثبت نشان و علامت تجاری باید به سایت http://iripo.ssaa.ir رجوع کنید و در سامانه اظهارنامه ثبت نشان و علامت تجاری را کامل کنید.پس از آنکه اظهارنامه را کامل نمودید باید مراحلی که در ذیل ذکر شده است را به ترتیب انجام دهید:

  1. نوع اظهارنامه را انتخاب کنید.
  2. مشخصات مالک را کامل کنید ،اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد کنید و چنانچه فرد از وکیل یا نماینده قانونی استفاده می کند مشخصات او را نیزدرج نمایید.
  3. مدارک مورد نیاز برای ثبت نشان و علامت تجاری را ذکر کنید.
  4. به صورت مجدد مدارک را بررسی و اطلاعات را تایید کنید.
  5. هزینه ثبتی را از طریق اینترنت پرداخت کنید.
  6. شماره اظهارنامه و رمز را از طریق تلفن دریافت کنید.پس از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد.
بیشتر بدانید ...
راهنمای تخصصی ثبت برند در بوشهر

پس از آن نوبت به امضای نسخه تایید شده می رسد که شخص باید یکی از رونوشت ها را با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده اند، همراه با فیش به آدرس مرکز ارسال نماید.

پس از آنکه اظهارنامه کامل و مدارک ارائه گردید، کارشناس مربوطه به صورت نهایی به پرونده رسیدگی می کند و نتیجه را ابلاغ می نماید.این امکان وجود دارد که نتیجه آن ثبت برند و یا رد آن باشد.در صورتی که اشکال و ایرادی در پرونده وجود نداشته باشد.

پس از انجام رسیدگی های لازم و تایید ثبت،چگونگی ثبت و واریز مبلغ نهایی به شخص متقاضی اطلاع رسانی می شود.سپس در روزنامه رسمی قوه قضاییه از طریق سایت ابلاغ می گردد و پس از سپری نمودن یک ماه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می شود.

نشان وعلامت تجاری جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور چاپ و منتشر می شود و در صورتی که طی مدت سی و یک روز از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی از جانب اشخاص ذی نفع صورت نگیرد اداره ثبت علامت مورد تقاضا را به نام متقاضی در دفتر مخصوص به ثبت رسانیده و گواهی ثبت را به درخواست کننده تسلیم می نماید.

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها