جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مراحل ثبت شرکت های تخصصی

مراحل ثبت شرکت های تخصصی

مراحل ثبت شرکت های تخصصی عنوان عمومی برای شرکت هایی است که با موضوعات خاص مثل شرکت تولیدی، شرکت پیمانکاری ، شرکات خدماتی، شرکت فنی مهندسی و یا شرکت بازرگانی به ثبت می رسند.

مدارک مهم و مورد نیاز برای ثبت شرکت های تخصصی

هر شرکتی برطبق نوع فعالیت و گزینش شده از میان شرکت های تجاری و یا غیرتجاری در انواع مختلف طبقه بندی های شرکت قرار می گیرد . که جهت ثبت شرکت باید به شرکت ثبت شرکت ها مراجعه کرد و امور ثبت شرکت خود را از طریق مشاوران مجرب انجام داد.

  • کپی از مدارک و اصل کارت ملی و شناسنامه موسسین و شرکا در شرکت
  • ارائه جوازهای لازم اخذ شده برای شرکت هایی که نیاز به ارائه مجوز دارند
  • نسخه از اساسنامه و شرکتنامه شرکتهای قابل ثبت
  • برگه پرداخت هزینه های درج آگهی در روزنامه

مراحل ثبت شرکت های تخصصی

مراحل ثبت شرکت تخصصی و فوری

مراحل ثبت شرکت های تخصصی همانند سایر شرکت ها می باشد ، لیکن در یک مورد با آنها تفاوت دارد و آن هم موضوع فعالیت شرکت تخصصی در اساسنامه می باشد که باید حتما در آن از واژه مربوط به فعالیت آن شرکت مثلا واژه پیمانکاری یا تولیدی استفاده شود، به علاوه استفاده از این کلمات در اسم شرکت به هنگام ثبت شرکت هم الزامی می باشد.

مراجعه به سایت اداره ثبت اسناد و املاک کشور و وارد کردن اطلاعات، مدارک و مجوزهای لازم برای ثبت شرکت های تخصصی الزامی است.

ثبت شرکت توسط متقاضی ثبت شرکت تخصصی

  1. ایجاد توافق نامه فی ما بین شرکا و سهامداران شرکت  مبنی بر حد و حدود اختیارات هرشخص در شرکت
  2. گزینش 5 نام مناسب برای شرکت و درج در سامانه اداره ثبت اسناد برطبق اولویت بندی
  3. تعیین میزان سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت
  4. تسلیم مدارک اظهارنامه و شرکتنامه شرکت که به تایید موسسین رسیده باشد
  5. تعیین افراد دارای حق امضا در شرکت
  6. ارائه مدارک تمامی اعضای شرکت در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور
  7. تحویل تاییدیه مدارک مربوطه  در صورت نقص در مدارک ارائه شده و رد مدارک می توان آن را اصلاح کرد.
  8. پرداخت هزینه های درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

ثبت شرکت در کشور توسط موسسه ثبتی و حقوقی ثبت نوول

شرکت تخصصی همانند سایر انواع شرکت ، نزد اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت می رسد و مراحل آن نیز کمابیش شبیه به مراحل سایر انواع ثبت شرکت می باشد و با تعیین نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها شروع شده و سپس با تایید مدارک و اخذ آنها ار آن اداره توسط وکیل ثبت نوول به اتمام می رسد .

ثبت شرکت در کرج

مجتمع تخصصی ثبت شرکت ثبت نوول مفتخر است که در طی سال ها خدمات شایسته خود در زمینه ثبت شرکت ها ، بهترین ثبت شرکت در کرج را به متقاضیان ارائه می دهد و متقاضیان در کم ترین زمان و با حداقل هزینه می توانند امور ثبت شرکت خود را به سرانجام برسانند .

انواع شرکت های تخصصی

  •  تولیدی
  •  فنی – مهندسی
  •  بازرگانی
  •  خدماتی
  •  پیمانکاری
  •  ساختمانی و عمرانی

شرایط ثبت شرکت تخصصی

به منظور ثبت شرکت تخصصی عموما” شرایط خاصی تعریف نشده است. اما جهت ثبت شرکت برای برخی موضوعات فعالیت و اهداف مانند اخذ گرید و شرکت پیمانکاری یا مشاور باید در انتخاب اعضا دقت کرد و از مهندسین به اصطلاح امتیاز آور در ثبت شرکت با مسئولیت محدود و یا سهامی خاص پیمانکاری یا مشاور از آن استفاده کرد. مثلا از سایر شرایط این نوع شرکت تخصصی انتخاب دو عضو از اعضای هیات مدیره با مدرک کارشناسی می باشد.

مراحل تشکیل شرکت و ثبت آن

مراحل تشکیل شرکت و ثبت آن

به بیان دیگر یک شرکت از افراد عضو در آن بوجود می آید که هر کدام از آن ها با توجه به اهداف مشترک به سود آوری خواهند رسید.

داشتن یک هدف مشترک بسیار در ادامه حیات یک شرکت تاثیر گذار است. برای ثبت شرکت باید مراحل مختلفی را گذراند و مدارک و مجوزهای مربوطه را به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه کرد.

ثبت شرکت باید با توجه به انواع شرکت و موضوع فعالیت آن انجام گیرد. ثبت شرکت هم چنین باید توسط فردی متخصص انجام گیرد زیرا امروزه ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی انجام می شود و به دلیل پیچیده بودن مراحل و شرایط ثبت باید فردی متخصص آن را انجام دهد تا در ثبت آن با مشکل روبرو نشوید.

در همین راستا موسسه ثبت نوول بهترین گزینه برای انجام امورات ثبت شرکت می باشد. اگر متقاضی ثبت شرکت در کرج و تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران می باشید تنها با یک تماس در کم ترین زمان به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

با استناد به ماده 95 قوانین تجارت ، شرکت های تجاری ملزم به ثبت و ارائه مدارک مربوط  به کسب و کار و شرکت خود را به اداره ثبت اسناد کشور تسلیم کرده و اقدام به ثبت شرکت مربوطه کنند. در هر استان باید به اداره ثبت اسناد و املاک آن شهر مراجعه کرد و برای تکمیل مدارک آن را به اداره ثبت مرکز در تهران ارسال کرده تا توسط کارشناسان بررسی شود.

در ادامه همراه با ما باشید تا نکات مهمی را در زمینه مراحل و شرایط ثبت شرکت به شما ارائه دهیم.

مراحل ثبت شرکت در کشور

در راستای ثبت شرکت در کشور باید مراحل ثبت شرکت را به صورت تخصصی به سرانجام برسانید بدین منظور باید از شخصی متخصص یاری بگیرید. با ارائه مدارک و مجوزهای اخذ شده به کارشناسان ثبت شرکت ثبت نوول می توانید به راحتی و در کم ترین زمان امور ثبت شرکت خود را به سرانجام برسانید.

این موسسه با بهره مندی از کارشناسان و مشاوران خبره در امر ثبت شرکت ها آماده انجام امور ثبت شرکت ها در کرج و تهران به صورت تخصصی می باشد.

نقش ثبت در مرحله تأسیس شرکت

در این مقاله نقش ثبت در مرحله تأسیس شرکت از دو جهت مورد بررسی قرار می گیرد: یکی از لحاظ ماهیتی و تأسیسی و دیگری از لحاظ شکلی و تشریفاتی.

از لحاظ ماهیتی و تأسیسی بحث بر سر این است که ثبت چه نقشی در مرحله تأسيس و ثبت شرکت و تعیین مميزات و ویژگی های اساسی شرکت مانند نام، اقامتگاه، تابعیت و از همه مهمتر ایجاد شخصیت حقوقی شرکت دارد.

از لحاظ شکلی و تشریفاتی نیز این امر مطرح می شود که در عمل مطابق قوانین و مقررات و بر اساس رویه اداره ثبت شرکت ها، برای ثبت شرکت رعایت چه ضوابط و تشریفاتی لازم است و برای این امر چه اسناد و مدارکی توسط مؤسسین و شركاء باید ارایه شود و نهاد ثبت شرکتها در روند ثبت شرکت چگونه عمل می کند و شرکت های مختلف تجاری از این لحاظ چه تفاوتی با هم دارند. بر این اساس در مبحث نخست این فصل از نقش ثبت در ایجاد شخصیت حقوقی شرکت و مميزات آن صحبت می شود و مبحث دوم هم به نحوه ثبت شرکت و تشریفات اختصاص می یابد.

نقش ثبت در ایجاد شخصیت حقوقی شرکت و مميزات آن

همانند اشخاص حقیقی که شخصیت آنها با تولد آغاز و با مرگ پایان می پذیرد، شخصیت حقوقی اشخاص حقوقی نیز به همین صورت است. حال پرسش این است که در این میان ثبت شرکت چه نقشی در ایجاد شخصیت حقوقی شرکت دارد؟ از این رو اشخاص حقوقی نیز مانند اشخاص حقیقی دارای ویژگی ها و مميزاتی هستند که با آنها شناخته می شوند. مواردی چون نام، اقامتگاه، تابعیت، شماره ثبت و شناسه ملی جزو مهمترین آنها است که لازم است نقش ثبت در آنها مورد بررسی قرار گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها