صفحه نخست » اخبار و مقالات » مراحل اخذ کداقتصادی و ارزش افزوده

مراحل اخذ کداقتصادی و ارزش افزوده

کد اقتصادی شماره ای است 12 تا16 رقمی که این شماره برای شناسایی شرکتها و اشخاص حقیقی و حقوقی در امورمالیاتی کشور می باشد.و گرفتن این کد نخستین گام برای اشخاص یا شرکت ها درراستای امورمالیاتی می باشد.که تمامی شرکتها ی ثبت شده ملزم به اخذ کد اقتصادی هستند .

انواع شرکت ها پس از ثبت در اداره ثبت و انتشار گواهی تاسیس شرکت باید در زمان 2 ماه تشکیل پرونده مالیاتی دهد و به منظور اخذ کد اقتصادی گام بردارد . در این زمان الزام تشکیل پرونده مالیاتی احساس می شود که در زمان تاسیس شرکت بدون دراختیار داشتن پرونده مالیاتی نمی توان کد اقتصادی مربوطه را اخذ کرد . در این زمان در صورت دریافت نکردن کد اقتصادی ، شرکت مورد نظر توان عقد قرارداد و انجام امورات را نخواهد د اشت . در این میان در پایان سال مالی نمی توان اظهارنامه مالیاتی را به اداره دارایی تسلیم کند 

 

 

مراحل کد اقتصادی و ارزش افزوده

چه افرادی می توانند اقدام به اخذ کد اقتصادی کنند

کلیه افراد اعم از حقیقی و حقوقی که در واحدهای صادرات و واردات > توزیع انواع کالاها و خدمات فعال هستند .

قابل ذکر است که افراد حقیقی در راستای اخذ کد اقتصادی باید از قبل پروانه کسب و کار را دریافت کرده باشند و محل مشخصی برای انجام امور اقتصادی خود در نظر گرفته باشند و آن را به ثبت رسانده باشند.

بر طبق قانون تصویب شده مجلس در خصوص دریافت کداقتصادی شرکت ها ، اگر شرکتی اقدام به دریافت کداقتصادی نکند نمی تواند از معافیت های مالیاتی گنجانده شده در ماده 105 سازمان مالیاتی بهره ببرد . در ماده 105 قوانین مالیاتی کشور ایران ، درآمدهای شرکت ها و واحدهای صنفی ناشی از فعالیت های سایر اشخاص حقوقی از طریق منابع در کشور و یا خارج از کشور می باشد که بعد از برآورد هزینه ها و تعرفه های بدست آمده از منابع غیرمعاف و نیز کسر مالیات های وضع شده با فاکتورگیری از مواردی که در قانون دارای مصوبه ای جدامیباشند متحمل مالیاتی حداکثر 25 درصدی می باشند .

 

مدارک لازم برای دریافت کداقتصادی

  • کامل کردن فرم مربوط به واحدهای اطلاعاتی و خدماتی اداره دارایی
  • ارائه فرم واحد ثبت
  • رونوشت از اساسنامه و فرم آگهی تاسی شرکت
  • تسلیم رونوشت از مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره در شرکت
  • تسلیم رونوشت از مجوزهای دریافتی از مراجع ذی ربط
  • ارائه برگه های احراز هویت مکان شرکت اصلی
  • پرداخت تمام مالیات ها و ابطال تمبر در اداره دارایی
     

مراحل اخذ کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده

تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی ،اولین مرحله می باشد که باید به شکل حضوری انجام شود. سپس ثبت نام درسایت اخذ کد اقتصادی به آدرس tax.gov.ir و بعد از آن دریافت رمز و پسورد برای ادامه مراحل اخذ کد اقتصادی از طریق پیامک و یا پست و سپس ادامه مراحل تا اخذ کد 12 رقمی و سپس کد 16 رقمی هوشمند و بعد از آ ثبت نام برای ارزش افزوده و در صورت تایید ثبت نام با مراجعه حضوری تشکیل پرونده و سپس اخذ گواهی ارزش افزوده انجام می شود که بعد از آن میزا مالیات بر افزوده محصولات یا خدمات در فاکتورها درج شده از مشتری اخذ شده و به صورت فصلی به اداره مالیات پرداخت می شود .

از موارد مهم حاصله از اخذ کد اقتصادی

اخذ کارت بازرگانی
شرکت در مزایده ها
صدور فاکتور
باز کردن حساب در بانک
شرکت در مناقصات
اخذ قرارداد با شرکتها ی دولتی

 

ثبت شرکت در کرج تخصصی و فوری

اگر تمایل به ثبت شرکت در کرج دارید و می خواهید از این طریق امورات تجاری و بازرگانی خود را هدفمند و بر طبق قوانین پیش ببرید می توانید با کارشناسان ثبت شرکت و برند ثبت نوول در تماس باشید و با واگذاری مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکتها به موسسه ثبتی ثبت نوول خیال خود  را از قانونی انجام شدن امور ثبتی و برآورد هزینه ثبت شرکت اطلاع کسب کنید . 

پل های ارتباطی با موسسه ثبت نوول 

تماس از طریق شماره های تماس 02632137 و 02126655119

مراجعه به سایت www.arzansabt.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *