جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مراحل اخذ ایران کد و ایزو

مراحل اخذ ایران کد و ایزو

شناسه ای که یک کالا و خدمات را معرفی می کند را ایران کد می نامند که روی محصولات درج می شود. بر اساس اصل شناسنامه دار کردن کالا و محصولات مختلف دریافت ایران کد الزامی می باشد. مراحل اخذ ایران کد و ایزو را در ادامه به شما خواهیم گفت تا راهنمای مناسب برای اخذ آن باشد. با ما همراه باشید.

ایران کد چیست ؟

ایران کد شناسه ملی کالاها و تولیدات داخلی است که با این شناسه که مانند یک بارکد می باشد در این طبقه بندی نظام مند شناخته می شوند. در حقیقت ایران کد، شناسنامه ملی کالاها است. اخذ ایران کد سبب شفافیت بازار و شفافیت مالی شده است و امکان رهگیری کالا و تولیدات را میسر می سازد. از این رو برای دریافت استاندارد های گوناگون محصولات داشتن ایران کد الزامی می باشد.

اعتبار صدور ایران کد به صورت محدود است و بعد از اتمام انقضاء مجدد باید اعتبار آن را تمدید کرد. ایران کد این امکان را به تولید کنندگان و دولت و مصرف کننده می دهد تا در هنگام خرید هر محصول بر اساس جنس، اندازه، نوع محصول اقدام به اخذ ایران کد می کنند.

مزایای اخذ ایران کد کالا

اخذ ایران کد به نام مدیر و یا شرکت اصلی اخذ می شود . پیشنهاد کارشناسان ثبتی نوول به نام مدیر نکردن ایران کد محصول می باشد. زیرا در صورت تغییرات در مدیریت شرکت و یا کم شدن فعالیت وی صلاح نیست که ایران کد به نام مدیر شرکت اخذ شود.

مدیر عاملی که ایران کد به نام وی گرفته می شود می تواند کد را به دیگر شرکتها واگذار کرده و بدین صورت از کد سواستفاده کند . پس با این مواردی که گفته شد ریسک به نام مدیرکردن ایران کد بسیار بالا است و بهتر است ایران کد را به نام شرکت اخذ کرد.

بعد از دریافت ایران کد باید ایران کد را برای اخذ تمام محصولات پر فروش خود  اقدام کرد تا این محصولات باعث شود شرکت را با تنوع محصولات بشناسند. حتی می توان ایران کد را برای محصولات پر متقاضی و پر فروش شرکت اخذ کرد.

شرکت هایی که در خارج مشغول هستند و اقدام به اخذ نمایندگی و شعبات در ایران کرده اند و محصولات خود را در بازار ایران تبلیغ می کنند و آن را به فروش می رسانند نیز می توانند در زمینه فعالیت های خود اقدام به اخذ ایران کد کنند.

این امکان در صورتی امکان پذیر است که شرکت خارجی با عقد یک قرارداد رسمی نمایندگی خود را به نمایندگی قانونی خود در ایران به صورت قانونی واگذار کرده باشد. اگر متقاضی اخذ ایران کد هستید تنها با شماره گیری شماره تماس های مجتمع ثبتی نوول به صورت تخصصی امور اخذ ایران کد در کشور را در کم ترین زمان برای شما انجام خواهند داد.

ثبت نام ایران کد

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم اخذ ایران کد تنها از طریق ثبت نام ایران کد امکان پذیر است. بدین منظور لازم است ابتدا وارد سایت ایران کد شوید و حساب کاربری ایجاد کنید. مراحل ثبت نام ایران کد آنلاین می باشد و اطلاعات متقاضی را باید مرحله مرحله وارد نمایید.

اطلاعات مجوز و نام برند را نیز باید در ثبت نام ایران کد وارد کنید. مراحل مربوط به ثبت نام ایران کد را وارد نمایید و مدارک را در سامانه آپلود نمایید بعد از اتمام ثبت درخواست اسناد و مدارک مورد بررسی قرار می گیرد.

در صورتی که تمام مراحل درست وارد شده باشد بارکد محصول و ایران کد محصول صادر می شود. مالک ایران کد با دانلود بارکد ملی محصولات می تواند آن را بر روی بسته بندی محصولات درج نماید.

روش اخذ ایران کد و ایزو

روش اخذ ایران کد و ایزو

تصمیم بر اجرای استانداردهای بین المللی و انتخاب مشاور جهت پیاده سازی این استانداردها در محیط کار و آموزش به کارمندان تدوین مستندات لازم و اجرای آنها، ممیزی داخلی، ممیزی خارجی، تقاضای صدور ایزو و اخذ آن می باشد.

روند اخذ ایران کد به این صورت است که ابتدا ثبت نام را در سامانه انجام دهید و بعد از اتمام مراحل مربوطه کد شناسایی کالا صادر می شود.

مزایای کلی اخذ ایران کد

  • داشتن ایران کد بهترین راه برای جلوگیری از قاچاق کالاها می باشد.
  • ایران کد زبانی مشترک برای صلاحیت و شناسایی محصول می باشد.
  • ایران کد زمینه ساز معرفی محصول در عرصه جهانی است.
  • با ایران کد منابع ساخت و تولید کالا ها را می توان شناسایی کرد.
  • زمینه ساز ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ خواهد شد.
  • حمایت از کالاهای تولید داخلی و شناسنامه دار کردن آن ها

ثبت شرکت زمینه ساز اخذ ایران کد در کشور

در اقدامات قبل از اخذ ایران کد می توان به اجام مراحل و اقدامات مربوط به ثبت شرکت ها می باشد که باید توسط موسسین شرکت ها به صورت کاملاً تخصصی انجام پذیرد.

بدین منظور متخصصان مجرب ثبت شرکت ها در تمامی شهرهای کشور ثبت نوول در کم ترین زمان امور ثبت شرکت شما را با حداقل هزینه به ثبت خواهد رساند.

این مجتمع ثبتی با سال ها اعتبار خود در امر ثبت شرکتها و تغییرات صفر تا صد کارهای شرکت متقاضیان را انجام خواهد داد و با بهره مندی از مشاوران مجرب خود شما را تا رسیدن به اهدافتان یاری خواهد کرد.

5/5 - (2 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها