جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مراحل اخذ استاندارد و نشان حلال

اخذ استاندارد و نشان حلال

جهت اطلاع از مراحل اخذ استاندارد و نشان حلال برای برند تجاری به مطلب مناسبی مراجعه کرده اید. ما در ادامه به تمامی نکات حقوقی خواهیم پرداخت تا راهنمای مناسب شما باشد.

نشان حلال

حلال به معنی نمونه علائم تجاری می باشد که باید روی محصولات غذایی درج شود. این نشان برگرفته از کلمه حلال در دین اسلام است.

این نشان  به عنوان نشانی ثبت شده در کل جهان برای محصولاتی که در کشورهای اسلامی تولید می شوند صادر می شود. این نشان بر روی محصولاتی مانند غذا ، دارو و مواد بهداشتی قابل درج است.

این نشان برای اولین بار در کشور مالزی مطرح و به ثبت رسیده است. براساس ماده 1 قوانین صدور نشان حلال، خوراکی ها و غذاهای حلال شامل موادی هستند که در قوانین اسلامی از آن ها به عنوان موارد مجاز یاد شده و بدین ترتیب ان ها را حلال نام گذاری می کنند.

وضع قوانین و مقرارت برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا یا خدمات را استاندارد می‌گویند. استانداردها می توانند کارخانه ای، شرکتی، ملی، منطقه ای یا جهانی باشند.

آنچه به عنوان اخذ استاندارد در ایران از آن یاد می شود، همان استاندارد ملی است که توسط سازمان ملی استاندارد کشور تهیه می شود. پیش نیاز اخذ بسیاری چیزهای دیگر مثل پروانه بهره برداری و یا سیب سلامت مواد غذایی است.

شروط ثبت نشان حلال

ضرورت دارد که محصول مورد نظر فاقد هرگونه مواد مخالف با شرع اسلام باشد و در مواد تشکیل دهنده آن از مواد غیرمجاز استفاده نشده باشد.

در زمان آماده سازی و نیز تولید محصول در کارخانه و یا در زمان حمل و نقل و نگهداری ان ها از تجهیزات و موادی همراه با مواد غیرمجاز استفاده نشده باشد و حتی در تماس با مواد غیر مجاز نیز نباشند.

نشان حلال استاندارد

غذاهای حلال می توانند در کارخانه ها و تولیدی های غیر حلال نیز نگهداری شوند ولی این امر بستگی به وجود یک ناظر شرعی در انجام تمامی مراحل تولید محصول و هم چنین با در نظر گرفتن تمامی تمهیدات و شئونات اسلامی از تماس مواد حلال و حرام نظارت داشته باشند.

در صورت مشترک بودن وسایل تولید و حمل و نقل و نیز ذخیره محصولات باید در زمان تولید محصول حلال موارد بهداشتی را رعایت کرده و وسایل را به صورت کامل و متناسب با ضوابط اسلامی شستشو داد و ناظر شرعی تولید محصول در تمام مراحل ناظر امور باشد.

یک گواهی حلال دارای اعتباری معین و دارای انقضا می باشد که بعد از گذشتن زمان انقضای آن دیگر فاقد اعتبار قانونی است و دارنده محصولات حلال باید قبل از فرارسیدن موعد منقضی شدن اعتبار نشان اقدام به تمدید آن کند.

نحوه اخذ استاندارد و نشان حلال

مراحل اخذ استاندارد و نشان حلال به ترتیب ذیل می باشد:

  1. تکمیل تقاضانامه اخذ استاندارد
  2. تعیین مسئول کنترل کیفی
  3. تکمیل مدارک لازم شامل مدارک ثبتی شرکت و ایران کد
  4. مستندسازی های مربوط به استاندارد یا پایه مان ملی ولی و مستندسازی تست محصولات یا خدمات
  5. اجرای مستندات
  6. ارزیابی و ممیزی
  7. اخذ پروانه کاربرد استاندارد ملی تشویقی یا اجباری

اخذ استاندارد و نشان حلال

اخذ استاندارد

برای آگاهی و کسب اطلاعات لازم درباره ی اخذ استاندارد می توانید به مقاله آن مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

نشان حلال چیست ؟

نشان حلال نشان یا لوگویی است که بر روی محصولات غذایی، نوشیدنی ها و مواد آرایشی بهداشتی حک می شود تا استفاده از آنها را از لحاظ شرعی بلامانع اعلام کند. نشان حلال یک نشان بین المللی مورد توافق کشورهای مسلمان است و ایده آن نخستین بار توسط کشورمالزی مطرح شد.

نشان حلال بر روی محصولی درج می شود که در فورمولاسیون آن هیچ گونه ماده ای که خلاف شرع و ضوابط اسلامی باشد به کار گرفته نشده باشد، هچنین در مراحل تولید، آماده سازی ،ترانزیت و انبار کردن با وسایلی که در آنها مواد غیر شرعی به کار رفته است تماس نداشته باشندو یا در طی این مراحل در مجاورت محصولات غیر حلال دیگر قرار نگرفته باشد.

مراحل اخذ نشان حلال

پس از فراهم کردن کلیه مدارک لازم من جمله مجوز بهداشت، پروانه بهره برداری ، تصدیق برند، استاندارد اجباری، ایزو، پروانه بهداشت ناظر ذبح و هم چنین دامپزشک در خصوص کشتارگاه ها، مدارک ثبت شرکت، جواز تولید محصول و فرمولاسیون و محتویات و ترکیبات آن به طور کامل که پس از وصول این مدارک توسط سازمان حلال و بررسی آنها بازرسین سازمان جهت بازدید از خط تولید اعزام می شوند و باید همه گونه همکاری با آنها انجام شود و سپس باید هزینه صدور گواهی نشان حلال و قرار گرفتن آن بر روی سایت سازمان جهانی حلال پرداخت شود در صورت تایید بازرسان گواهی برای یک سال صادر می شود و بعد از آن جهت تمدید باید محصولات مجددا” بررسی شوند.

اخذ نشان حلال و گواهی حلال

از جمله مسائل مربوط به ثبت شرکت ها در کرج و تهران و تمام شهرهای کشور در این روزها، تولید محصولات با ویژگی های مجاز و هم گام با قوانین اسلامی انجام می پذیرد. اخذ نشان حلال در این روزها برای ثبت محصولات مهم تلقی شده و دارندگان شرکت های تولیدی باید در اخذ آن ها کوشا باشند.

به منظور اخذ نشان حلال و ثبت شرکت خودتنها کافی است با شماره تماس های ثبت نوول تماس گرفته و از مزایای مشاوره با مشاوران مجرب مجتمع ثبتی نوول بهره بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها