جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مدارک لازم برای ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

مدارک لازم برای ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

با استناد به قانون 141 حاکم در قوانین تجارت شرکت های مختلط غیرسهامی به شرکت هایی گفته می شود که جهت انجام امور بازرگانی و تجارت متشکل از 2 نفر یا بیشتر ضامن یا متشکل از چند  شریک با مسئولیت محدود اقدام به ثبت شرکت مختلط غیرسهامی می کنند.

منظور از شریک ضامن، کسی است که مسئول در تمام قروض شرکت است. این شریک بیشتر از دارایی شرکت نیز مازم به پرداخت بدهی است. شریک با مسئولیت محدود به شخصی الحاق می شود که فقط تا حد دارایی که به شرکت وارد کرده مسئول در پرداخت بدهی های شرکت است.

یک نکته مهم در زمان ثبت شرکت، درج عبارت شرکت مختلط و یا قید یکی از شرکا در نام شرکت الزامی است. موارد مهم در هنگام نام گذاری شرکت های مختلط غیرسهامی در اسم شرکت باید عبارت مختلط ذکر بشود. نام یکی از شرکا در اسم شرکت ذکر شود.

مدارک برای ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

برای پاسخ به این سوال باید به معرف بودن اسم شرکت در زمینه نوع فعالیت شرکت اشاره کرد، اسم شرکت باید به صورتی انتخاب شود که هرفردی با شنیدن آن به نوع فعالیت آن پی ببرد . انتخاب نام مناسب و هوشمندانه برای امورات و سودآوری آتی شرکت بسیار حائز اهمیت است.

در شرکت های مختلط غیرسهامی با ذکر نام یکی از شرکا در اسم شرکت می توان به مسئولیت افراد پی برد.

مدارک برای ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

مدارک لازم برای ثبت شرکت های مختلط غیرسهامی و شرکت های مختلط سهامی

به موجب ماده ی 162 قانون تجارت «ثبت شرکتها ی مختلط سهامی شرکتی است که در تحت اسم مخصوص بین یک عده شرکاء سهامی و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می شود.» این شرکت در حقیقت به منزله ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت سهامی است که در آن تعدادی شریک ضامن و تعدادی شریک دارای سهم می باشد.

در این قبیل شرکت ها دو نوع شریک وجود دارد: 1) شرکاء سهامی 2)شرکاء ضامن

شرکاء سهامی کسانی هستند که سرمایه آن ها به صورت سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آن ها تا میزان همان سرمایه ای است که در شرکت دارند.

شریک ضامن کسی است که سرمایه ی او به صورت سهام درنیامده و مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارائی شرکت پیدا شود. در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آن ها در مقابل طلبکاران و روابط آن ها با یکدیگر تابع مقررات تضامنی خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت های مختلط غیرسهامی

  • یک نسخه مصدق از شرکت نامه؛ – یک نسخه مصدق از اساسنامه (اگر باشد)
  • اسامی شریک یا شرکای ضامن که سمت مدیریت دارند.
  • یک نسخه مصدق از شرکت نامه
  • یک نسخه مصدق از اساسنامه
  • اسامی مدیر یا مدیران شرکت
  • نوشته به امضای مدیر شرکت حاکی از تعهد پرداخت تمام سرمایه سهامی و پرداخت واقعی لااقل ثلث از آن سرمایه
  • سواد مصدق از تصمیمات مجمع عمومی در موارد مذکور در موارد مذکور در مواد ۴۰ و ۴۱ و ۴۴
  • نوشته به امضای مدیر شرکت حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی شرکای ضامن و تسلیم سرمایه غیرنقدی با تعیین قیمت حصه های غیر نقدی.

یکی از شرکت هایی که باید در زمان ثبت آن به قوانین حاکم بر تجارت بیشتر توجه شود شرکت های مختلط غیر سهامی است و ثبت این شرکت ها با توجه به پیچیده بودن امور با دقت تمام و توسط فردی متخصص انجام گیرد.

بدین منظور برای دستیابی به اهداف متقاضیان مجتمع ثبتی نوول با سال ها خدمات شایسته خود در امور ثبت شرکت ها در کشور بهترین گزینه برای انجام امورات ثبت شرکت خواهد بود. هدف ما رسیدن شما به آرمان های کاریتان می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها