جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مدارک ثبت شرکت در کرج

مدارک ثبت شرکت در کرج

مدارک ثبت شرکت در کرج یکی از الزامی ترین موارد در ثبت شرکت است و باید شرکت شما همچین ویژگی را داشته باشد، البرز به عنوان ایران کوچک به دلیل شرایط و موقعیت جغرافیایی بستر مناسبی را برای ثبت شرکت دارد، شما می توانید هر یک از شرکت های مندرج در قانون تجارت را در این شرکت ها به ثبت برسانید.

به طور کلی 8 نوع شرکت تجاری وجود دارد که بر اساس شرایط موسسین و نوع فعالیتی که می خواهید انجام دهید شرکت تجاری را به ثبت برسانید. شما می توانید هم اکنون با متخصصان مجتمع حقوقی ثبتی نوول تماس بگیرید.

با توجه به نوع فعالیتی که می خواهید با ثبت شرکت انجام دهید مشاوره ثبت شرکت رایگان ما را دریافت کنید، اما هر شرکت تجاری برای ثبت باید مدارکی را به اداره ثبت شرکت ها پست نماید. برخی از این مدارک را همه شرکت ها برای ثبت باید ارائه دهند و برخی مدارک نیز را باید برخی شرکت ها ارائه دهیم در این مقاله به شرح مدارک ثبت شرکت در کرج بیشتر خواهیم پرداخت.

اساسنامه در مدارک ثبت شرکت در کرج

اساسنامه جزء مدارکی است که همه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی باید تنظیم نمایند در اساسنامه، اسم، موضوع شرکت، اعضاء و شرکاء، سهامداران و غیره شرکت در اساسنامه مشخص می شود، آدرس شرکت و وظایف مجمع عمومی فوق العاده و تمامی مقررات و قواعد شرکت در اساسنامه شرکت عنوان می شود.

شرکتنامه در مدارک ثبت شرکت در کرج

شرکتنامه در برخی از شرکت ها مانند؛ شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت های تضامنی، شرکت های نسبی تنظیم می شود، شرکت نامه شامل اطلاعات مربوط به شرکت می باشد که در دو نسخه باید تنظیم شود و اعضاء شرکت زیر این اسناد را امضاء می کنند.

در شرکت نامه نام شرکت و نوع آن، موضوع فعالیت، مرکز اصلی شرکت، اسامی شرکاء و موسسین و شماره شناسنامه و محل آن، مبدأ تشکیل شرکت و مدت آن، سرمایه شرکت اعم از نقد و غیر نقد، میدان سهم الشرکه هر یک از شرکاء اطلاعاتی است که در شرکت نامه شرکت عنوان می شود.

اظهارنامه یا تقاضانامه در مدارک ثبت شرکت در کرج

اظهار نامه یکی از اوراق بهادار و اسناد رسمی شرکت هایی مانند شرکت های سهامی می باشد که بر اساس ماده 7 لایحه اصلاحی قانون تجارت توسط موسسین شرکت تنظیم می شود و به امضاء اعضاء شرکت می رسد، اما در شرکت هایی مانند؛ شرکت با مسئولیت محدود تقاضا نامه تنظیم می شود که از نظر ماهیتی همانند اظهار نامه می باشد.

لازم به ذکر است که در اظهار نامه شرکت ها خلاصه اطلاعات شرکت به همراه لیست آخرین سهامداران در آن درج می شود از این رو هر گاه شرکت سهامی بخواهد تغییرات افزایش سرمایه داشته باشد باید اظهار نامه نیز ارسال نمایند.

اظهار نامه و تقاضا نامه باید در دو نسخه تهیه شوند و به امضاء اعضاء شرکت برسند و سپس همراه سایر اوراق به اداره ثبت شرکت ها تسلیم گردد، یکی از این نسخه ها در اداره ثبت شرکت ها بایگانی می شود و نسخه دیگر با ممهور شدن به مهر اداره ثبت شرکت ها به موسسین شرکت تحویل داده می شود و جزء اسناد و اوراق رسمی شرکت است که باید در حفظ آن بکوشید.

صورت جلسات ثبت شرکت در کرج

برای ثبت شرکت تجاری همه شرکت ها موظف به تنظیم دو صورت جلسه می باشند که یکی صورت جلسه مجمع عمومی موسسین می باشد که در طول فعالیت شرکت ها تنها یک بار تشکیل می شود و در آن اعضاء موسس شرکت اقدام به ثبت شرکت تجاری می کنند.

صورت جلسه هیئت مدیره در تمام شرکت ها در زمان ثبت شرکت باید تنظیم شود و در آن اعضاء هیئت مدیره شرکت تجاری مشخص می شود، د ر این صورت جلسه دارنده حق امضاء و اختیارات و حدود وظایف دارنده حق امضاء شرکت نیز مشخص می شود.

هر دو صورت جلسه به امضاء اعضاء شرکت می رسد و در دو نسخه همانند سایر اوراق شرکت به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود.

مدارک ثبت شرکت در کرج
مدارک ثبت شرکت در کرج

سایر مدارک ثبت شرکت در کرج

مدارک اعضاء: اعضاء شرکت اگر اشخاص حقیقی ایرانی هستند باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند و اشخاص حقیقی خارجی باید ترجمه پاسپورت را به همراه کد فراگیر برای ثبت ارائه دهند.

شرکت ها و اشخاص حقوقی نیز می توانند اعضاء شرکت باشند که در این حالت باید مدارک نماینده به همراه مدارک ثبتی به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.

مجوز: شرکت های تجاری در حالت عادی نیاز به مجوز ندارند به جز شرکت های سهامی عام و تعاونی ها اما سایر شرکت ها تنها در صورت قرار دادن موضوع مجوزی نیازمند ارائه مجوز از ارگان ذی صلاح بر حسب نوع موضوع می باشند که در این شرکت ها همه مدارک در سه نسخه ارائه می شوند.

وکالت نامه: اگر برای ثبت شرکت وکیل قانونی داشته باشید برای پیگیری پرونده ثبت شرکت لازم است وکالت نامه نیز تنظیم شود و به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.

رسید بانکی: برخی شرکت ها قبل از ثبت باید بخشی از سرمایه خود را در حساب شرکت بلوکه نمایند که در این شرکت ها ارائه گواهی بانک مبنی بر تسلیم سرمایه مورد نظر به بانک الزامی است شرکت های ی مانند شرکت های سهامی و تعاونی از این قبیل شرکت ها هستند.

برگه پذیرش نهایی: همه شرکت ها باید در سامانه ثبت شرکت ها درخواست اولیه را ثبت کنند که در نهایت بعد از ثبت نهایی برگه پذیرش نهایی را دریافت می کنند.

شماره تماس به نام: همه اعضاء شرکت باید یک شماره موبایل به نام ارائه دهند.

مدارکی که اعلام شد باید به اداره ثبت شرکت ها جهت ثبت شرکت طی سه روز از تایید نام شرکت پست می شود، این مدارک جزء اسناد رسمی شرکت هستند و بعد از تسلیم به اداره ثبت شرکت ها در خصوص آن آگهی تأسیس صادر می شود.

تنظیم این اوراق یکی از الزامی ترین مراحل ثبت شرکت می باشد. تمامی مسئولیت اعضاء و مدیران شرکت در این اوراق پیش بینی می شود.

بنابراین اگر به نگارش حقوقی آشنا نباشید، بعد ها مسئولیت های حقوقی زیادی گریبان گیرتان خواهد شد بنابراین می توانید هم اکنون برای ثبت شرکت در کرج به مجتمع حقوقی نوول ثبت تماس بگیرید.

مجتمع ثبتی نوول بر اساس موازین حقوقی تمامی اوراق شرکت را تنظیم می کند تا حداقل مسئولیت را اعضاء در شرکت داشته باشند. هم چنین بخشی از توافقات اعضاء را در اساسنامه شرکت با نگارش حقوقی ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها