جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

فرایند ثبت تغییرات شرکت در خرم آباد

فرایند ثبت تغییرات شرکت در خرم آباد

تغییرات همیشه بعد از ثبت شرکت از مهمترین مواردی است که باید طی شرایطی انجام شود. قانون تجارت برای ثبت تغییرات شرکت در خرم آباد قواعد و مقرراتی در نظر گرفته است که بدون این قواعد به راحتی نمی توانید اقدام کرد.

انواع صورتجلسات برای ثبت تغییرات شرکت در خرم آباد

تغییرات انواع مختلفی دارند که هر یک در زمینه های مختلفی می توانند اقدام به ثبت تغییرات را انجام دهد. همه تغییرات بر اساس تنظیم و ارائه اظهارنامه قابل ثبت می باشد.

ثبت صورتجلسه مجمع عمومی عادی: مجمع عمومی عادی اصولاً هر ساله در شرکت ها برگزار می شوند. این مجمع با حضور اعضاء شرکت تشکیل می شود و در خصوص انتخاب اعضاء هیئت مدیره، انتخاب بازرسان شرکت، تعیین سمت و تصویب ترازنامه سالانه را می توانند انجام دهند.

ثبت صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده: هرگاه مجمع عمومی فوق العاده بخواهد می توانند برای انجام تغییرات اساسنامه برگزار شود. اعضاء بر اساس حق رای موافقت یا مختالفت خود را برای ثبت تغییرات اعلام می کنند در صورتی که تاییدیه همه اعضاء دریافت شد می توانید صورتجلسات را در موضوعات زیر تنظیم و ثبت کنید.

  • انتخاب اسم جدید
  • انتخاب موضوع جدید یا الحاق در موضوع
  • تغییر آدرس شرکت
  • تغییرات مربوط به ورود و خروج شریک
  • نقل و انتقال سهام
  • کاهش یا افزایش سرمایه
  • انحلال
  • ثبت شعبه

ثبت جلسه هیئت مدیره: هیئت مدیره در برخی از موارد می توانند اقدام به ثبت صورتجلسه تغییرات را داشته باشید. از این رو هیئت مدیره می تواند تغییرات مربوط به تعیین سمت و امضاء و مواردی که در اساسنامه عنوان شده است را انجاه دهند.

انواع صورتجلسات برای ثبت تغییرات شرکت در خرم آباد

اسناد و مدارک ثبت تغییرات شرکت در خرم آباد

درخواست های ثبتی حتماً باید با ارائه اسناد و مدارکی به اداره ثبت شرکت های خرم آباد باشد در غیر این صورت درخواست شما مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت در مجموع تغییرات شرکت دارای مدارک ثبتی مانند آگهی ثبت یا روزنامه ثبت، آگهی آخرین تغییرات شرکت یا روزنامه تغییرات انجام می شود. سایر مدارک بر اساس نوع تغییرات باید ارائه شود که در ثبت سامانه ای به متقاضی اعلام می شود.

ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری در خرم آباد

قوانین کلی برای ثبت تغییرات برای شرکت ها و موسسات غیر تجاری یکی است اما در برخی موارد نکاتی وجود دارد که در زمان ثبت شرکت باید رعایت کنید. از این رو قواعد مهمترین شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری را در ادامه توضیح می دهیم.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در خرم آباد

برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در خرم آباد لازم است مجمع عمومی بر اساس موضوع تغییرات برگذار شود و حداقل دو سوم دارندگان بیش از نصف سرمایه در شرکت حاضر شوند. صورتجلسه توسط منشی جلسه تنظیم می شود و بر اساس مراحل ثبت تغییرات اقدامات مربوط به ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص انجام می شود.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در خرم آباد

شرکت ها با مسئولیت محدود قواعد خاصی برای ثبت تغییرات ندارند فقط باید مجامع عمومی با حضور همه اعضاء یا دو سوم اعضاء تشکیل شوند. اگر تغییرات شرکت با مسئولیت محدود با حضور اکثریت عددی دارندگان سهم الشرکه انجاغم می شود باید این اعضاء دارای 75 درصد از سهم الشرکه باشند.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در خرم آباد

تغییرات موسسه غیر تجاری بر اساس مواردی که در اساسنامه عنوان شده است انجام می شود. ثبت تغییرات موسسات غیر تجاری اگر با مجوز باشد لازم است ارگان صادر کننده مجوز نیز روی برگه صورتجلسه مهر و امضاء کنند.

مراحل ثبت تغییرات شرکت در خرم آباد

تنظیم صورتجلسه: برای تنظیم صورتجلسه باید موضوع تغییرات را در نظر داشته باشید و با توجه به شرایط قانونی که برای تغییرات مختلف برای انواع شرکت ها در نظر بگیرید. صورتجلسات شامل نوع مجمع اطلاعات شرکت، تاریخ و ساعت جلسه، موضوع جلسه، اعضاء حاضر در جلسه و غیره می باشد.

ثبت سامانه ای صورتجلسه: همه درخواست ها باید در سایت اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد. مراحل سامانه ای دارای چند مرحله است که در هر مرحله بخشی از اطلاعات صورتجلسه را می توانید وارد کنید.

ارسال مدارک: مدارک و اسناد مربوطه باید به اداره ثبت شرکت ها پست شود. پست مدارک به سازمان مورد نظر با پاکت مخصوص تغییرات ارسال می شود.

نتیجه کارشناسی: کارشناسان سازمان درخواست مورد نظر را بررسی می کنند صحت اطلاعات ثبتی را احراز می کنند و در صورت تایید آگهی تغییرات نسبت به آن صادر می شود.

پرداخت هزینه روزنامه: روزنامه های ثبت تغییرات بر اساس آگهی ثبت شرکت پرداخت می شود و متن آگهی در روزنامه رسمی انتشار میابد.

هزینه ثبت تغییرات شرکت در خرم آباد

هزینه های تغییرات شامل حق ثبت می باشد. برای ارسال مدئارک نیز بر اساس تعرفه های اداره پست هزینه پست را پرداخت می کنید. بعد از صدور آگهی تغییرات باید هزینه روزنامه رسمی نیز پرداخت کنید. کلیه هزینه ها بر اساس نوع تغییرات و آگهی مورد نظر متفاوت است.

زمان ثبت تغییرات شرکت در خرم آباد

یکی از مهمترین موارد در ثبت تغییرات این است که در چه زمانی می توان تغییرات را ثبت نمود. اگر تمامی مراحل بدون نقص انجام شود. از زمانی که مدارک را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارسال می کنید طی 14 روز آگهی ثبت تغییرات انجام خواهد شد.

اگر می خواهید از خدمات گروه ثبتی نوول استفاده کنید هماکنون اقدام نمایید. مجموعه حقوقی نوول با حداقل هزینه و در حداققل زمان خدمات ثبتی را انجام می دهد. هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها