جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

صفر تا صد ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان

چگونه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان انجام می شود؟

جهت ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان لازم است شرکت مجمع عمومی را با حضور اکثریت اعضاء ایجاد نماید. بعد از بررسی موضوع مورد نظر می توانند ثبت تغییرات شرکت را انجام دهند. اما برای چه مواردی می توان ثبت تغییرات انجام داد؟ یا چگونه می توان این تغییرات را ثبت کرد؟ پاسخ تمامی این موارد را در ادامه این مطلب خواهید خواند.

چگونه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان انجام می شود؟

برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان باید ابتدا صورتجلسه ای تنظیم و به امضاء اعضاء شرکت برسانید. این صورتجلسه در دو نسخه تنظیم می شود.

صورتجلسه تنظیم شده باشد مواردی را در بر گیرد. تغییرات شرکت ها بر اساس موضوع تغییرات در مجامع عمومی انجام می شود. صورتجلسه در مجمع عمومی تنظیم می شود و در دو نسخه به امضاء اعضاء شرکت می رسد.

در صورتی ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان انجام می شود که نوع مجمع، اطلاعات شرکت، موضوع جلسه، تاریخ و ساعت جلسه در صورتجلسه عنوان شود. شرکت ها باید برای ثبت صورتجلسه اکثریت عددی و سهامی اعضاء را دریافت کنند.

چگونه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان انجام می شود؟

انواع صورتجلسات ثبت تغییرات شرکت

مجمع عمومی عادی: شرکت ها در دو حالت ممکن است مجمع عمومی عادی را دعوت نمایند. در حالت اول این عمل از اول فروردین تا پایان تیر ماه انجام می شود که در این صورت لازم است مجمع عمومی عادی سالانه تشکیل شود. در حالت دوم از اول مرداد تا پایان اسفند هر گاه این مجمع تشکیل شود تحت عنوان مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده می باشد. مجمع عمومی عادی در موضوعات: انتخاب اعضاء هیئت مدیره، انتخاب بازرس، تعیین دارنده حق امضاء، تصویب ترازنامه سالانه از مواردی است که این مجمع در این خصوص تغییرات انجام می دهد.

مجمع عمومی فوق العاده: همان طور که پی از این اشاره کردیم ثبت تغییرات شرکت در زاهدان بر اساس موضوع تغییرات باید در هر یک از مجامع عمومی شرکت انجام می شود از این رو موضوعاتی که در ادامه عنوان می کنیم در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

  • ثبت ورود و خروج اعضاء
  • نقل و انتقال سهام شرکت ها
  • ثبت اسم جدید برای شرکت
  • الحاق به موضوع و تغییر موضوع
  • ثبت شعبه
  • انحلال
  • تغییر موضوع و غیره از مواردی هستند که موارد مربوط به اساسنامه هستند و باید در مجمع عمومی فوق العاده در این خصوص تصمیم گیری شود.

صورتجلسه هیئت مدیره: هیئت مدیره شرکت نیز در برخی موارد می تواند نسبت به تغییرات شرکت تصمیم گیری نماید. هیئت مدیره برای انتخاب سمت و تعیین دارندگان حق امضاء می تواند تصمیم گیری نماید.

هزینه صورتجلسات برای ثبت در اداره ثبت شرکت های زاهدان

حق ثبت: یکی از هزینه های پرداختی ثبت تغییرات حق ثبت آن است که بر اساس نوع تغییرات و تعداد صورتجلسات ثبتی این هزینه ها متفاوت می باشد.

هزینه پست: همه تغییرات باید طی پاکت پستی مخصوص تغییرات به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری زاهدان پست شود. از این رو هزینه مورد نظر بر اساس تعرفه پست پرداخت می شود.

هزینه روزنامه: بعد از صدور آگهی ثبت تغییرات از اداره ثبت شرکت ها لازم است بر اساس شماره مکانیزه هزینه روزنامه رسمی را پرداخت کنید. بدین منظور لازم است میزان مبلغ را از سایت روزنامه رسمی دریافت کنید.

بنابراین بروزترین تعرفه ثبت تغییرات شرکت در زاهدان را از کارشناسان ثبتی نوول استعلام نمایید.

زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان

از زمانی که شما مدارک خود را برای ثبت تغییرات تکمیل می کنید و صورتجلسه مورد نظر به امضاء اعضاء شرکت می رسد حداکثر تا 14 روز کارشناس اداره ثبت ابلاغیه کارشناسی که ممکن است مبنی بر ثبت یا رفع نقض به شماره پیگیری مورد نظر ابلاغ شود.

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در زاهدان

ثبت درخواست در سامانه ثبت شرکت ها: همه تغییرات بر اساس صورتجلسه ای که تنظیم شده اند باید در قسمت تغییرات صورتجلسه وارد شود. سامانه ثبت شرکت ها برای ثبت تغییرات مختلف مراحل سامانه ای را تعیین کرده اند که باید بر اساس تغییرات مربوطه ثبت صورتجلسه تغییرات را انجام دهید.

در نهایت بعد از وارد کردن اطلاعات ثبت نهایی را برای ارسال الکترونیکی درخواست به کارتابل کارشناسان اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری انجام دهید. (توجه داشته باشید کد پیگیری را حتما در زمان ثبت درخواست در جایی یادداشت کنید. علاوه بر این از پذیرش نهایی سامانه نیز دو نسخه کپی بگیرید.)

پست مدارک: درخواست ها برای ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها به صورت غیر حضوری انجام می شود بنابراین کارشناس باید مدارک شما را بر اساس درخواست مورد نظر تطابق نماید. از این رو لازم است مدارک مورد نظر به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری زاهدان پست شود.

پیگیری پرونده: نتیجه درخواست ها بعد از بررسی به شماره پیگیری مورد نظر پست خواهد شد. از این رو با شماره پیگیری مورد نظر می توانید از طریق سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پیگیری پرونده خود را انجام دهید.

دریافت آگهی: اصل آگهی تغییرات را باید از اداره ثبت زاهدان دریافت کنید. بنابراین این مدرک تنها به وکیل قانونی شرکت یا مدیر عامل شرکت تحویل داده می شود.

پرداخت هزینه روزنامه: از آنجایی که هر آگهی تغییراتی که از اداره ثبت شرکت ها صادر می شود باید در روزنامه رسمی کشور انتشار یابد لازم است پرداخت هزینه روزنامه رسمی را از سایت رسمی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی دریافت کنید.

قواعد ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در زاهدان

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در زاهدان باید در مجمع عمومی که در قانون برای آن موضوع تعیین شده است انجام دهید. جلسات مجامع عمومی شرکت سهامی خاص باید با حضور منشی جلسه باشد. شرکت های سهامی خاص با حضور اکثریت عددی و سهامی می توانند نسبت به موضوع تغییرات تصمیم گیری نمایند.

قوانین ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان

شرکت با مسئولیت محدود در مواردی می تواند اقدام به ثبت تغییرات نمایند که اگر اعضاء آن دو نفر هستند هر دو باید در مجمع حضور داشته باشند یا در صورت بیش از دو نفر عضو دو سوم دارندگان بیش از 75 درصد از سهام شرکت در شرکت حضور داشته باشند.

مقررات ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در زاهدان

قاعده ثبت تغییرات موسسات نیز همانند شرکت ها می باشد. موسسات غیر تجاری اگر دارای مجوز هستند باید تایید سازمان مورد نظر را نیز در صورتجلسه دریافت کنند. سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تغییرات موسسات را در صورتی ثبت می کند که مطابق با قواعد ثبتی موسسات ارائه شود. یعنی مثلاً شما نمی توانید برای موسسات غیر تجاری تغییر موضوع را در زمینه تجاری درخواست دهید.

مجنمع ثبتی نوول برای سهولت در فعالیت شرکت های تجاری در زاهدان خدمات ثبتی شرکت های تجاری در زاهدان را با حداقل هزینه و زمان ارائه می دهد. می توانید مشاوره رایگان مجموعه ثبت نوول را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها