جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راحت ترین ثبت برند در تهران

شرایط ثبت برند و علائم تجاری تهران

اشخاصی که به دنبال انجام فعالیت تجاری هستند خوب می دانند بدون داشتن ثبت برند نمی توانند با برند های مطرح در بازار رقابت داشته باشند. آنچه که محبوبیت یک محصول را در بین مردم تثبیت می کند. حتی مجموعه های خدماتی نیز هم اکنون با برند خاص خود در بازار فعالیت خواهند داشت. ثبت برند در تهران بر اساس قواعد و مقررات مربوطه را انجام دهید.

خیلی از افرادی که تازه وارد بازار می شوند یا محصول یا خدماتی را برای ارائه دارند از اعتبار برند های مطرح در موضوع مورد فعالیت سوء استفاده می کنند. در حالی که اگر اقدام به ثبت برند در تهران کنند لازم نیز نگران این موضوع باشند. اشخاص مجاز به استفاده از برند های ثبت شده نیستند و در صورت مشاهده این موضوع می توانید از مراجع قضایی اقدام به شکایت کنید.

حالا مسئوله این است چگونه می توانید اقدام به ثبت برند کنید. همان طور که می دانید ثبت برند در تهران در اداره مالکیت صنعتی در استان تهران انجام می شود. اداره ثبت مالکیت صنعتی علاوه بر ارائه خدمات ثبت علائم تجاری خدمات مربوط به ثبت اختراع و ثبت طرح صنعتی را انجام می دهند. در ادامه با کلیۀ خدمات مالکیت صنعتی آشنا خواهید شد.

قواعد ثبت برند در تهران

نکات مهمی که باید برای ثبت برند در تهران در نظر داشته باشید توجه به انتخاب شرکت مناسب ثبتی و دارای تخصص در حیطه ثبت برند و علائم تجاری است. از این رو بهترین و مناسب ترین شرکت ثبت برند را ما با ارائه مشاوره حقوقی و ثبتی رایگان ارائه خواهیم داد تا راهنمای مناسب شما عزیزان باشد. در ادامه نکات حقوقی ثبت برند در تهران را به شما ارائه خواهیم کرد.

ثبت برند و علائم تجاری فوری در تهران

اگر تا اکنون اقدام به ثبت علائم تجاری نکرده باشید شاید تصور باشید می توانید با ارائه برخی مدارک برند تجاری خود را به ثبت برسانید. در صورتی که چنین تصوری کاملاً اشتباه است.

شما برای ثبت علائم تجاری باید حداقل 35 روز زمان در نظر بگیرید تا درخواست شما به بررسی کارشناسان ثبت مالکیت صنعتی انجام شود. حتی اگر در مرحله اول برند شما مورد تایید کارشناسان ثبت مالکیت صنعتی قرار بگیرد نیز باید 30 روز برای انتشار روزنامه رسمی زمان در نظر داشته باشید و حداقل باید سه ماه برای ثبت برند در تهران زمان صرف کنید. بنابراین گول تبلیغات فوری یا چند روزه ثبت برند را نخورید.

شرایط ثبت برند و علائم تجاری تهران

شرایط ثبت علامت تجاری در تهران

ثبت علامت تجاری هم برای اشخاص حقیقی امکان پذیر است و هم برای اشخاص حقوقی بنابراین هر کدام از این متقاضیان باید شرایط ثبت علامت تجاری را داشته باشند. شرایط ثبت علامت تجاری در تهران عبارت است از؛

  • اگر متقاضی ثبت علامت تجاری شخص حقیقی باشد. باید حداقل سن وی 18 سال باشد.
  • حتماً باید مجوزی به نام شخص متقاضی برای ثبت برند ارائه شود. علاوه بر اینکه مجوز باید با موضوع مربوط به طبقات ثبت علامت تجاری مرتبط باشد.
  • یکی دیگر از شرایط ثبت علامت تجاری فارسی بودن برند است از این رو اگر برند یا علامت تجاری مورد نظر فارسی نباشد برای ثبت باید حتماً کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی برای ثبت آن ارائه دهید.
  • آخرین شرایط ثبت علامت تجاری ارائه اسم جدید به اداره ثبت شرکت ها است. بنابراین تکراری نبودن برند یکی از مهمترین شرایط ثبت برند است.

انواع برند های تجاری برای ثبت در تهران

  • تعیین نام شرکت
  • انتخاب هیئت مدیره شرکت
  • تعیین موضوع و الحاق موضوع
  • افزایش و کاهش سرمایه
  • نقل و انتقال سهام
  • انحلال
  • ثبت شعبه
  • ورود و خروج شریک

مدارک ثبت برند وعلامت تجاری در تهران

برای ثبت برند در استان تهران لازم است مدارک مربوطه را ارائه دهید. در صورتی که مدارک مورد نیاز برای ثبت برند ناقص باشد درخواست برای ثبت برند رد می شود. بنابراین مدارک مورد نظر عبارت است از؛

  • ارائه مجوز یا پروانه فعالیت که باید به نام متقاضی و مرتبط با طبقات ثبت برند در ارتباط باشد.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی به نام متقاضی
  • کپی مدارک ثبتی شرکت
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای حق تقدم
  • وکالت نامه
  • کارت بازرگانی در صورت لزوم

مراحل ثبت برند و علائم تجاری در تهران

ثبت علامت تجاری دارای مراحل زیر است و بر اساس این مراحل روند ثبت برند انجام می شود. ابتدا باید برند مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در قدم بعدی لازم است بدانید برند قبلاً به ثبت نرسیده باشد و استعلام برند مورد نظر را بگیرید.

در گام بعدی برای ثبت برند یا علامت تجاری در تهران خود متقاضی باید مدارک شناسایی و گواهی امضاء و نیز  شماره موبایل به نام خود را برای ایجاد حساب کاربری در سایت اداره مالکیت صنعتی انجام دهد. از این رو بعد از چند روز کارتابل برای دریافت اظهارنامه ثبت برند فعال خواهد شد و شما می توانید اظهارنامه الکترونیکی ثبت علامت تجاری را تکمیل نمایید.

بعد از پرداخت هزینه اظهارنامه ثبت علامت تجاری در تهران طی 35 الی 45 روز کاری نتیجه ثبت یا رد برند به شما ابلاغ خواهد شد. اگر علامت تجاری یا برند شما مورد تایید قرار بگیرد حداکثر از تاریخ ابلاغ طی 30 روز باید در روزنامه رسمی انتشار یابد. بعد از انتشار در روزنامه رسمی به مدت 30 روز نمی توانید فعالیتی داشته باشید.

بعد از سپری شدن مدت زمان 30 روزه لازم است هزینه ثبت علامت تجاری را پرداخت نمایید تا شماره ثبت آن صادر شود و آگهی ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی انتشار یابد.

هزینه ثبت برند در تهران

هزینه و زمان در واحد مالکیت صنعتی در تهران

ثبت برند در چند مرحله پرداختی دارد. در مرحله اول باید هزینه اظهارنامه ثبت برند را پرداخت نمایید. مرحله دوم مربوط به هزینه روزنامه نوبت اول برند است. هزینه بعدی برای ثبت برند در تهران هزینه حق ثبت و در نهایت هزینه روزنامه نوبت دوم آخرین هزینه ثبت برند در تهران است.

زمان ثبت برند در تهران برای پرونده های مختلف متفاوت داست. اگر برندی که درخواست می دهید برای ثبت مورد پذیرش قرار بگیر و با ابلاغ نقض و رد برند تجاری مواجه نشوید.

برند در طی 35 الی 45 روز مورد تایید برای ثبت قرار خواهد گرفت و صدور گواهی ثبت علام تجاری حدوداً بین دو ماه و نیم تا سه ماه زمان بر خواهد بود.

اداره ثبت علائم تجاری تهران

برای قانونی انجام شدن امور حقوقی و ثبتی باید با ارائه مدارک لازم جهت ثبت برند در تهران اقدام کرده که امروزه به دلیل غیرحضوری شدن امور ثبتی و حقوقی در ادارات دولتی می توانید تمام امور حقوقی را در اداره ثبت علائم تجاری با نشانی اینترنتی : https://ipm.ssaa.ir/ بوده که می توانید با تخصص کافی کارشناسان حقوقی به سرانجام رسانید و تنها در انتهای مسیر و گام نهایی به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه کنید .

تمامی شهرستان ها در گام انتهایی باید به اداره ثبت برند و علائم تجاری در تهران مراجعه و تشکیل پرونده ثبت برند بصورت فیزیکی کنند.

خدمات ثبت مالکیت صنعتی در تهران

اداره مالکیت صنعتی که یک نهاد دولتی زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور است برای حمایت از مالکیت معنوی اشخاص بر اساس قوانین بین المللی تصمیم گیری می کند.

از این رو اشخاص برای دریافت خدمات مربوط به ثبت علائم تجاری و ثبت برند، ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی باید به سیستم اداره ثبت شرکت ها ورود پیدا کنند.

برای دریافت تمامی این خدمات لازم است در این سامانه حساب کاربری داشته باشید. تمامی این خدمات طی اظهارنامه ئالکترونیکی اختصاصی که باید در سیستم اداره مالکیت صنعتی تنظیم شود مورد بررسی و ثبت قرار می گیرد.

همچنین شما برای کلیه موار فوق می توانید قبل از انجام روند ثبت نسبت به استعلام ثبت علامت و برند، استعلام ثبت اختراع، استعلام ثبت طرح صنعتی در بانک جستجوی ثبت موارد فوق اقدام نمایید. همچنین خدماتی چون ثبت برند و ثبت اختراع و طرح صنعتی در سیستم مادرید نیز قابل انجام است.

ثبت اختراع در تهران

اختراع به هر چیزی که جدید و نوع باشد گفته می شود. ثبت اختراع برای دریافت حمایت های قانونی از مالکیت صنعتی و برای استناد به مخترع بودن خود باید اقدام به ثبت اختراع کنید. لازم است برای ثبت علاوه بر مدارک مخترع، ادعا نامه و توصیف نامه ای برای ثبت اختراع تنظیم نمایید.

همچنیین مخترع باید نمونه ای از اختراع را ساخته باشد یا نقشه های واضحی از آن را برای ثبت ارائه شود. روند ثبت اختراع با ارائه اظهارنامه شروع می شود و در صورت تایید باید در روزنامه رسمی آگهی ثبت اختراع انتشار یابد.

ثبت طرح صنعتی در تهران

ثبت طرح صنعتی در تهران مستلزم داشتن یک طرح جدید و خلاقانه است، منظور از طرح صنعتی هر نوع تغییراتی در ظاهر یک محصول یا حتی بسته بندی آن است از این رو برای اینکه طرح صنعتی مورد ثبت قرار گیرد باید طی اظهارنامه ثبت برند به اداره مالکیت صنعتی برای بررسی ثبت شود.

طی 35 الی 45 روز طرح صنعتی مورد بررسی و در صورت تایید ثبت طرح صنعتی در تهران آگهی ثبت آن در روزنامه رسمی انتشار خواهد یافت. طرح صنعتی مربوط به ظاهر وسایل است اما اختراع به هر نوع تغییر در اصول فنی اطلاق می شود.

مجتمع حقوقی و ثبتی نوول در زمینه های ثبت برند و خدمات مرتبط به سازمان مالکیت صنعتی فعالیت دارد. گروه ثبتی نوول با همکاری برترین کارشناسان ثبتی و وکلاء پایه یک در کمترین زمان خدمات مربوط به اداره مالکیت صنعتی را به شما ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها